Problémem je tlak na cenu

Co si myslíte, že je pro společnost třeba, aby se stala úspěšným exportérem?
Základním předpokladem úspěšného exportéra je schopnost nabídnout vysoce konkurenční výrobek nejen z hlediska užitné hodnoty, ale i splnění technických požadavků a v neposlední řadě konkurenceschopné ceny. Nedílnou součástí úspěšného vstupu na zahraniční trhy je důkladná technická prezentace výrobků v místě zákazníka. Někdy je důležitá i podpora místního subjektu. Každý vstup na exportní území by mělo být zvažováno jako dlouhodobý záměr s cílem vybudovat kvalitní reference.
S jakými problémy jste se při jednání se zahraničními partnery setkali?
Největším problémem v současné době je tlak na co nejnižší ceny, při zachování technické úrovně a vybavení zařízení. Největšími konkurenty v cenové otázce jsou asijští, zejména čínští dodavatelé. V některých projektech proto využíváme dodávek např. větších výkovků z tohoto teritoria, je však třeba předem ověřit jejich kvalitu a zajištění certifikací. Často však nedodržují dodací lhůty, což má dopad na včasnou kompletaci velkých projektů. V naší společnosti můžeme jen obtížně získat nižší cenové relace tzv. množstevní slevou. To je nevýhoda oproti našim konkurentům, kteří jsou velkoseriovými výrobci. Výhodou však je, že naše společnost má diverzifikovaný výrobní program tvořený 3 základní výrobní obory, což je významným vyvažováním vlivu velkých krizí jednotlivých oborů, které celosvětová ekonomika přináší. Druhým velmi významným faktorem je cena práce, která má velký vliv na vyšší ceny oproti konkurenci.
Jak se Vám podařilo se s nimi vypořádat?
V oblasti získávání levnějších materiálů jsem cestu naznačil. Je to permanentní hledání vhodných dodavatelů nejen v Asii, ale i v Evropských zemích včetně ČR. Pokud se týká ceny práce, zde klademe důraz na mimořádnou nákladovou disciplínu ve výrobním procesu a nepřetržitým hledáním cest ke zefektivnění procesů. Mezi nejdůležitější faktory patří repase technologických zařízení na vyšší paramentry a nákup pokrokovější technologie ve spolupráci s rozvojovými fondy EU.
Jaká teritoria jsou pro Vás z pohledu vývozce nejdůležitější? Proč tomu tak je?
Z pohledu často se opakujících zakázek s krátkou dodací lhůtou to jsou především naši sousedé, zejména Německo, Rakousko, Slovensko. Z dalších evropských zemí je pro nás významný zákazník Francie. Zakázky s delším průběhem realizace jsou pro nás v současnosti úspěšná teritoria USA, rusky mluvících zemí a Dálného východu. Je třeba zdůraznit, že z těchto teritorií získáváme velmi významné reference, důležité pro další naše účasti ve veřejných soutěžích a projektech.
Loni Vaše společnost uspěla v soutěži Exportní cena DHL Unicredit. Stala se Nejúspěšnějším klientem CzechTrade v Plzeňském kraji. Co pro Vás toto ocenění znamená?
Každé ocenění, tedy i v soutěži nejlepších exportérů, přináší dobrý pocit, že cesta, kterou se ubíráme pro zajištění trvalého exportu, není špatná. Současně však vyvolává pro naši společnost závazek, že je nutno toto postavení mezi exportéry udržet. Tohoto cíle ale nelze dosáhnout pouze udržením úrovně exportu v tradičních zemích, ale nutností rozšířit export i do teritorií, v nichž zatím naše aktivity byly nízké, nebo konzervativnost a požadavky na standardy místních zákazníků je překážkou k našemu prosazení. Proto naše akvizice, kromě evropských zemí a tradičního teritoria rusky mluvících zemí, směřují čím dál více na území amerického kontinentu, ale i další teritoria Asie.
PŘEČTI ČLÁNKY

Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Franšízová síť Extéria Market řeší u podnikatelů a institucí otázky BOZP a PO. Formu spolupráce nám přiblížil Jaroslav Mesarčík, regionální manažer společnosti.
„Flexibilita, inovativní přístup a schopnost reagovat na změny budou zásadní pro úspěch,“ vzkazuje budoucím franšízantům Marek Halfar, CEO poradenské společnosti PROFIT system.
„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30% pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...