Klíčem je kvalitní tým
Poslední rozhovor pro portál franchising.cz se konal před bezmála jedním rokem. Co se od té doby v The Little Gym (TLG) změnilo?
Změnilo se toho opravdu hodně. Dlouho jsme měli pouze vlastní franšízové pobočky, jednu v Praze a jednu v Bratislavě. V září 2015 se otevřela pobočka v Ostravě a v únoru tohoto roku byl zahájen provoz pobočky v Brně. Nyní máme franšízové pobočky dvě a celkově, spolu s bratislavskou tělocvičnou, čtyři. Je to pro nás velká změna.
Plánujete se ale rozšiřovat dál. Jak to vypadá s otevřením nové pobočky v Praze?
V Praze nás čeká výzva, protože musíme nejprve nalézt vhodné prostory, kterých je nedostatek. Tělocvična musí splňovat určitá kritéria, jako je např. výška stropu, dostupnost a parkování. Sehnat takový prostor je velmi těžké. Pokud by se nám nalezení takového prostoru podařilo, pak bychom rádi expandovali i v Praze.
Budete poskytovat licence k provozování TLG i pro krajská města?
Máme zájemce z Hradce Králové, Plzně, Karlových Varů i z Liberce. Jednání se zájemci z krajských měst je vždy dlouhodobá záležitost. Mnoho z nich nám říká, že chce sledovat úspěch Ostravy a Brna, což může ovlivnit vývoj v krajských městech. Potenciál tam určitě je, nicméně jsme vždy říkali, že nechceme expandovat na bázi kvantity, ale kvality.
Jsou nějaké novinky, pokud jde o licence pro slovenská města?
Máme několik zájemců z Košic. Jednání s některými z nich pokračuje. Situace na Slovensku je podobná té v Česku, jenom trh je možná více koncentrován do oblasti Bratislavy a Košic. V současnosti nedokážu říct, zda by TLG mohl být úspěšný v nějakém jiném krajském městě na Slovensku.
Jaký je obvykle důvod pro neudělení licence TLG?
Nehovořil bych o tom, že licence není udělována. Je třeba vzájemné shody kandidáta a nás jako master-franšízanta. Stává se, že kandidát časem prohlédne náročnost operativy či náročnost práce s dětmi. Společně se pak shodneme na tom, že koncept TLG pro kandidáta není úplně vhodný. Nestává se tedy, že by někdo opakovaně žádal a my jsme mu pokaždé zamítli udělení licence. Spolupráce musí takříkajíc vyplynout z dlouhodobého vztahu. TLG obecně není projekt, který se dá otevřít na rok, na dva. Smlouva je na deset let a my bychom chtěli, aby kandidát tuto činnost minimálně 10 let provozoval.
Jakou strategií získáváte zákazníky? Využíváte např. ukázkových hodin?
Celý marketing je postaven na možnosti vyzkoušet si jednu lekci zdarma. Rodič se přijde se svým dítětem podívat na lekci aktuálně probíhajícího kurzu, všechno si vyzkouší a pak se můžou rozhodnout, zda se do kurzu zapíší. Abychom oslovili, zaměřujeme se na elektronická média, spíše než na tištěná. A protože se TLG zaměřuje na kvalitu, je jedním z hlavních zdrojů nových zákazníků osobní doporučení.
Získali jste světovou cenu kvality od centrály TLG. Můžete to prosím rozvést?
Protože jsme součástí franšízové sítě, jezdí k nám pravidelně „na kontrolu“ z evropské centrály. Koncept se nehodnotí pouze z hlediska úspěšnosti byznysu, ale zahrnuje i širší kritéria, např. spokojenost nebo jednání se zákazníky. Kouzlo každé pobočky je zejména v osobním přístupu a zákaznickém servisu. Koncept je něco, co je pouze na papíře, ale to, co je alfa faktorem, je výběr týmu. Nový franšízant by měl vědět, že jedna věc je koupit si kuchařku, ale najít dobré číšníky a kuchaře, kteří vědí jak servírovat, kdy osolit a kdy okořenit, je věc druhá. Pro úspěšnost pobočky TLG je tedy rozhodující tým kvalitních instruktorů.
PŘEČTI ČLÁNKY
Body Express je franšíza EMS tréninkových studií, která klientům už za 20 minut týdně pomohou cítit se ve svém těle lépe. Letos se rozrůstá tempem jedna pobočka za měsíc.
Jen jednu z 59 poraden, které pod touto značkou fungují, provozuje sám franšízor. Zhruba 60 procent franšízových poraden vlastní ženy.
Značka Naturhouse u nás působí už zhruba 15 let. Za tu dobu otevřela i s pomocí franšízantů bezmála 100 výživových poraden. Kdo se může stát majitelem dalších franšíz?
Filipa a Anetu Novákovi přivedla k myšlence podnikat s franšízou BodyBody maminka. Jaký byl start jejich byznysu?
Franšízová síť DepilConcept má v Česku již svého master-franšízanta. Ten ji chce rozšířit do míst s více jak 30 tisíci obyvateli.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Franšízová síť Banh-mi-ba ve stylu fast casual sází na oblibu vietnamských baget. Kde má tento byznys další potenciál?
Populární na fóru
Vydělávejte s úsměvem
Nová franšízová příležitost na obzoru. Podnikatelská šance pro kosmetické salony i zubní ordinace...
Cesta za rozvojem
krasny e-shop www.hgmbizuterie.cz
Cesta za rozvojem
Jednání mně překvapilo, mají to vymyšlené opravdu do všech detailů. Podnikatelský plán Vám vypracují na míru, podpora maximální a garanci zisku nejenom...
Cesta za rozvojem
Zatím jsem ze společností jenom v jednání, ale můžu vřele doporučit! Mají skvělý přístup, a s garancí to myslí vážně. Děkuji portálu Franchising za tuto...
Franchisa pro každého
Je dobré, že Amaryllis se zaměřil i na malé podnikatele, nové koncepty zní zajímavě
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, děkujeme Vám za Váš zájem o EXPRESKU na Kladně. I zde plánujeme EXPRESKU otevřít. Budeme Vás informovat na našich webových stránkách www.expreska.cz. Těšíme se...
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda plánujete otevřít pobočku na kladně?Děkuji a přeji hezký den.