Místo kávového nebe peklo?

Z 19 na 13, tedy o šest se smrskne „nebeská flotila“ kavárenského řetězce Coffee Heaven v Česku. Do konce března příštího roku uzavře také své tři provozovny v Rumunsku a na Slovensku. Firma to uvedla ve výsledcích první poloviny fiskálního roku, který končí 31. března příštího roku. Jako první informaci přinesl server idnes.cz.
V Česku se nedaří
Šéf sítě Richard Worthington uvedl, že za rozhodnutím utlumit aktivity na třech středo- a východoevropských trzích stojí celosvětová finanční krize. Firma kvůli tomu vypracovala speciální zprávu. „Jako výsledek této zprávy je, že se stahujeme z našich nejmenších trhů v Rumunsku a na Slovensku. Náš pohled (na český trh) je, že nedovoluje další růst v dohledné době,“ uvedl šéf Coffee Heaven. Další zavírání provozoven se podle šéfa řetězce nechystá. Tyto kroky by měly stačit k nastartování ziskovosti na českém trhu. V Česku působí polský řetězec obchodovaný na londýnské burze od roku 2004. Loni se tržby pohybovaly kolem 100 milionů korun.
Jinde to jde
Na rozdíl například od Česka se celkově síti „nebeských kaváren“ daří. Prodeje skupiny se zvýšily o 80 procent. Nad vodou jí drží především Polsko a Litva, které tvoří 80 procent jeho prodejů. Coffee Heaven chce do konce března příštího roku mít celkem na svých pěti trzích ve střední Evropě, mezi které ještě patří Bulharsko a Maďarsko, 90 provozoven.
Horší časy pro kavárny?
Ještě nedávno se zdálo, že Česko je pro kavárenské řetězce zemí zaslíbenou. „Téměř po celý letošní rok přicházejí zprávy o vstupu nových a expanzi stávajících kavárenských řetězců. Případ Coffee Heaven ale možná dává tušit, že některé sítě zřejmě své síly přecenily. Uvidíme, jaký dopad na jejich plány bude mít zřejmě nevyhnutelné snížení spotřeby domácností kvůli finanční krizi přesto, že září ještě přineslo pozitivní data,“ uvedl Martin Jonáš z poradenské společnosti PROFIT system.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Německý prodejce kávy chystá rozvoj konceptu kaváren s prodejnou zboží pro domácnost
Tyrolské tradiční pochoutky Tiroler expandují v Česku. Franšízový model umožňuje stánkový i kamenný prodej a slibuje rychlou návratnost.
Novinka přichází na český trh ze Severní Ameriky od výhradního distributora z Polska.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...