Místa pro zdraví
Co vás vedlo k tomu přivést na český trh výrobky z konopí?
Já se celý můj život zajímal o zdravý životní styl. Než jsem se pustil do podnikání s konopnými výrobky, pracoval jsem asi 6 let u jedné společnosti, která se zabývala doplňky stravy. Založil jsem si zde certifikát a ve firmě se mi dařilo. Všiml jsem si, že hodně lidí touží po zdravých přípravcích, které by jim pomohly od jejich neduhů. Postupem času jsem si řekl, proč nezačít podnikat, protože jsem viděl, že lidé jsou více nemocní a o alternativní způsoby léčení se více zajímají. Potřeboval jsem však nalézt nějaký přípravek, který na trhu nebyl a měl dobré účinky. S přítelkyní jsme narazili na konopí a prostudovali jsme si jeho příznivé účinky. Uvědomili jsme si, že zde na konopí není žádný marketing a pustili jsme se do osvěty o jeho farmakologických účincích. Po shromažďování informací jsme nastartovali i výrobu našich přípravků Carun, což následně vedlo ke vzniku Konopných lékáren. Dnes už máme i zaregistrovanou značku Konopná lékárna, a tak ji můžeme i používat. A naše úsilí investovat do marketingu se vyplatila, konopné výrobky jsou čím dál tím více žádanější.
Proč zrovna lékárna?
Lékárna z toho důvodu, že lidé si už několik stovek let vybaví lékárnu jako místo, kde dostanou léčivé přípravky, pokud je něco trápí. Zde mohou najít léky, které jim od nemoci pomohou. Název jsme si tak vybrali proto, že se cítíme jako pravá Konopná lékárna.
Proč jste se rozhodli rozvíjet lékárny pomocí franchisy? V čem vidíte tu výhodu?
K franchisingu nás přivedli naši spolupracovníci, kteří viděli výhodu především v nižších nákladech na řízení. Díky tomu jsme také mohli rozšířit naši síť po celé České republice prostřednictvím našich partnerů. První franchisovou prodejnu jsme otevřeli na Konopišti, a protože měla úspěch, rozhodli jsme se ve franchisingu pokračovat. V současné době už franchisových Konopných lékáren máme několik, dokonce jednu ve Velké Británii.
Jak se koncept osvědčil ve Velké Británii?
Konopná lékárna se zde uchytila dobře. Pobočku v Británii operujeme na základě master-franchisové licence v Bristolu, příští měsíc se stěhujeme do Londýna. Tam chceme začít s trade show, která se uskuteční v Londýně v dubnu, a doufáme, že tímto naše značka Carun získá ještě více na ohlasu. Ozývají se nám zájemci o náš produkt i z jiných států, například z Izraele. V průměru se nám ozývají 3 až 6 investorů ze zahraničí, kteří s námi chtějí spolupracovat.
Do jakých měst byste rádi mířili s Konopnými lékárnami?
Abych pravdu řekl, nevyhledáváme lokality, kde je více lidí, protože lékárny jsou specifické v tom, že jejich návštěvnost ani tak neurčuje místo, ale spíše faktory, jak jsou lidé nemocní apod. Můžete tak mít lékárny v milionovém městě nebo ve statisícovém a budou mít podobný obrat. Také záleží na mediální kampani, jakou budete provozovat. Tím nechci říci, že chceme otevírat Konopné lékárny kdekoliv, rádi bychom směřovali například do lázeňských měst, nebráníme se zajímavým místům v Praze, Karlových Varech, Chebu či Českém Krumlově.
Jaký je zájem o franchisovou licenci?
V současné době je zájem enormní. Myslím si, že bude ještě větší, protože věříme, že informace o konopí se bude dostávat stále do popředí. Konopná léčiva půjdou i do normálních lékáren, automaticky se zvýší povědomí o konopí, ať už díky naší práci nebo jen co tato rostlina dokáže. Také díky úspěchu našich spolupracovníků a franchisantů se zvyšuje zájem o franchisovou licenci, kdy si podnikatelé chtějí založit svou lékárnu a nabízet naše produkty. Jsme rozhodnuti stále konopí rozšiřovat a být nejlepší.
Jaký musí franchisant být?
Musí to být člověk obchodník. Musí být, jak se říká, „zápalený pro věc“ a věřit, že to, co rozjíždíme, má úspěch. Nemusí disponovat žádnými zdravotnickými zkušenostmi. Veškeré školení, které potenciální franchisanti budou potřebovat, pomůžeme zajistit my. Potřebují také investici okolo 150 až 300 tisíc korun.
A co prostory?
Byli bychom rádi, když by podnikatel už měl místo vybrané, protože víme, že on sám cítí, kde bude nejlepší lékárnu provozovat. Zná prostředí kolem a lidi, kam chodí a co potřebují. Samozřejmě i my musíme místo schválit. Pokud však místo mít nebude, nevadí, s výběrem lokality mu pomůžeme též. Veškeré vybavení prostor poskytneme my a podnikatele vyjde na výše zmíněnou částku.
Existuje konkurence ve vašem podnikání?
Troufám si tvrdit, že nikde na světě. Máme originální franchisový koncept, s kterým se propagujeme už několik let a vyšvihli jsme jej mezi nejlepší. Samozřejmě se objevili nahrážky léčiv z konopí, ale my už to máme vše podchycené a víme, jak tyto přípravky z konopí fungují a jaké mají účinky. Výrobky Carun mají nejširší dostupnou péči na světě v konopí. Do toho stále pracujeme na vývoji dalších produktů.
PŘEČTI ČLÁNKY
Nespěchat a franšízové partnery si důkladně prověřit. Taková je strategie konceptu DietaFit při rozšiřování sítě.
Většinu gastronomických konceptů ovlivnila současná situace negativně, výrazně omezila jejich provoz. Jsou však i takové, kterým krize přivedla zákazníky i franšízanty.
Franšízový koncept DietaFit usiluje o rozvoj v okresních městech. Vidí v nich skrytý velký potenciál.
„Zastoupení bychom chtěli mít v každém krajském městě. Vzniknout by však mohly i pobočky v těch menších,“ říká Robert Šefraný, majitel franšízy DietaFit - krabičková dieta.
Franšíza Fitness Food Menu rozšiřuje svou síť i nabídku pro zákazníky. Uspět chce i v zahraničí.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Populární na fóru
Kosmetika s vůní Baltu
Příspěvek byl smazán z důvodu reklamního sdělení. Redakce Franchising.cz
Hubnutí bez námahy
O tomto jsem neslyšela, ale evidentně vše je o jídle.
Naturhouse a hubnutí
Dakujem Vam za odpoved. Dufam, ze mi to pomoze pri chudnuti.
Naturhouse a hubnutí
Dobrý den, děkuji za Váš dotaz. Dávkování je možné buď: 1.) do 1,5 litru vody dát 4 polévkové lžíce CINARKI a popíjet po celý den nebo 2.) přibližně 1,5 polévkové...
Naturhouse a hubnutí
Dobry den ... ake mate skusenosti s CINARKI? Ako sa ma uzivat? Dakujem za odpoved.
Naturhouse a hubnutí
Ahoj, posílám dobrý odkaz na podporu hubnutí. (xxxxxxxxxxxxx). *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí FranchisingINFO.cz odstraněna
Naturhouse a hubnutí
Každý nutriční speicalista se bude věnovat svému klientovi. Hlavně je to studovaný odborník, doplňky si koupíš všude.
Naturhouse a hubnutí
ahoj Kláro, nevím.Nutriční specialista se mi asi nebude věnovat tak jako v Naturhouse.Jsem zatím s Naturhousem velmi spokojená.Co se mi na nich líbí,že se mi přizpůsobují...