Dynamičtějšímu rozvoji sítě The Little Gym brání nedostatek vhodných prostor. Tělocvična musí splňovat určitá kritéria, jako je např. výška stropu, dostupnost a parkování. Sehnat takový prostor je podle Davida Mašáta velmi těžké.
pondělí
14.03.2016
Počet poboček franšízového konceptu The Little Gym vzrostl na čtyři. O expanzi a dalších novinkách jsme si povídali s jednatelem společnosti FunLand Davidem Mašátem.
 

Poslední rozhovor pro portál franchising.cz se konal před bezmála jedním rokem. Co se od té doby v The Little Gym (TLG) změnilo?

Změnilo se toho opravdu hodně. Dlouho jsme měli pouze vlastní franšízové pobočky, jednu v Praze a jednu v Bratislavě. V září 2015 se otevřela pobočka v Ostravě a v únoru tohoto roku byl zahájen provoz pobočky v Brně.  Nyní máme franšízové pobočky dvě a celkově, spolu s bratislavskou tělocvičnou, čtyři. Je to pro nás velká změna.   

Plánujete se ale rozšiřovat dál. Jak to vypadá s otevřením nové pobočky v Praze?

V Praze nás čeká výzva, protože musíme nejprve nalézt vhodné prostory, kterých je nedostatek. Tělocvična musí splňovat určitá kritéria, jako je např. výška stropu, dostupnost a parkování. Sehnat takový prostor je velmi těžké. Pokud by se nám nalezení takového prostoru podařilo, pak bychom rádi expandovali i v Praze.

Budete poskytovat licence k provozování TLG i pro krajská města?

Máme zájemce z Hradce Králové, Plzně, Karlových Varů i z Liberce. Jednání se zájemci z krajských měst je vždy dlouhodobá záležitost. Mnoho z nich nám říká, že chce sledovat úspěch Ostravy a Brna, což může ovlivnit vývoj v krajských městech.  Potenciál tam určitě je, nicméně jsme vždy říkali, že nechceme expandovat na bázi kvantity, ale kvality.

Jsou nějaké novinky, pokud jde o licence pro slovenská města?

Máme několik zájemců z Košic. Jednání s některými z nich pokračuje. Situace na Slovensku je podobná té v Česku, jenom trh je možná více koncentrován do oblasti Bratislavy a Košic. V současnosti nedokážu říct, zda by TLG mohl být úspěšný v nějakém jiném krajském městě na Slovensku. 

Jaký je obvykle důvod pro neudělení licence TLG?

Nehovořil bych o tom, že licence není udělována. Je třeba vzájemné shody kandidáta a nás jako master-franšízanta. Stává se, že kandidát časem prohlédne náročnost operativy či náročnost práce s dětmi. Společně se pak shodneme na tom, že koncept TLG pro kandidáta není úplně vhodný. Nestává se tedy, že by někdo opakovaně žádal a my jsme mu pokaždé zamítli udělení licence. Spolupráce musí takříkajíc vyplynout z dlouhodobého vztahu. TLG obecně není projekt, který se dá otevřít na rok, na dva. Smlouva je na deset let a my bychom chtěli, aby kandidát tuto činnost minimálně 10 let provozoval.

Jakou strategií získáváte zákazníky? Využíváte např. ukázkových hodin?

Celý marketing je postaven na možnosti vyzkoušet si jednu lekci zdarma. Rodič se přijde se svým dítětem podívat na lekci aktuálně probíhajícího kurzu, všechno si vyzkouší a pak se můžou rozhodnout, zda se do kurzu zapíší. Abychom oslovili, zaměřujeme se na elektronická média, spíše než na tištěná. A protože se TLG zaměřuje na kvalitu, je jedním z hlavních zdrojů nových zákazníků osobní doporučení.

Získali jste světovou cenu kvality od centrály TLG. Můžete to prosím rozvést?

Protože jsme součástí franšízové sítě, jezdí k nám pravidelně „na kontrolu“ z evropské centrály. Koncept se nehodnotí pouze z hlediska úspěšnosti byznysu, ale zahrnuje i širší kritéria, např. spokojenost nebo jednání se zákazníky. Kouzlo každé pobočky je zejména v osobním přístupu a zákaznickém servisu. Koncept je něco, co je pouze na papíře, ale to, co je alfa faktorem, je výběr týmu. Nový franšízant by měl vědět, že jedna věc je koupit si kuchařku, ale najít dobré číšníky a kuchaře, kteří vědí jak servírovat, kdy osolit a kdy okořenit, je věc druhá. Pro úspěšnost pobočky TLG je tedy rozhodující tým kvalitních instruktorů.