Poprvé mimo Prahu
Společnost Ambi CZ vyrazila se svým konceptem hospod Lokál za hranice našeho hlavního města. Historicky první mimopražský Lokál najdeme v Plzni. Právě expanze do regionů je cesta, kterou se Tomáš Karpíšek, majitel společnosti Ambi, rozhodl se svým konceptem vydat. „V průběhu letošního léta zahájí provoz restaurace Lokál v Brně,“ prozrazuje Šárka Hamanová, manažerka komunikace společnosti Ambi CZ.
Plzeňská restaurace sídlí v klasicistním, památkově chráněném domě z roku 1850. Za monarchie a první republiky zde Jakub Löwith provozoval semenářství, po roce 1989 tu bývala restaurace. A právě taková místa Ambi CZ pro své Lokály hledá. „Jsme rádi, když má námi zvolené místo genia loci. Ideální je, když v něm třeba historicky hospoda byla. Není to však podmínkou,“ říká Hamanová s tím, že samozřejmostí je, aby se nacházela na místě, kde je vysoký pohyb lidí.
„Když jsme se rozhodovali, kde otevřeme první mimopražský Lokál, volba byla jasná. Plzeň nám dala skvělé pivo, my jí za to chceme vrátit poctivou hospodu s příkladnou péčí o zlatý plzeňský mok,“ dodává Tomáš Karpíšek, zakladatel sítě restaurací Ambiente.
Ačkoli s rozvojem Lokálů na českém trhu firma počítá, do zahraničí se zatím nechystá. Alespoň ne v letošním roce. Bude se tak soustředit zejména na expanzi na domácím trhu a rozšiřovat počet provozoven. Momentálně totiž u nás najdeme celkem šest Lokálů. Pět z nich je v Praze.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Proč je třeba sítě neustále obnovovat?
/12.11.2025
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...