IKEA se objeví v centru Prahy

Společnost IKEA Česká republika zaznamenala ve finančním roce 2017 tržby 9,7 miliardy Kč, které se odrazily v meziročním růstu o 4 %. Za nárůstem tržeb stojí podle tiskové zprávy IKEA zejména zvýšení průměrné útraty, která vzrostla o 6 % na 1 638 Kč. Obchodní domy navštívilo 10,1 milionu návštěvníků. Hospodářské výsledky potvrzují trend posledních pěti let, kdy zájem o skandinávský design neustále roste, tržby společnosti se od roku 2012 zvýšily o 33 %.
I proto plánuje společnost IKEA, která v ČR zaměstnává více než 1 700 lidí, otevřít letos v centru Prahy nové pop-up studio IKEA. „Chceme, aby byli návštěvníci zvědaví, co nového v IKEA najdou při každé návštěvě, ať už v obchodním domě, na webu či kdekoliv jinde, a aby věděli, že tam najdou vždy něco nového, co je pro ně atraktivní. I proto jsme se v uplynulých letech ještě více zaměřili na inspiraci pro zákazníky a budeme v tom pokračovat i v dalších letech,“ říká Marek Feltl, generální ředitel IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.
Být součástí značky
Pop-up store má být prostor v centru města, jehož hlavním cílem je inspirovat zákazníky. Expozice se vždy zaměřuje jen na jednu část sortimentu, v případě pražského pop-up studia jsou to obývací pokoje. Expozice nabídne nečekaná řešení a různé neotřelé kombinace výrobků, tvarů a materiálů. Za pomoci specialistů na sortiment IKEA mohou zákazníci v obchodě naplánovat vše od kuchyně přes šatní skříně až po stěnu do obývacího pokoje. Studio IKEA bude sloužit také jako místo pro setkávání pro všechny, kdo se zajímají o značku IKEA, baví je téma zařizování interiéru nebo mají rádi design obecně.
IKEA loni také rozšířila své služby o možnost online nakupování. Zákazníci denně učiní okolo 250 objednávek, na webové stránky www.IKEA.cz v uplynulém roce zavítalo 42,13 milionu návštěvníků. „Svět se velmi rychle mění, stejně jako potřeby a chování lidí. Změnou prochází i vztah lidí ke značce – chtějí být její součástí, vést dialog, spoluvytvářet ji, přizpůsobovat si její produkty podle svého, spojovat si ji se zážitky. Chtějí být značce mnohem blíže fyzicky i emočně,“ vyvsvětlil Marek Feltl změny v prodejní strategii.
PŘEČTI ČLÁNKY

Výrobce interiérových dveří a zárubní dosáhl v roce 2022 tržeb přes 420 milionů Kč. Výrazně se na tom podílely i franšízové pobočky.
Zakázek hodně a lidí málo. Také proto se řada značek ze stavebnictví rozhodla expandovat do regionů prostřednictvím franšízové spolupráce. Koho hledají?
K podnikání pod hlavičkou franšízové sítě Lomax v Rakovníku se Michal Šperl dostal vlastně náhodou. Jak se mu daří?
Výrobce dveří a oken VPO Protivanov rozvíjí svou síť poboček i prostřednictvím franšízových licencí. Konceptu se daří i v menších městech.
Franšízanty Maxeco se stávají podnikatelé hledající nové příležitosti i spokojení zákazníci. Co všechno ovlivňuje jejich byznys?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Podle amerických statistik může být franšízová síť s vyššími investičními potřebami dlouhodobě úspěšnější.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář