Spolehlivost klientů

Co si myslíte, že je pro společnost třeba, aby se stala úspěšným exportérem?
Asi nejdůležitější je zákazníkovi nabídnout produkt, který ho zaujme, který řeší nějaký jeho problém. Nabídnout výrobky nebo služby, které konkurence nemá. V případě Bauer Technics to byly a jsou dodávky velkých technologických celků „na klíč“ pro zemědělství a potravinářství. Žádný klient nechce a většinou ani nemůže řešit koordinaci a vznikající problémy s několika subdodavateli, většina z nich ani nemá ve firmě specialisty, kteří by dokázali skloubit dodávku tak, aby nevznikly časové a finanční propady. A pak samozřejmě musíte mít ve firmě tým lidí schopných odvádět špičkovou práci, ochotných obětovat práci více než jen základní pracovní dobu, cestovat a trávit hodně času od rodiny, daleko od bydliště. V případě Bauer Technics máme ve firmě projektanty, ekonomy, výrobní techniky, elektroniky, šéfmontéry nejrůznějších profesí, zootechniky, stavaře, agronomy a řadu dalších profesí. To vše musíte propojit do jedné funkční dodávky. A nakonec potřebujete i trochu štěstí, dostávat správné informace ve správný čas, mít za sebou banky, EGAP a další organizace, které vám věří a podpoří vás.
S jakými problémy jste se při jednání se zahraničními partnery setkali?
V každé zemi je to jiné, v každé exportní destinaci Bauer Technics jsou určitá specifika, která musíte ctít. Asi největší problém bývá se spolehlivostí klientů i subdodavatelů, často i psaná smlouva se neplní. Pořád je nutné „hlídat“ a zajišťovat platební morálku klientů, i když v posledních letech je tento problém spíše v tuzemsku než u zahraničních klientů. Možná je zajímavé, že v řadě zemí byly často již na počátku jednání často náznaky korupce, intrikaření, občas se zákazník snažil od nás získat „know-how“ a za zády se domlouvat s konkurencí. Toto se v poslední době změnilo k lepšímu, bohužel problémy se od zahraničních zákazníků přenáší k našim českým partnerům a subdodavatelům – neplní termíny, kvalitou zaostávají za západní konkurencí a ceny mají většinou vyšší než obdobné firmy v EU nebo USA.
Jak se Vám podařilo se s nimi vypořádat?
Většinu problémů můžete eliminovat osobní a co nejčastější kontrolou projektu a tím, že na místě realizace máte kvalitního dealera a kvalitní lidi na řízení. Ve firmě Bauer Technics máme filosofii, že do kontaktu s klientem přichází jen pracovníci, kteří jsou odborně i komunikačně „na výši“. Pokud chcete exportovat, pak musíte mít ve firmě kvalitní produkt, špičkové odborníky s odpovídající jazykovou výbavou, zázemí v bankách. A občas musíte být i špičkový psycholog, musíte neustále studovat nabídku konkurence, dělat vývoj, posouvat firmu dále.
Jaká teritoria jsou pro Vás z pohledu vývozce nejdůležitější? Proč tomu tak je?
Pro firmu Bauer Technics jsou důležitá teritoria, kde se rozvíjí výroba potravin a kde jsou v ideálním případě i dotace. V současné době jsou to prakticky všechny ruskojazyčné země, zejména Rusko, Bělorusko, Ukrajina, Arménie, z ostatních pak Slovensko, Saudská Arábie, Alžírsko a Angola. Exportovali jsme i na Nový Zéland. Stále se objevují nové výzvy a poptávky – u Bauer Technics jsou to země jako Vietnam, Indie, Pákistán a další.
Loni Vaše společnost uspěla v soutěži Exportní cena DHL Unicredit. Co pro Vás toto ocenění znamená?
Pro Bauer Technics je to již druhé vítězství. Je to jednak ocenění práce všech pracovníků, ale zejména perfektní marketingový prostředek – ví se o nás, dostáváme se ke klientům i jinými obchodními kanály než jsou ty naše běžné. Každá zmínka o Bauer Technics v televizi, v tisku, na internetu nám teoreticky otevírá nové obchodní příležitosti. A o tom „byznys“ v době globalizace je.
PŘEČTI ČLÁNKY

Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Franšízová síť Extéria Market řeší u podnikatelů a institucí otázky BOZP a PO. Formu spolupráce nám přiblížil Jaroslav Mesarčík, regionální manažer společnosti.
„Flexibilita, inovativní přístup a schopnost reagovat na změny budou zásadní pro úspěch,“ vzkazuje budoucím franšízantům Marek Halfar, CEO poradenské společnosti PROFIT system.
„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30% pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...