Američtí obři opět spolu
Do restaurací McDonald’s se po letech vrátí animované postavičky z filmových studií Walta Disneyho. V červnu se společnosti opětovně spojí před premiérou snímku Úžasňákovi 2. Obnovené partnerství bylo oznámeno poté, co franšízový fastfoodový řetězec přistoupil na změny v dětském Happy Meal menu tak, aby jídlo bylo zdravější a obsahovalo méně kalorií než dosud. Z dětské nabídky vyřadil čokoládový mléčný koktejl i cheesburgery.
V roce 2006 byl překvapivou příčinou ukončení desetiletého partnerství ze strany Disneyho společnosti prudký nárůst dětské obezity, který je z velké části přičítán častému stravování ve fastfoodech. Tehdy filmový gigant vydal "zákaz licencování Mickey Mouse a dalších postav Disneyho pro potraviny, které nedosahují minimálních požadavků na výživu". Poté, co letos McDonald’s provedl v amerických pobočkách úpravy dětské nabídky, přistoupil The Walt Disney na obnovení partnerství, které znamená pro obě strany lukrativní miliardový byznys.
Vynalézavost a zábava ve stravování
Dohoda ovšem platí opět jen pro státy, kde dětské menu již bylo upraveno, a kde splňuje přísná kritéria na nabídku potravin firem, které chtějí používat k obchodní propagaci Disneyho filmy. "McDonald’s a Disney jsou dvě rodinami milované a oblíbené značky, společně jim nyní vytvoříme nové zázemí," uvedla hlavní marketingová ředitelka McDonald’s Morgan Flatley. "I nadále budeme budovat lepší McDonald’s, toto partnerství nabízí vynalézavost a zábavu ve stravování, které zároveň podpoří vyváženější stravu a obsah Happy Meal. Chceme rodiny inspirovat ke zdravějšímu životu zábavnými a inovativními způsoby."
Novinky přinesl letošní rok také do českých poboček McDonald’s. Digitalizace restaurací u nás započala již před třemi lety a přinesla s sebou také změnu v objednávání. „Modernizace nám pomohla testovat možnost customizace, tedy dotvoření burgeru dle vlastního přání přidáním vybraných ingrediencí, a v budoucnosti nám umožní i rozšířit nabídku. V současné chvíli customizaci nabízíme na 13 vybraných restauracích“ komentuje důvody inovace generální ředitel McDonald´s ČR Tomasz Rogacz. Restaurace testují také donášku ke stolu. Dlouhodobým cílem je stále i nabídka s co nejvyšším podílem produktů z lokálních surovin.
PŘEČTI ČLÁNKY
Světoví lídři franšízingu
/30.06.2025
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Franšízing způsobil revoluci v globálním podnikání tím, že umožnil rychlou expanzi s osvědčeným obchodním modelem. Objevte největší franšízové sítě, které formují průmyslová odvětví po celém světě.
McDonald´s jde zákazníkům blíž i do menších měst a rádi by našli nové franšízanty. Čím chtějí aktuálně zákazníky oslovit?
Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Česká republika každoročně rozděluje miliardy korun z evropských a národních programů. Jakou podporu lze získat pro franšízové podnikání?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...