Tajemství úspěšné franšízové značky
Rozšiřovat své zastoupení a svůj byznys za pomoci franšízingu je pro řadu firem stále lákavější, a to i v České republice. Drtivá většina jejich majitelů má propracované know-how a jsou připraveni podělit se o něj s dalšími podnikateli. To vše s vidinou dynamické expanze. Otázkou však je, zda v dnešní době stačí mít ověřené know-how, či je potřeba mít i něco navíc.
Odpověď je jasná – značka. Je to právě brand, v očích budoucích franšízantů posiluje na významu. Zvlášť dnes, kdy se velká část našeho života přesouvá do online prostoru a na sociální sítě. Stále více se tak značka stává ústředním prvkem franšízových sítí. Významnou roli tak hraje nejen v růstu jejího obratu, ale také při expanzi. Dokonce srovnatelnou s tou, která doposud patřila kvalitě know-how a propracovanosti franšízového systému.
Jaké jsou franšízové koncepty, kterým právě jejich brand pomáhá získávat franšízanty?
1. Franšízant – stoprocentní součást sítě
Být důvěryhodnou značkou je alfou a omegou dosažení úspěchu, bez ohledu na to, zda se rozvíjíte prostřednictvím franšízingu či nikoli. Cílem majitele značky, zejména v momentě, kdy se chce, aby se stala lovebrandem, je jasné nastavení jejího fungování. Usiluje tako dosažení dokonalosti v každém ohledu, chce, aby zákazník dostal ten nejlepší produkt, který je spojený s nejlepší možnou službou. Motivace majitele, který je zároveň poskytovatelem franšízových licencí, je jasná. Pro franšízanty však může být náročné dodržovat beze zbytku veškeré standardy nastavené franšízorem. Aby to bylo možné, musí být franšízoví partneři neustále školeni a vzděláváni, nemohou být po prvním zaškolení ponecháni „svému osudu“, musí vědět, že jsou součástí týmu, který kráčí za splněním cílů, které jsou všem jasné.
2. Mají svou identitu
Důležitým znakem většiny zavedených a úspěšných franšízových značek je jednotnost jejich vzhledu. Vytváření a průběžné rozvíjení vizuální identity, je pro řadu značek obrovskou výzvou. Barvy, loga a další grafické prvky musí totiž nejen zaujmout, ale vyhovovat i podmínkám poboček a také „kráčet s dobou“. Často tak můžeme být svědky toho, že notoricky známé značky přikročí k „omlazení“ jejích designu – vždyť například zlaté oblouky typické pro McDonald´s dnes vypadají jinak než na začátku 90. let a červenou barvu vystřídala tmavě zelená. Vše je však děláno s citem, aby vždy bylo na první pohled jasné, že za dveřmi pobočky zákazníci najdou vždy to, na co jsou zvyklí.
3. Promýšlejí marketing
V každém podnikání existují rizika, výjimkou tak není ani to franšízové. Koncepty se mohou velmi snadno dostat do situace, kdy snaha o budování známé značky zastíní jejich opravdový rozvoj. Může se totiž stát, že jejich majitelé investují spoustu času a financí do marketingu, realizují celostátní kampaně, jimiž se snaží se oslovit cílové publikum prostřednictvím nejrůznějších médií a mnohdy bez důkladného rozmyslu – například když restaurace zaměřená na teenagery inzeruje v místních novinách, které čtou převážně starší lidé nebo když jsou bezhlavě zasílány emaily bez personalizovaného zacílení. Náklady na ně bývají poměrně vysoké a pokud nepřináší výsledek, jsou naprosto zbytečné. Franšízor samozřejmě nemůže všechny marketingové aktivity hradit z vlastní kapsy, určitě ne napořád, váhu marketingového poplatku tak pocítí i franšízanti, což může dlouhodobě ohrozit udržitelnost sítě. Abychom tomu zabránili, je nezbytné přemýšlet o ukazatelích, pokračovat v marketingových aktivitách, které přináší měřitelné výsledky. Pokud kampaň generuje zisk, nechte ji běžet, pokud je nerentabilní, ukončete ji a hledejte jiný efektivní způsob. Právě tak totiž lze dosáhnout udržitelného rozvoje, který je cílem snad každé firmy i franšízy. Úspěšné značky investují tak, aby se jim jejich investice vrátila, a to stejné pak předávají v rámci know-how svým franšízantům.

PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Více než polovina domácností má kočku nebo psa. Obě zvířáta žijí až dvacet let. To je příležitost vychovat si věrné zákazníky jako franšízant s krmivy Husse.
Děti ve škole tráví většinou minimálně 12 let. Mnozí z nich potřebují pomoc s učením. Franšíza Škola Populo nabízí profesionální řešení jako podnikatelskou příležitost.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...