Franšíza v podání hoteliérů

Podíl franšízy hotelových řetězců (modrý)
Podíl franšízy hotelových řetězců (modrý) / Poskytovatelé licencí inkasují od franšízantů pravidelné měsíční licenční poplatky. Ty předstaují hlavní zdroj jejich příjmů. Výše těchto poplatků se nejčastěji pohybuje v rozmezí do 3 do 5 % z příjmů pokojů.
Pátek
01.11.2019
Největší evropské hotelové sítě stále častěji využívají k rozvoji franšízing. Sází na lokální partnery, jejich široký okruh kontaktů a znalost prostředí.
 

Před 10 lety se podle studie společnosti HVS Consulting Company prostřednictvím franšízových licencí rozvíjela asi třetina hotelových řetězců v Evropě. Dnes tento podíl přesahuje 40 %. Podle autorů studie „Hotelový franšízing v Evropě 2019“ je růst patrný, nicméně je zde stále řada hotelových značek, které zcela nevyužívají svůj tržní potenciál. A to zejména ve srovnání se situací ve Spojených státech amerických, kde se franšízově rozvíjí stabilně více jak 70 % hotelových značek.

„Ačkoli je franšízing v Evropě v porovnání s USA ještě v oblasti hotelnictví méně rozšířený, jeho vzrůstající popularita je znát. Jednak jako efektivní způsob k rozšíření hotelových řetězců, ale také jako atraktivní model, který umožňuje majitelům získat větší kontrolu nad jejich řízením,“ říká Senior Associate společnost HVS Consulting Company Stephen Collins s tím, že franšízing je pro hotely užitečný zejména v momentě, kdy se rozhodnou vstoupit na nový trh. Mohou se díky němu totiž opřít nejen o své zkušenosti s rozšiřováním portfolia, ale také o zkušenosti místních partnerů, kteří díky franšízové licenci převezmou správu hotel. Ti totiž často již mají silnou síť obchodních vztahů například s cestovními agenturami, či dalšími subjekty působícími v cestovním ruchu.

Legislativa jako brzda

V současné době v tomto oboru platí, že zatímco hotelové řetězce se stále zdráhají vzdát se prodejem licencí kontroly nad svými luxusnímu značkami, které berou jako své vlajkové lodě, v segmentu středně velkých hotelů a ubytovacích zařízení je franšízing často preferovaným způsobem expanze. Souviset to může také s tím, že i pro známou a zavedenou značku hotelů je vstup do franšízového rozvoje často velkou výzvou. Obzvlášť na evropském trhu, který se, na rozdíl od USA, skládá z rozdílných zemí s odlišnou legislativou.

Právě nejednotnost právních předpisů a ošetření franšízového způsobu rozvoje může mít za následek pomalejší rozvoj v této oblasti. Některé země, jako je Belgie, Francie a Itálie, mají zvláštní franšízové ​​zákony, které jasně stanoví, co by měla obsahovat franšízová smlouva, zatímco v jiných zemích, což platí i o České republice, neexistuje žádná zvláštní regulace a strany jsou založeny na stávajících občanských zákonících nebo příkladů dobré praxe.

Viditelný růst

A jaké výhody franšízing vedení hotelových řetězců přináší? Za prvé to jsou finanční zdroje z prodeje licencí. Díky nim mohou majitelé a ředitelé sítí rychle a snadno reagovat na vysoké tempo technologických změn, mnohem rychleji než nezávislí hoteliéři. Mají tak zdroje i na to, aby mohli vysílat své odborníky na nejrůznější oblasti jako je marketing, řízení, IT nebo finance do kterékoli části Evropy s případě, že franšízový partner potřebuje pomoci.

„V posledních letech vedla konsolidace a akvizice hotelových řetězců k tomu, co vidím dnes, tedy že počet hotelových značek ve franšízovém světě roste. Tento trend je patrný zejména při analýze portfolií slavných řetězců. S největší pravděpodobností bude pokračovat, s cílem získat co největší podíl na trhu a udržet si vedoucí postavení, protože největší řetězce se budou nadále rozšiřovat prostřednictvím franšízy," vysvětluje spoluautorka studie Sophie Perretová.

Abychom byli konkrétní, můžeme zmínit, že například podíl franšízových jednotek ve skupině hotelů Accor za posledních 5 let zvýšil z 37 na 48 %. V případě hotelů skupiny Hilton byl nárůst ještě viditelnější, o celých 19 procentních bodů, z 32 na 51 %.


Populární na fóru

10 kroků k založení firmy

Hodí se mi při zakládání firmy nějaká taková služba (viz odkaz)? Díky moc! https://www.kancelarske-centrum.cz

1 komentář(e)
posledni 26.09.2019
Společnost Franchising.cz

your Blog is very nice it was about the franchising users on the franchise market using the franchising tools. If you have a interest in content writing and want to do in...

2 komentář(e)
posledni 27.08.2019
Společnost Franchising.cz

i have seen your Blog, it was about the franchising users so that users keep updated on the franchise market and you can enjoy the events on the franchise market. if you have...

2 komentář(e)
posledni 27.08.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Ahoj, nevím jak moc je tvůj dotaz aktuální,ale při pohledu na web jsem našel něco, co by pro tebe mohlo být vhodné, jde o prostor který nabízím k pronájmu v centru...

4 komentář(e)
posledni 15.01.2019
Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Ahoj, nevím jak moc je tvůj dotaz aktuální,ale při pohledu na web jsem našel něco, co by pro tebe mohlo být vhodné, jde o prostor který nabízím k pronájmu v...

4 komentář(e)
posledni 15.01.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017