Zákazník v každé firmě
Jaká vize stála na začátku byznysu s pracovními oděvy?
Společnost Altreva, která je dnes největším výrobcem pracovních a ochranných oděvů v České republice, vznikla v roce 1994 jako společný podnik belgického výrobce pracovních oděvů Alsico a třebíčského výrobního družstva Oděva. Vize společnosti byla od počátku jasná – získat část trhu s pracovními oděvy ve střední a východní Evropě.
Kdo je vaším zákazníkem?
Dodáváme oděvy pro všechny profese. Důležitou část portfolia našich výrobků tvoří certifikované oděvy, které chrání pracovníky před riziky, se kterými se při výkonu své profese setkávají. Jedná se o oděvy nehořlavé, antistatické, kyselinovzdorné atd.
"U českých a slovenských zákazníků se často setkáváme s názorem, že do pracovních oděvů není nutné příliš investovat. Pokud si ale naše výrobky pořídí, určitě ušetří, protože je nebudou muset obnovovat tak často," říká jednatelka Altrevy Ludmila Tesařová.
Chystáte se nějakým způsobem rozšířit své obchodní aktivity?
V současné době usilujeme o vstup na trh v Polsku, a to prostřednictvím naší dceřiné společnosti. Naším dalším cílem je získání zákazníků v Rusku a na Ukrajině. V těchto zemích byla naše aktivita pozastavena z důvodu oslabení rublu a hřivny, které neúměrně zdražilo veškeré dovozy.
Předpokládáte, že i v letošním roce porostete?
Ano. Z výsledků prvních dvou měsíců letošního roku lze odhadovat, že stejně jako loni naše společnost poroste.
Je nějaký trend ve vašem oboru, který vaše podnikání výrazně ovlivňuje?
Osmdesát procent naší produkce směřuje do zahraničí. U českých a slovenských zákazníků se často setkáváme s názorem, že do pracovních oděvů není nutné příliš investovat. Není snadné je přesvědčit, že naše výrobky jsou sice dražší, ale mají nesrovnatelně delší životnost, než oděvy šité z levných asijských materiálů. Pokud si naše výrobky pořídí, určitě ušetří, protože je nebudou muset obnovovat tak často.
Jaká je vaše nejvýraznější podnikatelská zkušenost?
V podnikání považuji za nejdůležitější pracovat s chytrými a šikovnými lidmi, právě oni tvoří hodnoty. Mým úkolem je vytvořit pro ně příznivé pracovní klima.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Máte originální podnikatelský nápad a zdravý obchodní model. Jak z něj udělat franšízu? Na to vám odpoví Lenka Nováková, konzultantka společnosti PROFIT system franchise services.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI