Byznys pro franšízanty i v létě
Přechod do online fungování v co největší možné míře a komunikace s klienty prostřednictvím všech dostupných kanálů. To je podle Branch managera vzdělávací franšízy Brick By Brick Braňo Peľaka tím nejdůležitějším, co je potřeba zajistit pro překonání krize, kterou nejen vzdělávacím školám způsobila pandemie COVID-19. Většině franšízantů Brick By Brick se zatím v této těžké zkoušce podařilo obstát, během letošního roku se navíc síť rozroste o minimálně jednu další pobočku, a to ve východočeském Rychnově nad Kněžnou. Smutným faktem je, že někteří franšízanti museli svou činnost ukončit.
V současné době na tuzemském trhu působí 5 franšízových center, které klienti najdou v Praze, Mladé Boleslavi, Písku, Liberci a Zlíně. Franšízanti v těchto městech pomáhají svým malým studentům od 3 do 10 let prohloubit znalosti v oblasti technologií a vědy. To vše prostřednictvím snad všemi dětmi oblíbené stavebnice Lego. „Krize nám ukázala, že je třeba bojovat za vzdělávání dětí a že náš koncept dává smysl. Světlá budoucnost každé země je postavená na vzdělaných lidech. Proto když není vzdělávání prioritou pro stát, jsme tu my,“ říká Braňo Peľák s tím, že i když jsou volnočasové aktivity dětí stále omezovány, poptávka pro franšízových licencích Brick By Brick je zhruba stejná jako před nástupem koronavirové krize. Pro franšízora je dobrou zprávou zejména to, že v poslední době se o licence hlásí zejména nadšenci, kteří vnímají podnikání s franšízou Brick By Brick zejména jako poslání, byznys je až na dalším místě.
Šance na prázdninový zisk
Jako držitel master-franšízové licence pro Českou republiku společnost EMPIRE CZ pro své partnery připravila online produkt, který franšízanti využijí zejména v době, kdy vláda, nebo případně hygiena zavře jejich pobočku. Kroužek pak probíhá online ve virtuální třídě. Každé dítě má svou stavebnici, kterou si mohou buď od franšízanta zakoupit, nebo půjčit. Projekt je momentálně v pilotní fázi.
Momentálně v Česku již probíhá rozvolňování protiepidemických opatření, které znamená i návrat dětí do školních lavic i možnost mimoškolního vzdělávání. Dalo by se říct, že pro podnikatele, kteří svůj byznys založili na vzdělávání, je to ve zcela nevhodnou dobu. Tedy před prázdninami, kdy jejich roční kurzy většinou finišují. Další pak začínají až v září. Franšízanti Brick By Brick však ani během července a srpna nemusí zůstat bez příjmů, naopak, mohou hrát velkou roli. Rodiče totiž potřebují najít program pro své děti. V tu chvíli se pak hodí přijít s nabídkou příměstských táborů, což je zcela v kompetencích jednotlivých franšízantů. Od franšízora v tomto ohledu získá podporu osvědčeného know-how. Ze zkušeností sítě vyplývá, že když je franšízant šikovný, dokáže otevřít tábor každý týden prázdnin. Léto se tak pro něj může stát příjmově velmi zajímavým obdobím.
PŘEČTI ČLÁNKY
Marta Toulová je majitelkou jednoho z nejvíce rostoucích franšízových center Helen Doron English v Českých Budějovicích. Zeptali jsme se jí, jaký je její recept na úspěch.
Vzdělávací franšíza Logiscool chce proniknout dál do regionů. Může zde fungovat více jak 30 poboček.
Školy Maple Bear vznikají díky franšíze po celém světě a využívají dobré pověsti kanadského vzdělávacího modelu. V Česku míří do největších měst.
Williama, prince z Walesu, zaujal koncept Young Engineers. Líbí se mu jeho přístup, který v dětech vzbuzuje nadšení pro techniku. Zaujme i franšízanty v Česku?
„Vzdělávací workshopy jsou naším nejžádanějším produktem. Proto se na ně zaměřujeme v novém obchodním modelu pro franšízanty,“ říká Kamila Holody z Edukida.
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické