Podnikání s motýly
Rozvoj na domácím trhu i expanze do zahraničí, takový měl být pro franšízový koncept Papilonia rok 2020. Skutečnost však byla zcela jiná. Stejně jako další podnikatelé se i vedení motýlích domů této značky muselo vypořádat s řadou komplikací, včetně nutnosti zcela uzavřít své dveře návštěvníkům. Podle Michala Kučery, jednatele společnosti Motýlí dům, která za konceptem stojí, bude mít koronavirová krize za následek zhruba roční zdržení rozvoje sítě.
„Investoři nás sice kontaktují, avšak doba je pro nastartování mezinárodní franšízové spolupráce velice obtížná. Například, jakmile investor z Barcelony začal hledat vhodný prostor pro realizaci Papilonie, byla v Katalánsku vyhlášena karanténa. Když chtěl na osobní prohlídku stávajících provozů přijet zájemce ze Slovenska, uzavřely se hranice,“ vysvětluje Michal Kučera s tím, že nebýt tohoto celosvětového problému, s největší pravděpodobností by již Papilonii mohli navštívit lidé v Německu či v Abú Dhabí.
Nové pobočky v létě
Pozitivní zprávou je, že rozvoj na tuzemském trhu se nezastavil. K plánovanému otevření dvou nových poboček v Brně a na Lipně i přes zdržení způsobené jarní uzávěrou došlo. Motýlí dům v Brně přivítal první návštěvníky v Brně na začátku července, krásu motýlích křídel na Lipně pak mohou lidé obdivovat od poloviny srpna. „Všechny čtyři motýlí domy Papilonia, tedy včetně Karlových Varů a Prahy, hlásily během léta vskutku úžasná čísla návštěvnosti. Franšízanti byli doslova nadšení. Bohužel, druhá vlna vládních opatření opět naše provozy uzavřela, a dochází tudíž nutně ke komerčním ztrátám. Nicméně koncept Papilonia jasně a zřetelně prokázal svůj potenciál a atraktivitu i v době nejistoty, omezujících restrikcí a při absenci zahraničních turistů,“ doplňuje Kučera.
V současné době je podle něj brzy hodnotit, jak velké ztráty pandemie COVID-19 konceptu Papilonia celkově způsobí. V tom lepším případě půjde jen o zdržení rozvoje jednotlivých projektů tím, že se realizace v zahraničí posune o rok. Daleko horší by bylo, kdyby vedení přišlo o část současných či budoucích zájemců o spolupráci.
Co Papilonii čeká do budoucna bude záviset zejména na tom, jak se bude nadále vyvíjet situace kolem koronaviru. Pokud se během prvních šesti měsíců roku stabilizuje, je možné plány pro rok 2021 rozdělit do dvou oblastí. Tím prvním je dokončení realizace zahraničních franšízových poboček s některým ze zájemců, se kterými již dříve bylo vedení v kontaktu a čeká se jen na vhodnější dobu. Druhým cílem je pak oslovit s nabídkou nové zájemce o investici do franšízové licence na otevření vlastního motýlího domu, zejména pak ty, kteří budou po koronakrizi hledat nový originální projekt pro svůj byznys.
Investice do motýlů / Zájemce o připojení se k franšíze Papilonia musí být připraven na investici ve výši zhruba 5 až 7 milionů Kč v závislosti na vybraném prostoru a jeho dispozicích. Tato investice zahrnuje také jednorázový franšízový poplatek za poskytnutí know-how, licence, marketingových nástrojů, školení a další podpory ze strany franšízora. Její návratnost lze očekávat v horizontu 3 až 4 let. PŘEČTI ČLÁNKY
Naše franšízy chybí v podstatě všude
/24.03.2025
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...