Soutěžit se vyplatí

Výsledky soutěže Franchisa roku budou vyhlášeny v rámci letošního 14. ročníku mezinárodní konference Franchising Forum 2016. Ta se uskuteční 25. května v Praze.
pondělí
29.02.2016
Jak bude probíhat letošní rovní ročník soutěže Franchisa roku, kterou vyhlašuje Česká asocicace franchisingu, nám v Rozhovoru týdne prozradila jeho výkonná ředitelka Petra Ritschelová.
 

Česká asociace franchisingu letos poprvé vyhlásí držitele titulu Franchisa roku. Co vás k realizaci této soutěže vede?

Cílem České asociace franchisingu je popularizace a vzdělávání v oblasti franšízingu, proto se Asociace rozhodla zařadit novou aktivitu – organizaci soutěže.  Letos pořádáme první ročník soutěže a je možné se utkat o titul ve třech kategoriích: Franchisor roku, Skokan roku a Cena ČAF za podporu a rozvoj franchisingu. Hlavním posláním soutěže je zviditelnění Franšízingu jako nejefektivnějšího odbytového systému 21. století. Soutěž představí a ocení prověřené kvalitní franšízové koncepty, které dodržují Etický kodex franšízingu.  Toto v praxi znamená, že firma buduje síť v souladu s manuálem franšízového konceptu a se svými partnery, franšízanty, uzavírá franšízovou smlouvu. V neposlední řadě se nám díky organizaci podaří inspirovat a motivovat k rozvoji stávající ale i nově vznikající koncepty.

Jak probíhají přípravy?

Před spuštěním soutěže Asociace zrealizovala pilotní ověření nejen u členů, ale i nečlenů z řad franšízových konceptů. Dále jsme čerpali od evropských kolegů, zejména u německé a britské asociace. Já osobně jsem se zúčastnila vyhlášení cen v Maďarsku. Podmínky a hodnocení jsme pochopitelně museli přizpůsobit našemu podnikatelskému prostředí. V Německu nebo ve Velké Británii, kde je soutěž organizována již několik let, se postupem času stala velmi prestižní záležitostí a koncepty se předhánějí v účasti v jednotlivých kategoriích.

Kdy budeme znát vítěze?

Vítězové jednotlivých kategorií budou oficiálně vyhlášeni v rámci 14. ročníku výroční konference FRANCHISING FORUM 2016. Ta je letos naplánována na 25. května 2016 v Praze.

Jakým způsobem jsou soutěžící hodnoceni?

Do soutěže se mohou přihlásit zahraniční i tuzemské franšízové koncepty. Hodnocení v kategorii Franchisor roku je koncipováno tak, aby šanci upět v dané kategorii měl každý z nich. Hodnocení ekonomických ukazatelů tvoří pouze 30 %, avšak i toto kritérium je pro porotu důležité.  Výsledky zpracuje odborný garant, společnost KPMG, kterému budou také podklady zasílány přímo. Mnohem větší část, celých 70 % hodnocení, bude tvořit podnikatelský příběh. A právě zde mají šanci uspět i menší koncepty, které mají určitou konkurenční výhodu nebo jejich know-how je něčím originálním. V kategorii Franchisor roku hodnotí koncepty pětičlenná nezávislá porota z řad odborníků na franšízing a podnikání. Cenu ČAF za podporu a rozvoj franšízingu pak uděluje Správní rada Asociace.

Proč by se měly franšízové koncepty do soutěže přihlásit?

Už jen účast a postup do finále zajistí konceptu podle mého názoru na straně jedné punc atraktivity pro nové franšízanty a na straně druhé bude i určitou zárukou dobrého franšízového partnera. Zajímavá je jistě i publicita, která se soutěžícím konceptům dostane prostřednictvím našich mediálních partnerů. Účastníci se mohou přihlásit prostřednictvím webových stránek soutěže Franchisa roku, kde je mimo jiné zveřejněn časový harmonogram pro jednotlivé kategorie. Kupříkladu přihláška do kategorie Franchisor roku musí být odeslána nejpozději do 15. března. Vítěz každé kategorie obdrží kromě titulu a certifikátu, roční členský příspěvek v České asociaci franchisingu zdarma.

Jaké další akce si ČAF pro své členy i nečleny pro letošek připravila?

Mimo stěžejní akce, kterou je organizace soutěže Franchisa roku, Asociace organizuje pracovní snídaně, workshop a nově také pravidelné franšízové večery. Jejich cílem je vytvořit prostor pro vzájemné osobní setkání, poznávání, inspiraci a sdílení rad a zkušeností zástupců konceptů, jejich hostů a dalších, kteří mají něco společného s franšízingem. Věřím, že budou stejně úspěšné, jako pracovní snídaně, které organizujeme již několik let.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017