Velká "pizzová" koalice
Strategické partnerství dvou velkých globálních hráčů v oblasti výroby a prodeje pizzy změní podle plánů tempo vývoje obou značek. Španělská skupina Telepizza Group se stala příjemcem franšízové licence americké značky Pizza Hut a přebírá zodpovědnost za její rozvoj na území Latinské Ameriky (bez Brazílie), Karibiku, Španělska, Portugalska a Švýcarska. Partnerství, které obě strany označují za mezník, předpokládá, že v příštích 10 letech Telepizza otevře 1 300 nových franšízových jednotek Pizza Hut, v následujících 20 letech by to mělo být již 2 500 nových franšíz.
Telepizza se poté stane největším franšízovým partnerem americké firmy (podle počtu restaurací), zatímco počet jednotek pod značkou Pizza Hut se na příslušných trzích zdvojnásobí. "Telepizza je pro nás ideálním partnerem," uvedl prezident Pizza Hut International Milind Pant v oficiálním prohlášení. Španělská skupina, již působí ve 23 zemích, kde rozvíjí řetězce pizzerii pod obchodními názvy Telepizza a Jeno Pizza a v současné době má ve svém portfoliu 1 607 restaurací. "Jsme přesvědčeni, že Telepizza se svými schopnostmi, odhodláním a kapitálem urychlí expanzi Pizza Hut v klíčových oblastech," říká Pant.
Podle smlouvy bude společnost Telepizza spravovat dodavatelský řetězec v zemích Latinské Ameriky (kromě Brazílie), Karibiku, a také ve Španělsku (bez Andorry), Portugalsku a Švýcarsku. Ve Španělsku - kde je vedoucím hráčem v tomto odvětví - a v Portugalsku bude Telepizza i nadále provozovat vlastní síť, současně by měla ale také dohlížet na chod stávajících poboček Pizza Hut. "Partnerství urychluje náš růstový plán na globální úrovni, téměř zdvojnásobí objem našeho podnikání a zvýší počet zemí, ve kterých působíme na 37, což znamená více než 500 milionů našich potenciálních zákazníků" vyjmenovává výhody spolupráce Pablo Juantegui, výkonný ředitel Telepizza Group.
Začátek konce americké pizzy?
Pizza Hut je největší světový řetězec pizzerií s téměř 17 000 pobočkami ve více než 100 zemích. Odborníci se nyní domnívají, že partnerství se španělským lídrem přichází v rozhodujícím okamžiku - po několika slabších výsledcích značky Pizza Hut v posledních letech. V prvním čtvrtletí letošního roku její prodeje v USA vzrostly o pouhé 1 %, což je pouze mírné oživení ve srovnání s poklesem o 3 % ve stejném období loňského roku. Prodej americké sítě na celkové mezinárodní úrovni však klesl o 2 %.
Zaměření se na latinskoamerický region v blízké budoucnosti je v případě Pizza Hut opodstatněné rozhodnutí, neboť 6 % celkových příjmů společnosti v loňském roce pochází právě ze zemí v tomto regionu. Prodej master-franšízové licence španělské skupině může být pro Pizzu Hut příslibem na lepší časy, nicméně společnost se příští rok bude i přesto nacházet v rozhodující „fázi zvratu“, jak nedávno uvedl CEO společnosti Pizza Hut Greg Krid. Není tedy vyloučené, že velká pizzová koalice skončí nakonec fúzí, při níž dojde ke sloučení společností podobně jako v případě české Forty's Pizzy, kterou rostoucí Telepizza "pohltila" loni.
Franšíza za 2 miliony / Telepizza nabízí v Česku 3 druhy franšízové spolupráce. Koncept Take away/delivery je zaměřený především na osobní odběr a rozvoz i v nočních hodinách. Druhou možností je koncept Food court, který patří výlučně do obchodních center. Poslední High Street restaurace musí stát na frekventovaném místě a nabízet posezení i rozvoz. Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Proč je třeba sítě neustále obnovovat?
/12.11.2025
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...