Bezpečný a kvalitní servis je základ
McDonald´s se i loni dařilo otevírat nové franšízové pobočky, přibyly 4 nové restaurace. Jak těžké bylo v tomto období rozjet fungování v nových lokalitách, jak náročné bylo najít pro ně franšízanty?
V loňském roce se nám povedlo i přes významně omezený provoz restaurací otevřít společně s franšízanty 4 nové pobočky: v Teplicích, Olomouci, Zlíně a Praze. Všechny tyto restaurace jsme otevřeli se zkušenými licenčními partnery, kteří mají ve svých regionech vybudované silné a stabilní týmy. Aktuální situace umožnila pouze částečný provoz restaurací a výrazně ovlivnila výši tržeb, nicméně u všech lokalit věříme v rychlé nastartování businessu, jakmile budou současná opatření uvolněna.
Podnikání vašich franšízantů je současnou situací výrazně poznamenáno. Jakou podporu jim z pozice franšízora momentálně poskytujete?
Naše podnikání bylo pandemií výrazně regulováno a museli jsme na situaci aktivně reagovat tak, abychom v maximální možné míře udrželi co nejvíce restaurací v provozu a tím zajistili možnost podnikání pro naše licenční partnery. Zaměřili jsme se na kanály prodeje, které zůstaly povolené a zároveň odpovídaly všem hygienickým požadavkům – McDrive a McDelivery. Naše podpora franšízantů spočívala především v podpoře těchto dvou prodejních kanálů, nejen z pohledu marketingové komunikace, ale i provozních a hygienických procesů.
Je něco, co jste se díky pandemii COVID-19 dozvěděl o franšízovém konceptu McDonald´s? Je to např. ona velká flexibilita, díky níž jste byli schopni rychle na nastalou situaci reagovat?
Jsou asi dvě věci, které mě utvrdili o síle McDonald´s a to právě vámi zmiňovaná flexibilita, kdy jsme byli schopni ze dne na den reagovat na měnící se situaci a potom odhodlání všech lidí v našich restauracích – franšízantů a zaměstnanců, kteří dělali všechno pro to, aby v této nelehké době nabídli zákazníkům bezpečný a kvalitní servis.
Museli jste jistě do provozu implementovat nějaké změny. Osvědčily se některé natolik, že se stanou součástí „běžných“ procesů?
Těch změn bylo samozřejmě několik – od zavedení maximálních hygienických opatření pro naše zákazníky a zaměstnance, přes otevírání výdejových okének pro pěší tzv. McWalk, zefektivnění a zrychlení procesů na drive thru až po zavedení prodeje snídaní v rámci McDelivery. Některé ze zavedených změn týkající se bezpečnosti nebo zefektivnění procesů určitě budeme podporovat a využívat i nadále v rámci standardního provozu.
Jaké jsou plány rozvoje pro rok 2021? Již víte, kde zahájí svůj provoz nové restaurace?
I v roce 2021 plánujeme kromě rozvoje stávajících restaurací otevírat nové restaurace po celé České republice. Ale aktuálně vám ještě neprozradím přesně kde. Všechny nové restaurace otevřeme s licenčními partnery.

PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Franšízing způsobil revoluci v globálním podnikání tím, že umožnil rychlou expanzi s osvědčeným obchodním modelem. Objevte největší franšízové sítě, které formují průmyslová odvětví po celém světě.
McDonald´s jde zákazníkům blíž i do menších měst a rádi by našli nové franšízanty. Čím chtějí aktuálně zákazníky oslovit?
Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...