Podnikatelky láká export

Agentura Helas ve spolupráci se svými partnery již podeváté ocenila podnikatelky, jež v uplynulém roce zaznamenaly se svým firmami úspěch. Stejně jako v předešlých ročnících, i letos si majitelky firem rozdělily ceny ve třech kategoriích podle velikosti společnosti, v jejímž čele stojí.
Vítězkou v kategorii Malá společnost se stala Květoslava Havlínová, majitelka společnosti Virteco, jež se primárně zaměřuje na prodej ručního nářadí a zemědělských potřeb do Afriky. Druhé místo patří Daně Hrabákové a její firmě Chalk, která se zabývá výrobou magnesia pro sportovní účely. Třetí skončila Ludmila Žižková, majitelka stomatologického centra ZIDNETA.
V kategorii Středně velká společnost se na první příčce umístila Stanislava Heritesová Weigelová se svou logistickou firmou Westrans Děčín. Za ní skončila na druhém místě také logistická společnost, a to Brotrans, jejíž majitelkou je Iva Rychecká. Třetí místo patří Martině Kyselkové, majitelce firmy Kv.Řezáč, výrobce sportovních a ochranných sítí.
Vítězkou kategorie Velká společnost se stala Marta Nováková, majitelka společnosti U & SLUNO. Ta je poskytovatelem informačních technologií a poradenských služeb pro oblast obchodu, logistiky a distribuce. Druhé místo mezi velkými firmami patří Renatě Roubínkové Baierové a její společnosti BAIEROVÁ, jež podniká v oblasti gastronomie a zabývá se provozem restaurací a bufetů. Především provozem franšízových poboček sítě McDonald´s. Třetí příčku obsadila Eva Štěpánková, jejíž společnost RYOR není třeba dlouze představovat.
Služby a obchod vedou
V rámci devátého ročníku byly uděleny i zvláštní ceny partnerů soutěže. Titul Výjimečná podnikatelka udělovaný pod patronací ČSOB získala Diana Rysková se společností Medirol, jež se zabývá výrobou nejlepších transportních prostředků pro pacienty. Cenu za výjimečný růst firmy pod patronací společnosti Microsoft si odnesla Helena Mikulínová, majitelka společnosti Callis Inter zaměřující se na poskytování personálně poradenských služeb. Cena za inovativní řešení udělovanou pod patronací České pojišťovny patří Jarmile Podhorné, která se prostřednictvím své firmy věnuje výrobě bylinných produktů.
Analýza finalistek letošního ročníku soutěže Ocenění českých podnikatelek ukázala, že stoupá počet podnikatelek, které se začínají orientovat na export. „Loni exportovalo 10 z 83 přihlášených finalistek, letos působí na zahraničních trzích 21 ze 103 přihlášených žen,“ říká zakladatelka projektu OCP Helena Kohoutová s tím, že stále platí, že je doménou českých podnikatelek především obchod a služby, kde působí hned 63 % finalistek. Výrobě se věnuje 18 % podnikatelek, 11 % podniká ve zdravotnických službách, 6 % v dopravě či logistice, a 5 % našlo svůj úspěch na poli cestovního ruchu.
PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Franšízing způsobil revoluci v globálním podnikání tím, že umožnil rychlou expanzi s osvědčeným obchodním modelem. Objevte největší franšízové sítě, které formují průmyslová odvětví po celém světě.
McDonald´s jde zákazníkům blíž i do menších měst a rádi by našli nové franšízanty. Čím chtějí aktuálně zákazníky oslovit?
Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI