Zákazník v každé firmě
Jaká vize stála na začátku byznysu s pracovními oděvy?
Společnost Altreva, která je dnes největším výrobcem pracovních a ochranných oděvů v České republice, vznikla v roce 1994 jako společný podnik belgického výrobce pracovních oděvů Alsico a třebíčského výrobního družstva Oděva. Vize společnosti byla od počátku jasná – získat část trhu s pracovními oděvy ve střední a východní Evropě.
Kdo je vaším zákazníkem?
Dodáváme oděvy pro všechny profese. Důležitou část portfolia našich výrobků tvoří certifikované oděvy, které chrání pracovníky před riziky, se kterými se při výkonu své profese setkávají. Jedná se o oděvy nehořlavé, antistatické, kyselinovzdorné atd.
"U českých a slovenských zákazníků se často setkáváme s názorem, že do pracovních oděvů není nutné příliš investovat. Pokud si ale naše výrobky pořídí, určitě ušetří, protože je nebudou muset obnovovat tak často," říká jednatelka Altrevy Ludmila Tesařová.
Chystáte se nějakým způsobem rozšířit své obchodní aktivity?
V současné době usilujeme o vstup na trh v Polsku, a to prostřednictvím naší dceřiné společnosti. Naším dalším cílem je získání zákazníků v Rusku a na Ukrajině. V těchto zemích byla naše aktivita pozastavena z důvodu oslabení rublu a hřivny, které neúměrně zdražilo veškeré dovozy.
Předpokládáte, že i v letošním roce porostete?
Ano. Z výsledků prvních dvou měsíců letošního roku lze odhadovat, že stejně jako loni naše společnost poroste.
Je nějaký trend ve vašem oboru, který vaše podnikání výrazně ovlivňuje?
Osmdesát procent naší produkce směřuje do zahraničí. U českých a slovenských zákazníků se často setkáváme s názorem, že do pracovních oděvů není nutné příliš investovat. Není snadné je přesvědčit, že naše výrobky jsou sice dražší, ale mají nesrovnatelně delší životnost, než oděvy šité z levných asijských materiálů. Pokud si naše výrobky pořídí, určitě ušetří, protože je nebudou muset obnovovat tak často.
Jaká je vaše nejvýraznější podnikatelská zkušenost?
V podnikání považuji za nejdůležitější pracovat s chytrými a šikovnými lidmi, právě oni tvoří hodnoty. Mým úkolem je vytvořit pro ně příznivé pracovní klima.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Educenter – Edu3D reaguje na rostoucí zájem o mimoškolní vzdělávání rozvojem franšízové sítě. Jaké podmínky partnerům nabízí přibližuje jednatelka Nichole Trumpichová.
„Nejcennější, co nabízíme, je prověřený franšízový koncept, díky kterému jsme pomohli mnoha lidem stát se úspěšnými podnikateli,“ říká v rozhovoru ředitel společnosti Martin Kupka.
„Díky silné databázi zákazníků umíme generovat návštěvnost do obchodů. Marketing zajišťujeme centrálně, franšízant na to není sám," říká retail director Yves Rocher Jérôme Poussin.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
BNI funguje už 37 let a patří k největším networkingovým sítím na světě. Jak vypadá spolupráce s franšízanty?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Do polské metropole dorazí 23. a 24. října desítky franšíz a tisíce podnikatelů. Varšavský veletrh představí značky úspěšné v Polsku i mířící do střední a východní Evropy.
Josef Lásko otevřel franšízovou pobočku Partners Banky v Chocni. Jaké vlastnosti hledá u členů týmu a proč věří, že charakter je víc než zkušenosti?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI