Z klienta franšízantem ve financích

Obor pod lupou / „Zpočátku jsem měl z podnikání v oboru finančního poradenství jisté obavy. Nicméně dnes, když vidím své spokojené klienty a spolupracovníky, jsou pryč,“ říká Michal Zadák, majitel jedné z pražských kanceláří Partners Market.
Středa
19.05.2021
Michal Zadák pracoval ve velkém mediálním domě. Dnes jako úspěšný majitel jednoho z pražských Partners Marketů radí svým klientům nejen s financemi.
 

Před vstupem do sítě Partners strávil Michal téměř 14 let prací ve společnosti Seznam.cz. I když měl úspěšnou kariéru, stále chtěl mít „něco svého“. Tím „něčím“ se nakonec stala licence bankovní a poradenské pobočky Partners Market. „Při své práci hodně čerpám z toho, co jsem se naučil během doby strávené v Seznamu. Za stěžejní považuji hlavně práci s lidmi a strategické plánování,“ říká Michal Zadák s tím, že s oblastí financí měl před začátkem svého podnikání zkušenosti jen coby klient. Znal základní principy, ale pracovní zkušenosti neměl žádné. Byl prostě „jen“ dlouholetý spokojený klient Partners.

O tom, že si svou podnikatelskou cestu zvolil správně, svědčí výsledky, kterých dosahuje. Ačkoli, jak sám říká, se od svého startu podnikání v roce 2018 se svým týmem postupně učí a zdokonaluje služby pro klienty, jeho pobočka se umisťuje v žebříčku TOP 10 Partners Market v České republice. Za sebou tak nechává i franšízanty, kteří pod hlavičkou tohoto konceptu působí déle než on.

Interní systém jako výhoda

Při rozjezdu každého byznysu se dříve nebo později objeví problémy, se kterými se musí začínající podnikatel vypořádat. Jinak tomu není ani u podnikání na principu franšízingu, i když v takovém případě nejste na řešení nastalých problémů sami. Podle Michala Zadáka se dají problémy, se kterými se na začátku svého podnikání pod hlavičkou Partners Market setkal, rozdělit do dvou oblastí – personální a klientský. „Obor finančního poradenství stále nemá dobré jméno a je to hodně náročná práce zaměřená na obchodní dovednosti, komunikaci a odborné znalosti. Tedy ne každému se do finančního poradenství chce. Klienti mají předsudky, bojí se, že je někdo podvede. Ale situace se v obou bodech zlepšuje, když vidím naše úspěšné konzultanty a spokojené klienty, jsem rád, že můžeme povědomí o tomto oboru měnit, zlepšovat,“ vysvětluje.

Jako hlavní pozitiva franšízového podnikání vnímá majitel jednoho z pražských Partners Marketů zejména v nastavení interních systémů, vzdělávání, stejně jako v know-how, které může pro svůj byznys využít. Pro franšízanty je pak velkou pomocí i celý tým, který model Partners Marketu zastřešuje a je jim k dispozici po celou dobu spolupráce. S tím souvisí i kontrola ze strany centrály, která je pro úspěšně fungující franšízové koncepty nezbytná. Každý má totiž svá pravidla, které je třeba dodržovat.

Budoucnost i v online komunikaci

Dobře nastavený systém podle Michala Zadáka zafungoval i v době poznamenané pandemií COVID-19 a s ní spojenými vládními omezeními. Díky digitalizaci, která proběhla v rámci konceptu na všech úrovních, mohl i jeho byznys dále růst i v tomto nelehkém období. „Ze začátku jsem se obával toho, zda bude možné se s klienty scházet, protože ideální je téma financí řešit osobně. Nicméně ukázalo se, že digitalizace obor zrychlila, přinesla nové možnosti, které budeme využívat i v budoucnu,“ prozrazuje Michal Zadák s tím, že u některých jeho klientů došlo k uvědomění si, že správné chování ke svým financím je stejně důležité jako odpovědné chování k vlastnímu zdraví.

Aktuálně se chce pražský franšízant soustředit na personální stabilizaci své pobočky, naplnit tým kvalitními konzultanty. Pozornost chce věnovat i zlepšování obchodních výsledků, protože, jak říká, cíle má vyšší než výsledky, kterých momentálně se svým týmem dosahuje. Sám pak vidí, že v horizontu dvou let bude řešit buď zvětšení týmu na dvojnásobek, nebo otevření další pobočky.


Základ úspěchu / Klíčem k úspěšnému fungování pobočky Partners Market je podle franšízanta Michala Zadáka sestavení správného týmu.