Byznys ohrožený karanténou?
Situace, kterou si nikdo z nás doposud neuměl ani představit. Uzavřené obchody, restaurace, školy, kadeřnické i kosmetické salony. A mezi nimi řada franšíz, jejichž majitelé se musí s touto nenadálou komplikací pro jejich byznys, poradit. Jsou na tom stejně jako celá řada podnikatelů v naší zemi. Mají však jednu velkou výhodu – mohou své kroky konzultovat se zkušenějšími podnikateli, mohou se opřít o pomoc franšízora.
A to i v momentě, kdy ani poskytovatel franšízové licence nemá s podnikáním v době plné zákazů a omezení příliš mnoho zkušeností. Už jen vědomí, že na svůj byznys není franšízant tak zcela sám, pomáhá. Díky tomu, že jsou součástí franšízové sítě, se mohou dostat k radám a strategiím, jak nenechat své podnikání zcela upadnout, a naopak najít ke svým zákazníkům nové cesty, kterých budou moc využívat i do budoucna, až karanténa a omezení pominou.
Změna jako řešení
Fastfoody, kavárny i restaurace se třeba mohou zaměřit na budování strategie na rozvoz jídla i kávy. Ty, co s jejím rozvojem již začali, možná současná situace přiměje zrychlit a vymyslet proces tak, aby byl u franšízantů jednoduše, a hlavně rychle realizovatelný. Vzdělávací koncepty mohou zapracovat na využití online nástrojů ve výuce, které i do budoucna budou zajímavou přidanou hodnotou jejich služeb.
Dojít může také k rozšíření počtu e-shopů provozovaných franšízovými koncepty, resp. ke změně strategie, kterou v tomto ohledu koncepty mají, a to jak ty tuzemské, tak i zahraniční. Faktem totiž je, že v současnosti je stav takový, že e-shop velmi často provozuje jen franšízor. Nastalý problém s výpadkem tržeb franšízantům např. u obchodů s oblečením, elektronikou, domácími potřebami by tak mohl některé z nich motivovat ke změně a umožnit i svým franšízovým partnerům nějakým způsobem využít online obchodování k vytváření zisku.
Loajální zákazníci pomohou
Velkou výhodou v tomto momentě mají ty franšízy, které v minulosti nesázely jen na masivní expanzi, ale také na budování komunity loajálních zákazníků. Jsou to totiž oni, kdo své oblíbené značky podrží a během krizového období, a také bezprostředně po něm, jim pomůže „přežít“. Důležitá je v tomto momentu i komunikace. Jste-li obchodníci či poskytovatelé služeb, franšízanti, využijte tuto dobu, kdy například nemůžete své zákazníky osobně obsluhovat. Buďte s nimi v kontaktu a nedovolte jim na vás zapomenout.
Sečteno a podtrženo. Může se stát, že situace, ve které se některé franšízové koncepty momentálně nachází, odhalí jejich slabiny, na jejichž odstranění bude třeba pracovat. Na druhou stranu mohou na světlo světa vyplavat příležitosti, které jim pomohou dále růst. Pojďme se tedy zaměřit na to, jak současnou situaci nejen přežít, ale jak ji využít k dalšímu rozvoji.
My z redakce Franchising.cz vám přejeme hlavně zdraví, energii a chuť posouvat podnikání vpřed i v této pro byznys nelehké době. Věřme, že vše brzy pomine a vrátíme se, poučeni, zase zpět do zajetých kolejí. Jsme připraveni pomoci majitelům franšízových konceptů s jejich propagací tak, aby i v téhle ne zrovna příznivé době našli franšízanty, kteří se budou v budoucnu podílet na jejich rozvoji.

PŘEČTI ČLÁNKY

Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI