Prádelna jako bezpečný podnik
Zrychlený životní styl stále častěji přivádí zákazníky do samoobslužných prádelen. Nic na tom nezměnila ani koronavirová krize, ba naopak. Nutnost dodržovat zvýšená hygienická opatření, nutí lidi také více využívat služeb prádelen. Také proto centrála dbá na to, aby její franšízanti měli veškeré instrukce, jak sebe si své zákazníky ochránit. „Našim franšízantům doporučujeme, aby opravdu pravidelně dezinfikovali celé provozovny a dávali pozor, aby zákazníci dodržovali bezpečné rozestupy,“ říká Mario Martinek, majitel společnosti Bright World, která má na starosti rozšiřování franšízy LG v regionu střední a východní Evropy.
Franšízový koncept LG Laundry Lounge je specifický tím, že jeho pobočky jsou uspořádány tak, aby nebyly pouze místem, kde si lidé vyperou, ale zároveň si mohou krátit čekání na čisté prádlo v příjemném prostředí s televizí, internetem, dětským koutkem, kávovarem. V době pandemie je nezbytné udržovat fyzickou vzdálenost, ale to, jak říká franšízor této franšízy, by nemělo odradit lidi od využívání jejich služeb. - Pravidelné praní a sušení prádla pomáhá odstraňovat viry a bakterie. Klientům je proto třeba připomenout teplotu praní – čím je voda teplejší, tím větší je šance, že bude prádlo správně vypráno a vydezinfikováno. Neměli bychom zapomenout ani na sušičky, i ty jsou totiž vynikajícím spojencem v boji proti virům a bakteriím. A to díky teplu, které vytváří,“ vysvětluje Martinek.
Zájemci, kteří by se chtěli stát součástí značky LG Laundry Lounge, mohou počítat s tím, že koupí licence získají v podstatě podnikání na klíč. Prádelny, které díky tomu získají jsou zcela zařízené a vybavené přesně podle standardů značky. K dispozici pak franšízanti dostanou i hotové marketingové materiály, takže nemusí ztrácet čas a peníze jejich tvorbou, ani vymýšlením marketingových kampaní. Jediné, co bude v této oblasti jejich úkolem je sdílení těchto marketingových sdělení a materiálů na sociálních sítích a organizování otevírání prádelny. Samotné provozování prádelny je podle Martinka nastaveno tak, aby měl franšízant čas věnovat se i dalším aktivitám a mohl se soustředit na dodržování veškerých bezpečnostních a hygienických předpisů.
Z New Yorku do Evropy
Koncept prádelen byl navržen společností LG Electronics Corporation. První pobočka této značky byla otevřena v roce 2012 v New Yorku. O tři roky později se tento koncept dostal na druhou stranu oceánu, a to díky společnosti Bright World, která získala master-franšízovou licenci a otevřela první pobočku v chorvatském Záhřebu a následně i v Zadaru. „Poté, co se nám podařilo nastartovat rozvoj konceptu v Chorvatsku a byli jsme velmi aktivní při získávání franšízantů, získali jsme licenci pro všechny země střední a východní Evropy. Těžíme tak z toho, že jsou si tyto trhy podobné,“ vysvětluje Mario Martinek.
Další kroky značky pak vedly do černohorské Podgorici, kde své místo našly dvě pobočky, a srbského hlavního města Bělehrad, kde momentálně najdeme jednu samoobslužnou prádelnu pod hlavičkou LG Laundry Lounge. V brzké době by provoz měly zahájit i pobočky v Praze a pak také v Lublani a Skopje.
Výhoda pro franšízanty i klienty
Jak již bylo řečeno, provozování samoobslužné prádelny umožňuje jejímu majiteli věnovat se i jiné činnosti. Může tak jít o doplňkový byznys k zaměstnání. Příjemce franšízové licence neplatí žádný vstupní ani průběžný poplatek. Jsou totiž zahrnuty již v cenách vybavení, za které franšízant zaplatí. Náklady na zaměstnance jsou minimální, protože k údržbě pobočky stačí jen jeden člověk.
Výška vstupní investice závisí na vybraných přístrojích z řady LG Professional. Samoobslužná prádelna sestávající ze 4 praček a 4 sušiček, elektronickým měničem peněz a mincí si vyžádá celkovou investici ve výši přibližně 20 tisíc eur. V případě prádelny s polovičním počtem praček a sušiček pak vyjde na přibližně 12 tisíc eur.

PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...