Franšíza v podání hoteliérů

Před 10 lety se podle studie společnosti HVS Consulting Company prostřednictvím franšízových licencí rozvíjela asi třetina hotelových řetězců v Evropě. Dnes tento podíl přesahuje 40 %. Podle autorů studie „Hotelový franšízing v Evropě 2019“ je růst patrný, nicméně je zde stále řada hotelových značek, které zcela nevyužívají svůj tržní potenciál. A to zejména ve srovnání se situací ve Spojených státech amerických, kde se franšízově rozvíjí stabilně více jak 70 % hotelových značek.
„Ačkoli je franšízing v Evropě v porovnání s USA ještě v oblasti hotelnictví méně rozšířený, jeho vzrůstající popularita je znát. Jednak jako efektivní způsob k rozšíření hotelových řetězců, ale také jako atraktivní model, který umožňuje majitelům získat větší kontrolu nad jejich řízením,“ říká Senior Associate společnost HVS Consulting Company Stephen Collins s tím, že franšízing je pro hotely užitečný zejména v momentě, kdy se rozhodnou vstoupit na nový trh. Mohou se díky němu totiž opřít nejen o své zkušenosti s rozšiřováním portfolia, ale také o zkušenosti místních partnerů, kteří díky franšízové licenci převezmou správu hotel. Ti totiž často již mají silnou síť obchodních vztahů například s cestovními agenturami, či dalšími subjekty působícími v cestovním ruchu.
Legislativa jako brzda
V současné době v tomto oboru platí, že zatímco hotelové řetězce se stále zdráhají vzdát se prodejem licencí kontroly nad svými luxusnímu značkami, které berou jako své vlajkové lodě, v segmentu středně velkých hotelů a ubytovacích zařízení je franšízing často preferovaným způsobem expanze. Souviset to může také s tím, že i pro známou a zavedenou značku hotelů je vstup do franšízového rozvoje často velkou výzvou. Obzvlášť na evropském trhu, který se, na rozdíl od USA, skládá z rozdílných zemí s odlišnou legislativou.
Právě nejednotnost právních předpisů a ošetření franšízového způsobu rozvoje může mít za následek pomalejší rozvoj v této oblasti. Některé země, jako je Belgie, Francie a Itálie, mají zvláštní franšízové zákony, které jasně stanoví, co by měla obsahovat franšízová smlouva, zatímco v jiných zemích, což platí i o České republice, neexistuje žádná zvláštní regulace a strany jsou založeny na stávajících občanských zákonících nebo příkladů dobré praxe.
Viditelný růst
A jaké výhody franšízing vedení hotelových řetězců přináší? Za prvé to jsou finanční zdroje z prodeje licencí. Díky nim mohou majitelé a ředitelé sítí rychle a snadno reagovat na vysoké tempo technologických změn, mnohem rychleji než nezávislí hoteliéři. Mají tak zdroje i na to, aby mohli vysílat své odborníky na nejrůznější oblasti jako je marketing, řízení, IT nebo finance do kterékoli části Evropy s případě, že franšízový partner potřebuje pomoci.
„V posledních letech vedla konsolidace a akvizice hotelových řetězců k tomu, co vidím dnes, tedy že počet hotelových značek ve franšízovém světě roste. Tento trend je patrný zejména při analýze portfolií slavných řetězců. S největší pravděpodobností bude pokračovat, s cílem získat co největší podíl na trhu a udržet si vedoucí postavení, protože největší řetězce se budou nadále rozšiřovat prostřednictvím franšízy," vysvětluje spoluautorka studie Sophie Perretová.
Abychom byli konkrétní, můžeme zmínit, že například podíl franšízových jednotek ve skupině hotelů Accor za posledních 5 let zvýšil z 37 na 48 %. V případě hotelů skupiny Hilton byl nárůst ještě viditelnější, o celých 19 procentních bodů, z 32 na 51 %.
PŘEČTI ČLÁNKY

Stárnutí evropské populace zvyšuje poptávku po službách péče o seniory. Franšízingové příležitosti vznikají i v tomto oboru. U nás zatím na trhu chybí.
Volný čas po práci pro většinu lidí znamená příjemné aktivity, zároveň je to také podnikatelská příležitost. Franšízová síť Regatta to naučila už přes 250 franšízantů v Evropě.
Franšíza s luxusním designovým nábytkem Divani & Sofa' vstupuje na náš trh. Umí zaujmout koncové i B2B klienty.
Ve Varšavě se od 24. do 26. října koná další ročník franšízového veletrhu. Prozradíme vám, proč si tuto největší středoevropskou akci s touto tématikou zapsat do diáře.
Záběry z dronu mohou přinášet přesná data, úspory nákladů i emoce. Franšíza COPTRZ umí zákazníkům taková zadání splnit.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...