OC Šestka přivítá nové franšízy
Šestka měla na trhu spíše negativní pověst. Jak se s tím vypořádáte?
To máte pravdu, i když se pocity nezakládaly na realitě. Například nákupní košík je v našem obchodním centru mnohem vyšší než ve srovnatelných centrech. Šestka nemůže konkurovat Palladiu nebo Chodovu, má ale jiné přednosti, jinou pozici, jinou skladbu návštěvníků.
Můžete být konkrétnější?
Šestka je klasickým convenience centrem, které každodenní nákupy kombinuje s výběrovými obchody pro náročnější klientelu. Zakládáme si na osobním přístupu a perfektním servisu pro každého návštěvníka. Kdo z nájemců nevyhoví, nemůže u nás působit. Právě přístup personálu je jedním z pilířů marketingu. Pokud jde o cílové skupiny, úspěšně oslovujeme velmi bonitní skupinu z Prahy 6 a Prahy - západ i širokou spádovou oblast Kladenska, jejíž obyvatelé dojíždějí za prací v metropoli. Celkem hovoříme o 250 000 zákaznících.
Přinesla změna přístupu správy centra výsledky?
I díky dravější komunikaci a marketingu se povedlo od ledna návštěvnost meziročně zvýšit o 25 %. Trend do budoucna podpoří také řada nových nájemců. Showroom již otevřel prodejce spodního prádla a plavek Chickie!, na konec května se připravuje launch monobrandové prodejny Lee Cooper. Rozšiřovat se budou prodejny O2, CCC nebo PME Legend. Proměnou prochází rovněž food court, kde najdou zázemí KFC či velkoformátový koncept tradiční a kvalitní české kuchyně pod taktovkou věhlasného šéfkuchaře Miroslava Kubce.
Pokud jste zmínila posilování sousedského centra, co to znamená například z hlediska služeb?
Většině nájemců z tohoto segmentu se u nás daří velmi dobře. Meziročně vidíme nárůst tržeb i o několik desítek procent. Tito operátoři povětšinou naprosto přesně chápou specifika Šestky. Lidé se za nimi vrací, vyhovuje jim osobní přístup. My chceme nabídku dále posilovat. Jsme v podstatě napevno jako franšízanti domluveni s Českou poštou - její pobočka nesporně přiláká řadu nových zákazníků a potěší ty stávající.
Rozumět si s tím bude rovněž originální koncept velké kavárny s pracovním prostorem na bázi coworkingu. Prostě coffee & work. Tím reagujeme na velké množství pracovních schůzek, které na Šestce probíhají, anebo na potřeby maminky-živnostnic, jež si u nás mohou nechat pohlídat ratolesti.
Jaké segmenty budete dále posilovat?
Určitě bych vyzdvihla módu - dětskou, výběrovou dámskou i náročnější pánskou. Zde jednáme s několika operátory a franšízory. Pokud nenajdeme vhodného partnera, jsme připraveni získat vlastní licenci. Natolik jsme přesvědčeni o úspěchu naší strategie a vize. Ta počítá se zdvojnásobením návštěvnosti do dvou let.
S nějakými tuzemskými franšízanty již jste v kontaktu?
Jistě. Jsme v podstatě dohodnuti s nejznámějším operátorem na poli zdravé výživy a biopotravin. Otevře u nás dosud největší prodejnu spojenou s bistrem. To samé platí pro několik menších prodejen s jakostními potravinami. V tomto směru sázíme na sousedský koncept, kdy usilujeme o nejkvalitnější food nabídku v okolí. I proto vybíráme z lokálně známých a oblíbených značek. Každopádně jsme otevřeni všem franšízantům, pokud nabídnout zajímavý sortiment nebo službu s ohledem na pozici našeho obchodního centra.
A v případě módy a módních doplňků?
Jak už jsem naznačila, jde nám o módu pro všechny naše cílové skupiny, včetně módy pro děti a teenagery nebo kvalitnější pánské oblečení. Vodítkem jsou pro nás i stále lepší výsledky stávajících butiků. Určitě chceme doplnit také cenově dostupnější koncepty typu H&M, neboť se jim na Šestce také vede velmi dobře.
Nedávno jste zveřejnili tiskovou zprávu, kde zmiňujete také fitness centrum...
Ano, to je pravda. I v tomto případě jsme v kontaktu s několika možnými provozovateli, přičemž také zde je prostor pro franšízu. Jsme naprosto ideálně dostupní pro téměř 15 000 lidí pracujících denně na letišti a v jeho okolí. Jezdí přes nás tisíce lidí z práce domů. Proto jim chceme dát možnost si u nás nejen nakoupit, ale také si zregenerovat tělo. Akcent na zdravý životní styl jsem již zmínila.
Mimochodem, Šestka je nově hrdým partnerem hokejového klubu Rytíři Kladno a ještě letos se staneme sponzory všech významných sportovních klubů na Praze 6. Každopádně fitness je náš plán až na rok 2019. Už proto, že se rozhodujeme mezi indoorovou variantou nebo přístavbou na střeše, což je náklad v řádu desítek milionů korun.
Několikrát jste vyzdvihla specifika OC Šestka. Mohla byste je shrnout?
Šestka těží z toho, že leží mezi Prahou 6 a expandujícími obcemi v Praze-západ. V obou případech jde o destinace s vysoce nadstandardními příjmy rezidentů. Těm vyhovuje pohoda a individuální přístup na Šestce. Péče, zájem a motivace personálu. Parkování v klidu, bez kolon a stresů. Nastavili jsme dvouletý program, který pracuje s obsluhou obchodů, jejich nabídkou i stratifikací marketingu a komunikace na zmíněné cílové skupiny. Jak už jsem řekla, cílem je, abychom se obraceli na konkrétní zákazníky s produkty či službami, které jsou jim blízké a které je osloví.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30% pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Ochranné známky představují důležitý nástroj na ochranu identifikace a reputace značky na trhu. Jak na jejich ochranu nám prozradil Štěpán Štarha z AK Havel & Partners.
Irská franšíza Synergy Stocktaking založila svůj byznys na inventarizaci v gastronomii. Spolupráci s franšízanty nám v rozhovoru představil master-franšízant Filip Cvrček.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšízant Honza Stopek vede dvě úspěšné pobočky s pizzou Vosíme. Na počátku stála debata u piva na téma vlastní podnikání.
Poptávka po konopných produktech roste, stejně tak i zákonné regulace. Jak je na novelu připravena franšízová síť Cbweed?
Franšíza Trdlokafe s oblíbenou kombinací trdelníku a výběrové kávy roste v mezinárodním měřítku i v rámci České republiky. Koncept přilákal i investory z Venture Clubu.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...