Letos poroste síť Solodoor rychleji
V loňském roce se síti Solodoor podařilo otevřít dvě nové franšízové pobočky. Jaké máte plány do roku letošního? Připravujete se na rychlejší expanzi?
V roce 2019 určitě chceme rozšiřovat naši síť rychleji než loni. A to jak na českém, tak i slovenském trhu. Dohromady bychom během letoška rádi otevřeli 10 nových franšízových poboček pod značkou Solodoor. Vše samozřejmě souvisí s tím, jak se nám bude dařit nacházet kvalitní zájemce o franšízu. Pokud bychom to však hodnotili podle zájmu o naši licenci, myslím si, že je vše na dobré cestě. Každý týden se na nás totiž někdo obrací s dotazem na možnost otevřít si franšízovou prodejnu, což nám dává velký prostor pro výběr vhodného budoucího partnera. Dlouhodobým cílem je mít v Česku 15 až 20 poboček, na Slovensku by jich pak mělo být 8 až 10.
V jakých lokalitách momentálně hledáte franšízanty?
V brzké době otevřou své brány prodejny v Ostravě a také ve slovenském Námestove. Na začátku roku jsme také podepsali franšízovou smlouvu s budoucím partnerem z Olomouce. Jeho pobočka by měla začít fungovat během letošního května. Co se týče dalších lokalit, o které máme zájem, rádi bychom se rozrostli do krajských měst, ve kterých zatím nemáme zastoupení. Aktuálně tak hledáme franšízanty například v Karlových Varech, Hradci Králové, Jihlavě, Českých Budějovicích a Liberci. Pobočky Solodoor mohou ale fungovat i v menších městech, kde lze předpokládat velký zájem ze strany potenciálních zákazníků.
Kdo jsou klienti vašich franšízantů?
Z velké většiny případů se jedná o koncové zákazníky, lidi, kteří rekonstruují starší nemovitosti a řeší komplexně nákup nových dveří do celého bytu či domu. V momentě, kdy přijdou k nám na pobočku, jsme jim schopní poradit s výběrem toho nejlepšího řešení. Vždy si zákazníka vyslechneme, zjistíme, jaká je jejich představa o funkčnosti, designu nebo materiálu a společně hledáme to nejvhodnější. Naším cílem není jen prodat dveře, ale uspokojit klienta tak, aby měl důvod, proč se příště vrátit či nás doporučit dál. Zákazníkům tak nabízíme kompletní servis včetně montáží, a to buď přímo prostřednictvím zaměstnanců našich franšízových partnerů, nebo autorizované montážní firmy. Mezi naše zákazníky se však řadí i menší a střední stavební společnosti, kteří v regionech pracují na projektech, kde musí řešit i dveře a věci s nimi související.
Co vše mají franšízanti konceptu Solodoor na starosti?
Hlavním úkolem našich franšízových partnerů je dobře reprezentovat značku Solodoor a dbát na dosahování takových ekonomických výsledků, které zaručí její bezproblémové fungování a také profit pro franšízanty samotné. Záleží nám také na tom, aby dávali pozor na dodržování pravidel našeho konceptu, která mají detailně zpracované v provozní příručce, kterou od nás na začátku spolupráce dostávají. Důležité také je, aby se drželi jednotného designu tak, aby zákazník, který vstoupí do pobočky ve Brně, Zlíně nebo v Plzni, prakticky nepoznal rozdíl. Aby vždy věděl, že takhle vypadá franšízová pobočka Solodoor. Samostatnou kapitolou je pak marketing, kdy sami franšízanti mají na starosti propagaci svého pobočky v daném regionu. Abychom je motivovali k aktivnímu marketingovému snažení, máme pro tyto účely vytvořený bonusový systém. O marketing na celorepublikové úrovni, a to jak v Česku, tak i na Slovensku, se stará mateřská společnost. Tím, o co se naši franšízoví partneři nemusí de facto vůbec starat, je jednání s dodavateli. Díky naší široké síti jsme schopní i pro ně vyjednat takové podmínky, na které by jako samostatní podnikatelé těžko dosáhli. Ušetříme jim tak nejen finance, ale také čas, který by strávili vyjednáváním.
Investice do otevření pobočky Solodoor začíná cca od 0,5 milionu korun. Dalších 200 tisíc pak stojí franšízová licence. Co vše za investované peníze franšízant dostane?
Pořízením franšízové licence si podnikatel v podstatě kupuje možnost být podílníkem sítě Solodoor. V rámci přípravy otevření pobočky připravujeme pro franšízanta projektovou studii komplexního řešení prodejny, pomáháme mu s úvodním marketingem. Samozřejmostí je pak úvodní školení jak pro samotného franšízanta, tak i pro jeho personál. Otevřením pobočky však naše podpora nekončí, pokračuje během celé doby spolupráce.
Za jak dlouho se franšízantovi investice vrátí?
Mělo by to být v horizontu roku, roku a půl. Doba návratnosti souvisí také s místem, kde franšízant svou pobočku provozuje. Ve větších městech, ve kterých je předpoklad dosahování vyššího obratu, je to u té spodní hranice. Ideální je, aby pobočka vykazovala roční obrat 12 až 15 milionů korun.
Jak těžké je podle Vás v dnešní době najít kvalitního franšízanta? Jak vlastně ve Vašich očích vypadá?
Jak jsem již řekl, zájem podnikatelů budovat svůj byznys pod naší značkou je poměrně velký. Abychom vybrali toho správného partnera, je třeba, aby věděl, že je to podnikání jako každé jiné. Velká část zodpovědnosti za jeho úspěch leží v jeho vlastních rukou. Licence Solodoor je dobrým základem, ale záleží na franšízantovi, jak moc se bude snažit onoho úspěchu dosáhnout. Také proto jsme velmi rádi vždy, když se mezi zájemci objeví lidé, kteří chtějí na prodejně osobně pracovat a aktivně se podílet na jejím rozvoji.
Prozraďte nám, co je hlavním důvodem, proč by se člověk uvažující o franšízovém podnikání měl rozhodnout právě pro značku Solodoor?
Jako jeden z hlavních důvodů vidím naši jedinečnost. Na trhu neexistuje žádná jiná franšízová síť zaměřená na prodej dveří. Ten, kdo chce podnikat v tomto oboru a mít za sebou podporu silné značky s dlouholetou tradicí, má od společnosti Solodoor jedinečnou možnost.
Co expanze do dalších zemí, neuvažujete o ní?
Zatím o ní neuvažujeme. V první řadě chceme vybudovat a stabilizovat naši síť v Česku a na Slovensku. Situace na obou těchto trzích je značně odlišná. Je evidentní že na Slovensku má značka Solodoor velký potenciál. Je to zajímavá šance, pro podnikatele, kteří chtějí značku reprezentovat na tamním trhu, který ještě není pokrytý tak, jak bychom si představovali.

PŘEČTI ČLÁNKY

Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Výrobce interiérových dveří a zárubní dosáhl v roce 2022 tržeb přes 420 milionů Kč. Výrazně se na tom podílely i franšízové pobočky.
Touha po osamostatnění se a vlastním podnikání přivedla Lubomíra Bouzka k podnikání pod hlavičkou franšízového konceptu. Svou budoucnost spojil se značkou Solodoor.
„Rádi bychom se rozrostli do krajských měst, ve kterých zatím nemáme zastoupení," říká v rozhovoru Jakub Mulač, ředitel společnosti Solodoor Centrum.
Během prvního čtvrtletí letošního roku zvýšila prodejní síť dveří a zárubní meziročně prodeje o 40 %. Její obrat dosáhl během ledna až března cca 14 milionů Kč.
Nejčtenější

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář