Coca Cola se vrací k tradici

Největší výrobce nealkoholických nápojů Coca Cola oznámil, že se vrátí zpět k franchisovému modelu nezávislých stáčíren ve Spojených státech amerických. Jedná se o poslední krok v pokračující reorganizaci firmy. Franchisoví partneři získají opět uživatelská práva na technologii výroby nápojů a možnost vlastního řízení stáčírny. Systém obnoví po 3 letech.
Franchisový model fungoval do roku 2010, kdy se Coca Cola rozhodla v USA skoupit veškeré továrny na výrobu nápojů a řídit je ve vlastním držení. Loni v dubnu se rozhodla vrátit zpět ke franchisingu a na začátku tohoto roku spustila ostrý provoz "refranchisingu". "Díky této pružnosti se vrátíme k tradičnímu stačecímu modelu v USA, který posílí působení v naší vlajkové zemi," říká generální ředitel Coca Cola Company Muhtar Kent.
Stáčírny budou mít také na starosti dodávku do maloobchodní sítě v regionu, kde působí. Podle společnosti návrat k franchisovému systému sníží náklady na údržbu a skladování distribuční sítě, a přitom si firma Coca Cola zachová kontrolu plnění lahví jednotlivých továren.
PŘEČTI ČLÁNKY

Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Zajímají vás nové franšízové koncepty? Určitě navštivte Franchise Expo 3. dubna 2025 v Budapešti.
Stárnutí evropské populace zvyšuje poptávku po službách péče o seniory. Franšízingové příležitosti vznikají i v tomto oboru. U nás zatím na trhu chybí.
Volný čas po práci pro většinu lidí znamená příjemné aktivity, zároveň je to také podnikatelská příležitost. Franšízová síť Regatta to naučila už přes 250 franšízantů v Evropě.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Tyrolské tradiční pochoutky Tiroler expandují v Česku. Franšízový model umožňuje stánkový i kamenný prodej a slibuje rychlou návratnost.
Německý prodejce kávy chystá rozvoj konceptu kaváren s prodejnou zboží pro domácnost
Ochrana značky není jen formalita. Tereza Hrabáková z advokátní kanceláře Havel & Partners vysvětluje, co vše je potřeba zvážit již před registrací a jakým chybám se vyhnout.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI