Podnikání s franšízou mi dává svobodu
Psal se rok 2013, když se Dana Wimmerová přihlásila na první školení tohoto původem italského franšízového konceptu. O rok později, v srpnu 2014 se stala samostatným franšízantem. „Hledala jsem metodiku pro výuku angličtiny v mateřských školách, která je akreditovaná Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy a narazila jsem na Hocus & Lotus. Stát se franšízantkou po prvním roce spolupráce a proškolení mi přišlo jako logická volba,“ vysvětluje s tím, že tento svůj krok zpětně hodnotí jako správné rozhodnutí.
Díky němu se jí totiž dostalo poměrně výrazného ulehčení práce. Vzhledem k tomu, že je kreativní, snažila se vždy svým malým studentům připravit hodinu tak, aby je bavila, nebyly si podobné jako vejce vejci a hlavně, aby dětem přinášely spoustu nových podnětů, díky nimž se budou v angličtině zlepšovat. A to je, i když to děláte s láskou a nadšením, vyčerpávající. Přijetím metodiky The Adventures of Hocus and Lotus však získala řešení. „Mám přesně dáno, který příběh, jakou gramatiku a jaká slovíčka zrovna probíráme. Nechávám se tedy vést příběhem dané úrovně, čímž ušetřím spoustu energie, kterou mohu dětem věnovat jinde,“ doplňuje Dana Wimmerová.
Za pět let spolupráce se značkou Hocus&Lotus se Daně podařilo rozvinout, a hlavně stabilizovat síť výukových míst. Ročně učí kolem stovky dětí v pěti lokalitách. Letos se jí trochu uleví, protože některé kurzy převezme nová lektorka, která prošla školením přímo v Itálii u autorky celé metodiky Traute Taeschner. Stále se však Dana Wimmerová rozhlíží po lektorech, kteří by její tým rozšířili. Díky tomu by totiž mohla ke studiu přijmout další „vzděláníchtivé“ studenty, což je momentálně kapacitně velmi obtížné. Není totiž v jejích fyzických silách, aby sama osobně odučila oněch více než 100 dětí ve zhruba 12 kurzech za školní rok, a ještě přibírala další.
Jak však přiznává, počet studentů je někdy velmi kolísavý. I přes její veškerou snahu se totiž občas stane, že děti z kurzů odchází. „Ne proto, že by jim nevyhovovala metodika nebo způsob, jakým jsou lekce vedené, ale jednoduše proto, že vyrostou a ze školky zamíří do školy. Rodiče pak často zvolí zájmový kroužek, který probíhá přímo tam, protože je to pro ně logicky pohodlnější,“ říká Dana Wimmerová, která jako franšízantka působí v našem hlavním městě.
A na co dalšího by se potenciální franšízant Hocus&Lotus měl připravit? Jak Dana poznamenává, práce s malými dětmi je řehole, je třeba počítat s velkým nasazením a svou práci i vyučovaný jazyk mít opravdu rád. Nutné je mít alespoň trochu onoho pověstného obchodního ducha, který budoucím majitelům licence pomůže správně rozvíjet a propagovat jejich podnikání. Samozřejmostí je také, aby byli připraveni následovat pravidla konceptu, která jsou nastavena tak, aby se franšízantům dařilo. Poskytovatel licence je bude bedlivě pozorovat. Sama Dana Wimmerová tento „dozor“ vnímá jako bonus, který zjednoduší spoustu procesů, umete cestičku a díky němuž nebude franšízant na startu svého podnikání sám, může se spolehnout na pomocnou ruku ze strany franšízora.

PŘEČTI ČLÁNKY

Educenter – Edu3D reaguje na rostoucí zájem o mimoškolní vzdělávání rozvojem franšízové sítě. Jaké podmínky partnerům nabízí přibližuje jednatelka Nichole Trumpichová.
Franšízová síť Helen Doron English představuje příležitost pro ty, kteří chtějí spojit výuku jazyků s podnikáním. A to i v menších městech.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Příprava na praktický život dnes vyžaduje dobrou znalost technologií. Franšíza EDU3D přichází s konceptem volnočasových aktivit, které s nimi nejen děti naučí pracovat.
„IQ UP! nabízí franšízantům řešení na klíč s osvědčeným modelem, nízkou počáteční investicí a více toky příjmů," říká Valentina Dino, spoluzakladatelka IQ UP!.
Nejčtenější

Franšízing představuje jedinečný obchodní model, který nabízí významné výhody franšízorům i franšízantům. Jaké to jsou?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
Síť pánských salónů Royal Barber & Shop hledá nové franšízanty. Pobočku je možné rozjet od 1 milionu korun, převzít zavedenou, nebo do ní vstoupit jako investor.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické