Nejvýhodnější franšíza? Arby’s

Ve chvíli, kdy potenciální franšízanti zvažují svůj vstup do nového firemního systému, většinou vyhodnocují objektivní skutečnosti a vypočítávají náklady a možné zisky. Klíčové při jejich rozhodování bývají již samotné vstupní náklady v podobě licenčních poplatků, následuje výše pravidelných poplatků centrále - největším strašákem je pro ně totiž obvyklá návratnost prvotní investice. Díky ní získávají oni i centrála jasné a nezkreslené zprávy o prospěritě jednotlivých poboček. Vzdělávací programy, dlouhodobý firemní růst i historie společnosti včetně například soudních sporů přichází na řadu až poté.
Při výběru vhodného konceptu hrají roli ale i subjektivní hlediska, mezi které patří například statistiky a obchodní či podnikatelský talent franšízantů v daném oboru. "Skutečnost je taková, že finance pomáhají každé franšízové síti k růstu a prosperitě. Je ale také pravda, že ti nejlepší franšízoři se etablovali také jako skutečně empatičtí partneři, kteří chápou lidskou stránku podnikání stejně jako čísla," říká Eric Stites, generální ředitel společnosti Franchise Business Review (FBR), která se specializuje na analýzy a průzkum franšízového trhu.
Cesta zpět na vrchol
Soutěž o Nejvýhodnější franšízu hodnotí obě hlediska. Jak finanční zisky a růst společnosti, tak také například spokojenost jednotlivých franšízantů a jejich důvěru v potenciál a budoucnost značky, či plnění smluvních závazků obou stran a příspěvek charitě. Všechny vybrané franšízové sítě patří do gastronomie, mezi špičkovými koncepty lze nalézt rybí restaurace Captain D’s, které představují alternativu k hamburgerům a sendvičům. Nechybí pizzerie Donatos Pizza, populární zmrzlinový koncept Kona Ice, specialista na kuřata Wingstop, či výrobce a prodejce polévek Zoup! Fresh Soup, který kromě jiného minimalizuje náklady na start-up.
Rekordmanem v růstu je pak společnost Arby’s, které čeká na svou příležitost také v České republice. Ve Spojených státech přitom zažívá řetězec oživení zájmu i ze strany zákazníků, nejen franšízantů. Již šest a půl roku v řadě hlásí Arby’s stabilní zisky, poslední téměř 3 roky tržby a zisky v USA neustále rostou. Za posledních 5 let firma, specializující se na masové speciality, narostla o celou čtvrtinu, a dnes má značka hodnotu 1,1 milionu dolarů. Franšízanti Arby’s ale navíc svoji domovskou firmu vychvalují, 97 % z nich věří v dlouhodobý růstový potenciál značky. Svoji cestu z deprese Arby’s letos završí první expanzí mimo USA od roku 2010.
Více informací o možnosti zakoupení licence Arby’s v ČR naleznete v našem Katalogu franšíz.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...