Repablo cítí příležitost ve velkých městech. Franšízy jsou zatím v Mostě, Hodoníně, Poděbradech a v Chebu. Mezi nově otvíranými prodejnami má být i obchod v Teplicích.
Pátek
15.04.2016
Náklady na otevření obchodu Repablo jsou 80 až 250 tisíc. Firma nepožaduje žádné licenční poplatky.
 

Mezi zákazníky dámského a pánského oblečení přibývá skupina těch, kteří poptávají kvalitní oděvy za rozumnou cenu. Právě touto cestou se vydal původně polský brand, zaměřující se na prodej stylového oblečení. „Že střední třída zákazníků, kteří si rádi koupí kvalitní oblečení za přijatelnou cenu, roste, je pro nás samozřejmě dobře, protože nabízíme právě takové zboží. Nárůst pozorujeme i na množství zákazníků v maloobchodních prodejnách,“ potvrzuje trend na trhu s oblečením master-franšízant společnosti Repablo Petr Macháč.

Společnost Repablo působí na trhu krátce a stále se považuje za novou značku. Dosud se jí podařilo vybudovat pět franšízových obchodů, včetně vlastní reprezentativní prodejny v Mladé Boleslavi, která zájemcům o franšízu slouží jako vzor. Je totiž vybudována přesně podle představ franšízora. „Každého kandidáta zveme právě do této prodejny, aby si udělal představu o velikosti a nabízeném zboží,“ popisuje obvyklý postup při jednání se zájemci Macháč.

Přestože franšízových obchodů zatím není mnoho, nechce vedení společnosti rozšiřování nijak uspěchat. Cílit chce především na vhodné obchodní prostory ve velkých městech, kde cítí značný potenciál. Kromě Prahy a Brna hledá franšízanty i pro Ostravu, Olomouc nebo Hradec Králové. „Ke každému klientovi přistupujeme individuálně. S každým máme přátelský vztah a snažíme se ho podporovat formou pomoci při hledání prodejny nebo při zaškolení personálu,“ říká Macháč, s tím, že v horizontu několika týdnů se chystá otevření dalších dvou poboček.

Právě korektní vztah s franšízanty je podle Petra Macháče tím, co zájemce o franšízu láká. Dalším důvodem je výše počáteční investice, která se pohybuje mezi 80 až 250 tisíci, podle rozsahu stavebních úprav a množství naskladněného zboží. Spodní hranice investice se týká menšího obchodu v rozsahu 30-40m², horní pro obchody kolem 100m². Společnost následně nevybírá žádné franšízové poplatky. „Je samozřejmost, že pokud bude franšízant prodávat, mít vysoké obraty a zisky, je to i náš profit. To je důvod, proč nechceme další poplatky. Profitovat chceme až poté, co budou franšízanti sami vydělávat,“ popisuje okolnosti spolupráce Macháč.

Kromě rozhodnutí nevybírat licenční poplatky patří ke strategii firmy chránit franšízanty před přesunem prodeje na internet. „Prodávat oděvy prostřednictvím e-shopů lze jen pod podmínkou stejných cen jako v maloobchodní prodejně. Důvodem tohoto postupu je snaha předejít situaci, kdy franšízant investuje určitou částku do nových prostor, z nichž by se následně stala zkušebna oděvů,“ vysvětluje Macháč.

S ohledem na nízké náklady na zprovoznění obchodu Repablo a na skutečnost, že franšízor nevyžaduje předchozí zkušenosti v podnikání je licence vhodná pro začínající podnikatele, kteří se sice chtějí osamostatnit, nemají ale k tomu dostatek zkušeností. „Ty máme právě my a jsme připraveni je každému předávat,“ uzavírá master-franšízant Petr Macháč.