Byznys pro domácnost

Česká společnost ORION, specializující se na prodej domácích potřeb, rozvíjí franšízovou síť prodejen již pět let. Za tuto dobu se konceptu v Česku a na Slovensku podařilo otevřít 51 obchodů provozovaných franšízanty. Celkové číslo prodejen s touto značkou však dosahuje 96, protože kromě franšízové rozvíjí společnost i sít vlastních obchodů. Kromě plánů na rozvoj maloobchodní sítě se firma chystá prostřednictvím sesterské společnosti proniknout i na polský trh.
Hlavním motivačním faktorem pro zájemce je podle zástupce pro franšízing Tomáše Malocha výše počáteční investice, která se pohybuje okolo jednoho a půl milionu korun. Dalším faktorem je podpora a poradenství financování ze strany centrály, která dokáže dobře odhadnout obrat a na něj navázaný výdělek a návratnost počáteční investice. „Samotná návratnost je samozřejmě hodně individuální, při ideálním průběhu se může pohybovat v rozmezí dvou až tří let,“ říká Tomáš Maloch.
Přestože do franšízové sítě vstupují stále noví franšízoví partneři, eviduje firma převládající zájem ze strany stávajících franšízantů, kteří chtějí provozovat více obchodů. V současnosti provozuje a vlastní 28 franšízantů 51 franšízových obchodů. Poměr dvou prodejen na jednoho franšízanta by se měl přitom do konce roku zvýšit, protože se do té doby počítá s otevřením dalších 15 až 18 prodejen v Čechách a na Slovensku a minimálně 10 z nich by mělo být franšízových.
V blízké budoucnosti se bude ORION soustředit zejména na větší města, která dosud nebyla obsazena. Kromě tohoto cíle má firma zájem zdokonalovat interní procesy. „Od letošního roku jsme upravili tradiční kontraktační setkání společnosti. Chceme praktikovat osobnější přístup a tím zlepšovat komunikaci, od čehož si slibujeme zkvalitnění služeb a s tím související zvýšení tržeb,“ uzavírá Tomáš Maloch.
PŘEČTI ČLÁNKY

Celkem 7 nových franšízantů se letos podařilo začlenit do své sítě konceptu Extra Služby. Většinu zájemců v současné době tvoří hlavně živnostníci a majitelé malých firem.
„Hledáme lidi, kteří mají odvahu se postavit na vlastní nohy a mají touhu budovat své podnikání," říká Miroslav Kubík, jednatel společnosti Lomax.
„Lidé v současnosti více investují do úprav svého bydlení. To je příležitost i pro naše franšízanty,“ říká Jaroslav Kubiesa, zakladatel a obchodní ředitel franšízového konceptu Maxeco.
Solodoor letos otevřel již 3 nové franšízové prodejny. Poskytovatel licence vidí prostor pro další jak u nás, tak i na Slovensku.
Rozšířit své služby a produkty do dalších regionů. Takový je plán výrobce dveří a oken VPO Protivanov. Pomoci mu v tom mají franšízanti.
Nejčtenější

Korporátní svět nebyl nic pro něj. Svou budoucnost viděl franšízant Re/Max Štěpán Gjurič ve vlastním podnikání. Našel ji v realitách.
Franšízový koncept Qjob hledá v Česku franšízanty i zájemce o master licenci, kteří budou online propojovat firmy se zákazníky. Jaké musí splnit podmínky?
EU podporuje malé a střední firmy. Skrze nový grantový program jim pomáhá řešit otázky spojené s duševním vlastnictví, které často řeší i franšízy.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Pandemie změnila nákupní zvyklosti Čechů a je na obchodnících, jak moc budou schopni a ochotni na ně reagovat. To ovlivní i situaci v nákupních centrech.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Tak vypadá to zajímavě. Ale radši si koupim od ověřeného dodavatele. Hodně lidí by se divilo, jaké šmejdy se prodávají. Nábytek už jen z masivu i když si...
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář