Starbucks bude i v Olomouci

První kavárna Starbucks se otevřela v Česku před 10 lety - 22. ledna 2008 ochutnali první hosté kávu v nové pobočce na Malostranském náměstí v Praze. Za rozvoj a provoz kaváren značky Starbucks je v ČR, Polsku a Maďarsku zodpovědná společnost AmRest Coffee s.r.o.coby joint-venture partner. Značka Starbucks má nyní na 16 tisíc franšíz ve 27 zemích, loni přidala do seznamu také Itálii. Současně síť loni expandovala také v Číně, kde otevírala na konci roku v průměru dvě pobočky denně.
V České republice se hodlá letos rozšiřovat především do krajských měst, nová kavárna se chystá k otevření nyní v centru Olomouce v nákupní galerii Šantovka. Loni v říjnu v české síti Starbucks přibyly také dvě nové kavárny v Praze - ve Watlrovce a na Chodově, aktuálně jich má Starbucks po celé zemi 34. V Evropě firma zaměstnává celkem více než 40 tisíc lidí, jejími hlavními cílovými trhy ale zůstávají domovské Spojené státy a zmiňovaná Čína. Tam společnost loni uvedla do provozu vůbec největší kavárnu na světě.
Mobily mění způsob nakupování i v kavárnách
Společnost Starbucks vznikla v roce 1971, jméno dostala po prvním důstojníkovi z knihy Moby Dick od Hermana Melvilla. Také logo Sirény se dvěma ocasy z řecké mytologie je inspirováno mořem. Kavárny Starbucks mají být místem setkání pro obyvatele i rodiny z okolí. Loni se značka soustředila na zavádění nových technologií do prodeje. V současnosti se již 30 % transakcí v pobočkách Starbucks uskutečňuje prostřednictvím mobilních plateb. Aplikace Order and Pay, která zákazníkům umožňuje objednat si prostřednictvím smartphonu a vyhnout se tak čekání ve frontě, je zodpovědná za 9 % všech transakcí.
"Starbucks využil inovace v oblasti jídla a nápojů, zážitku na prodejně a personalizovaného online spojení se svými zákazníky," uvedl generální ředitel Starbucks Kevin Johnson. Starbucks loni poprvé v historii v USA překonal počtem poboček nejslavnější franšízovou síť McDonald’s, a jeho tržby narostly (především v USA a Asii) meziročně o 8 %. Průměrně společnost otevírá po celém světě přibližně 700 tradičních amerických kaváren ročně.
Zobrazit v katalogu franšíz





















PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Na Českém trhu se objevila nová ukrajinská franšíza se zajímavým konceptem fast foodu. Co může nabídnout v silně konkurenčním prostředí gastronomie?
Franšízant Honza Stopek vede dvě úspěšné pobočky s pizzou Vosíme. Na počátku stála debata u piva na téma vlastní podnikání.
Franšíza Trdlokafe s oblíbenou kombinací trdelníku a výběrové kávy roste v mezinárodním měřítku i v rámci České republiky. Koncept přilákal i investory z Venture Clubu.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...