Podnikání se známou značkou
Právě v Chorvatsku zahájila svou expanzi po zemích střední a východní Evropy tato původem americká franšízová síť, která vznikla v roce 2012 v New Yorku a za níž stojí světoznámá značka spotřebičů LG Electronics. Držiteli master-franšízové licence pro region východní Evropy, společnosti Bright World, se od roku 2015 podařilo otevřít čtyři franšízové pobočky v Chorvatsku a po jedné v Srbsku a Černé Hoře. Podle Ivany Živičnijak ze společnosti Bright World lze brzy očekávat otevření první pobočky v Makedonii a další v Černé Hoře. Stále také hledá zájemce o podnikání pod značkou LG Loundry Lounge v České republice.
Ideálním kandidátem na franšízanta jsou hlavně mladší lidé, kteří uvažují o rozjezdu svého prvního podnikání, zejména pak ti, kteří měli možnost cestovat a vidět tak, jak samoobslužné prádelny ve Spojených státech amerických či v západní Evropě fungují. To, co by je na spolupráci s LG Loundry Lounge mohlo na první pohled zaujmout, je poměrně nízká počáteční investice, jež se pohybuje okolo 20 tisíc eur. „S návratností investice může franšízant počítat v horizontu zhruba 12 měsíců. Naší výhodou je tak fakt, že franšízoví partneři nemusí platit vstupní poplatek při nákupu franšízy, což je u jiných franšíz běžné. V našem případě je vstupní poplatek zahrnut již v cenách pracovních strojů,“ říká Ivana Živičnijak.
Dalším pozitivem pak může být fakt, že pro spolupráci se sítí LG Loundry Lounge nejsou potřeba žádné zkušenosti s podnikáním. Na druhou stranu je však důležité, aby měl franšízant alespoň minimální technické znalosti. O pravidelnou údržbu a servis strojů se stará franšízor. Ten svým franšízovým partnerům pomáhá již od samého začátku spolupráce, od analýzy vstupního kapitálu a vhodnosti umístění provozovny, přes vizualizaci prostor a návrhu jeho zařízení, až po marketing a podporu prodeje služeb.
A na jaké zákazníky se franšízanti mohou těšit? Jejich skladba může být opravdu pestrá. Obvyklými uživateli jsou turisté, studenti, nebo lidé, kteří nevlastní pračku či využívají prádelny kvůli rychlejšímu praní a sušení a velkým kapacitám. Ty jim umožňují prát velké kusy jako jsou deky, spacáky, bundy apod. Služby prádelen jako jsou praní, sušení a žehlení, mohou využívat také hotely, restaurace, veřejné instituce, internáty, apartmány, kempy, ubytovny, domovy důchodců, malí podnikatelé jako jsou kadeřnictví, nebo salony krásy. Franšízant tak má široké pole působnosti a řadu možností, kde hledat potenciální zákazníky.

PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...