Podnikání i na malém městě
Jak byste zhodnotil rok 2019 pro síť Quickwash?
V roce 2019 jsme otevřeli 4 nové pobočky řetězce značkových prádelen Quickwash , a to v Praze na Chodově a v Hloubětíně, dále pak v Poděbradech a Kolíně. Zvláště jsme hrdí, že jedna z našich poboček byla otevřena v prestižním obchodním centru Westfield Chodov, které patří k největším ve Střední Evropě. Kromě toho jsme rozšířili i některé naše stávající pobočky o další zařízení. Celkově bych tedy zhodnotil rok 2019 jako úspěšný.
Loni v srpnu jste nám prozradil, že Vaším cílem je otevřít samoobslužnou prádelnu v každém desetitisícovém městě. Jak se Vám jej daří naplňovat?
Ano, věřím, že v dohledné budoucnosti se budou pobočky otevírat i v desetitisícových městech. I v současnosti máme prádelny nejen v Praze a krajských městech, ale také v těch menších jako jsou Louny, Chomutov, Most, Poděbrady apod. Věřím, že tento trend bude pokračovat. V malých městech možná není tolik turistů nebo dočasně žijících pracovníků, kteří tvoří část skupiny zákazníků samoobslužných prádelen ve velkých městech, ale i občané, kteří mají stálé bydliště v bytě, vybaveného domácí pračkou, začínají oceňovat výhody, které jim poskytuje praní a sušení v samoobslužné prádelně. Je to zejména rychlý a jednoduchý způsob, jak vyprat a vysušit objemné věci, které se do domácí pračky nevejdou. Jedná se například o chrániče a obaly na matrace, pokrývky, polštáře, různé přehozy, závěsy apod. A maminky, které se starají o vícečlennou domácnost, ocení rychlou a praktickou možnost, jak najednou vyprat a vysušit velké množství prádla celé rodiny. A to platí obecně, ať už bydlí ve velkoměstě nebo malém městečku.
Je opravdu v každém desetitisícovém městě dostatek potenciálních zákazníků, kteří dají vašim franšízovým partnerům vydělat?
Věřím, že postupem času bude mít samoobslužná prádelna i v malém městě své ekonomické opodstatnění. Ekonomice prádelny v malém městě mohou pomoci i nižší nájmy prostor, než jaké jsou v těch velkých. Samozřejmě, otevřít a starat se o samoobslužnou prádelnu je běh na dlouhou trať a není to prostředek na rychlé zbohatnutí, což v malém městě platí dvojnásob. Ale to kouzlo spočívá ve velice stabilním podniku, který bude trpělivým investorům přinášet ovoce po mnoho let. Záleží jen na tom, jak rychle se jim podaří vybudovat stabilní klientelu, která, když bude spokojena, se bude ráda do jejich prádelny vracet.
Kdo jsou typičtí koncoví zákazníci Quickwash, na které franšízanti se svými službami cílí?
Struktura zákazníků je velice různorodá a je obtížné obecně říct, která skupina převažuje. V centrech velkých měst to jsou turisti a lidé na dlouhodobých pracovních cestách. Jsme svědky rychle se rozvijícího trendu, kdy mladí lidé cestují po světě, v různých městech tráví několik dní a potřebují řešit potřebu praní a sušení svých oděvů. V jiných prádelnách budou zase převažovat stálí obyvatelé, kteří objevili kouzlo samoobslužné prádelny. Zjistili, že si nejen mohou vyprat a vysušit různé věci na počkání, ale kromě toho se v prádelně mohou sejít a podebatovat s přáteli nebo jen tak zrelaxovat u knížky nebo brouzdáním na internetu.
Jaké jsou plány pro rok 2020?
Naším plánem pro letošní rok je pokračovat v úsilí, jako doposud. Kromě toho se budeme snažit aplikovat nové trendy, které moderní doba vyžaduje. Budeme se zaměřovat na implementaci moderních systémů placení, ať už bezkontaktní kartou nebo po internetu. Budeme se také snažit o další zdokonalování našeho konceptu a zvyšovaní atraktivity designu našich poboček.
VIZITKA ZNAČKY QUICKWASH
- poskytování služeb samoobslužného praní ve značkových prádelnách
- 1. otevřená pobočka: květen 2014
- vlastní pobočky: 4
- franšízové pobočky: 14 ČR, 2 SR

PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...