Švédský design pro franšízu

S nabídkou franšízových licencí na prodej domácího vybavení přichází původní švédská společnost DUKA. Ta se specializuje na distribuci produktů ze skla, porcelánu či kuchyňského vybavení a v Česku hledá ke spolupráci obchodníky, kteří dobře znají místní trh, ztotožňují se s hodnotami firmy a mají potřebný kapitál pro zprovoznění obchodu. Výše se pohybuje mezi 1,5 až 2 miliony korun podle stavu obchodních prostor.
Počátky společnosti DUKA sahají do první poloviny 20. století. V roce 1920 švédský obchodník Hjalmar Blomkvist otevřel první obchod ve švédském Linköpingu a protože se mu dařilo, rozhodl se zprovoznit obchody i v dalších městech. Když na konci kariéry odešel do důchodu, rozhodl se prodat svou firmu novému majiteli, který ji dále rozšiřoval. V roce 1962 se původní podnik připojil k 16 dalším dealerům a společně vytvořili společnost DUKA. Ta v roce 1999 začala expandovat do Polska, kde v současnosti provozuje téměř 50 obchodů.
Společnost rostla i na dalších místech Evropy, když se podařilo zprovoznit obchody v Nizozemí a v Bulharsku. „Během tohoto léta jsme navíc podepsali smlouvu s partnerem, který bude řídit obchodní aktivity ve Velké Británii. První prodejnu zprovozníme v Londýně na konci roku 2016,“ říká zástupkyně společnosti DUKA Teresa Szynkiewiczová s tím, že z celkového počtu 60 obchodů náleží 17 franšízantům. Nyní chce centrála zprovoznit alespoň 15 obchodů v regionu střední a jihovýchodní Evropy. Cílem jsou země jako je Rumunsko, Maďarsko, Slovensko a Česko, kde je odhadována návratnost původní investice v horizontu jednoho až dvou let od zahájení prodeje.
Centrála společnosti pomáhá obchodnímu partnerovi s financováním skladování, poskytuje nezbytné IT nástroje a asistenci při hledání vhodného obchodního místa. Franšízant prodejnu následně vybavuje tak, aby byla ve shodě s jednotným designem společnosti. Obchodní model společnosti je založen na rozdělení povinností mezi franšízanta a franšízora. „My poskytujeme know-how s ohledem na produkty a marketing, zatímco franšízant je zodpovědný za prodej a management obchodu,“ popisuje formu spolupráce Teresa Szynkiewiczová.
PŘEČTI ČLÁNKY

Výrobce interiérových dveří a zárubní dosáhl v roce 2022 tržeb přes 420 milionů Kč. Výrazně se na tom podílely i franšízové pobočky.
Zakázek hodně a lidí málo. Také proto se řada značek ze stavebnictví rozhodla expandovat do regionů prostřednictvím franšízové spolupráce. Koho hledají?
K podnikání pod hlavičkou franšízové sítě Lomax v Rakovníku se Michal Šperl dostal vlastně náhodou. Jak se mu daří?
Výrobce dveří a oken VPO Protivanov rozvíjí svou síť poboček i prostřednictvím franšízových licencí. Konceptu se daří i v menších městech.
Franšízanty Maxeco se stávají podnikatelé hledající nové příležitosti i spokojení zákazníci. Co všechno ovlivňuje jejich byznys?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Podle amerických statistik může být franšízová síť s vyššími investičními potřebami dlouhodobě úspěšnější.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář