Český nápad, dobrý nápad

Už ve více jak 500 franšízových pobočkách Jumping lidé cvičí na trampolínách. Koncept vznikl v Česku a po Evropě míří i do USA.
pondělí
02.02.2015
Jaké české franšízy dokázaly uspět v zahraničí? Překvapivě je jich více, než byste čekali.
 

Všude přítomná globalizace se nevyhýbá ani Česku a pro podnikatele je stále těžší uspět na konkurenčním trhu. I ona však přináší s sebou pozitivní vlivy, díky ní a české nápady mohou prorazit ve světě. Podařilo se to i franšízovým konceptům. Některé jsou známé skoro v celém světě, některé zatím jen v Evropě, ale i to se počítá.

Velký ohlas zažívá franšízový koncept Jumping, což jsou cvičební kurzy na upravených trampolínách. V Česku byl už trh pokryt a Jumping strhl lidi ve všech zemích Evropy, kam expandoval. Dokazuje to i síť více než 500 poboček. „V tomto odvětví jsme se stali nejsilnější franšízovou společností a věřím, že ten hlavní rozvoj máme před sebou. Chystáme se na větší expanzi do USA,“ dodává jednatel firmy Jumping Tomáš Buriánek.

Prosadit se v oboru gastronomie je v dnešních dnech pomalu úkol nemožný, protože konkurence je více než drtivá. Aby podnikatel uspěl, musí přijít opravdu s velmi originálním nápadem. A z Česka takové přišly. Společnost PUB Franchise se svým franšízovým konceptem restaurací se samoobslužnými pípami působí v Česku, Slovensku, Rakousku a Německu. Na postavičku Švejka vsadila firma Daos Plus s hospůdkami Švejk Restaurant. Ty se uchytily jak u nás, tak v Rakousku a zejména Rusku.

Pomalu ale jistě se do větší expanze dostává i franšíza Svět zdraví, kterou zastupuje firma Sunkins. Ta v Česku a na Slovensku zvyšuje počet klientů a nově míří do Polska. A o dalších státech uvažuje též. Taková Novodobá sanitka během roku rozšířila svou síť rychle po celé republice a než oslavila první výročí na trhu, už pokukuje po polském trhu.

České franšízové koncepty tak mohou směle konkurovat těm zahraničním, zvláště při expanzi do dalších států. Z šetření poradenské společnosti PROFIT system ovšem vyplývá, že vstup českých franšízových konceptů mimo hranice stagnuje. „Je to způsobeno tím, že hodně franšízových konceptů je nových a soustředí se na rozvoj v Česku. Pokud se uchytí, firma očekává, že zahraniční rozvoj by mohl růst za pět až sedm let,“ dodává Gabriela Petrová, obchodní manažerka firmy.


Populární na fóru

Správný čas na byznys

platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com

2 komentář(e)
posledni 07.11.2024
Správný čas na byznys

Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

2 komentář(e)
posledni 04.11.2024
Zaměřeno na vzdělávání

Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

1 komentář(e)
posledni 28.10.2024
Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019