Zájem o franšízové licence roste
Rok 2020 byl pro realitní síť RE/MAX z hlediska hospodářských výsledků rekordní. Jak z tohoto pohledu vypadá letošní rok?
První pololetí je za námi a výsledky sítě RE/MAX jsou nejlepší v dosavadní historii. Místo slov představím pár čísel. Za leden až červen 2021 rosteme o 48 % oproti předchozímu roku. Řečí čísel je to obrat, tvořený hrubou provizní marží, ve výši 579,3 milionu Kč. Hodnota prodaných nemovitostí pak činila 14,77 miliardy Kč. V počtu transakcí rosteme meziročně o 21 %, rychleji v prodejích - 25,6 %, než v pronájmech – 13,6 %. Zajímavý je i pohled na naše makléře. Jejich počet vzrostl meziročně o 10 % a stejně tak i průměrná měsíční provize, která poslední 2 měsíce dosahuje v průměru zhruba 90 tisíc Kč. Uvědomujeme si, že současná situace nebude trvalá, a proto neustále investujeme do IT, marketingu, vzdělávání pro makléře a značky jako takové. Nechceme se jen „vézt na vlně“. Pracujeme na tom, abychom tohoto růstu využili. V době jako je ta současná je třeba investovat do dalšího rozvoje.
Jaká situace momentálně panuje na tuzemském realitním trhu? Jak z ní mohou těžit Vaši franšízoví partneři?
Naše situace odráží to, jak se daří našim franšízám. Současný stav trhu nyní schopným makléřům i kancelářím nahrává, což vede k tomu, že většina z nich láme rekordy v obratech. Radost nám však nedělají jen dosahované výsledky, ale především fakt, že naši franšízanti uvažují stejným způsobem jako centrála naší společnosti a pracují usilovně na tom, aby současnou situaci využili k maximalizaci vlastního rozvoje. Na trhu se objevil nezvykle vyšší počet „volných“ lidí, kteří mají zajímavé zkušenosti a hledají nové uplatnění na trhu. Jde zejména o zaměstnance z oborů ubytovacích služeb, gastronomie či obchodníků, ve kterých dřímá potenciál schopných budoucích realitních makléřů. Pak jsou tu rovněž manažeři, kteří chtějí změnu a vidí, že realitní trh je zajímavým a perspektivním oborem, který roste v době, kdy se celé řadě segmentů nedaří. Ty zase láká otevřít a provozovat svoji vlastní kancelář, osamostatnit se a stát se nezávislým na zaměstnavateli. Pracujeme tedy s oběma skupinami, nabíráme nové makléře a jednáme s potenciálními franšízanty.
Pozorujete s v současné době zvyšující se zájem o franšízové licence tak, jak to pozorují i jiné franšízové koncepty?
Rozhodně ano. Ale současně musím dodat, že si své partnery vybíráme. Je dobře, že se objevuje více zájemců, ale je třeba si uvědomit, že budování nové realitní kanceláře stojí čas, energii a finance. Ne všichni uchazeči jsou na to připraveni. Proto je důležitá role našich konzultantů, kteří se se zájemci schází, připravují je na případnou investici do franšízy a jsou ve finále těmi, kteří rozhodnou, zda je zájemce opravdu připraven na podnikání s námi. Díky tomu máme mimořádnou úspěšnost nových franšízantů.
Jaké jsou plány Vaší sítě ohledně expanze do konce letošního roku?
Naše plány se nemění. Rádi bychom ještě letos otevřeli přibližně 15 kanceláří. Růst pobočkové sítě považujeme za klíčový z pohledu distribučního pokrytí naší republiky a dominance v tržním podílu. Dalším velkým mezníkem a cílem je pak dosažení ročního obratu 1 miliardy kč, který letos velmi pravděpodobně překonáme.
Benefitem franšízových konceptů pro franšízanty je územní exkluzivita. Jak funguje územní exkluzivita v RE/MAX? Daří se Vám, aby si franšízoví partneři vzájemně nekonkurovali?
Máme nastavená jasná pravidla z hlediska lokalit, kde je, či není možné kancelář otevřít. Územní exkluzivita však neznamená, že makléři nemohou obchodovat v jiných městech či krajích než v tom, kde má sídlo jejich kancelář. V republice máme vytipováno stále celou řadu atraktivních míst, kde bychom naši kancelář rádi měli. Řídíme se především počtem obyvatel na spádovou oblast, aktuálním počtem transakcí a tržním podílem, kterého v lokalitě dosahujeme. Pokud je již některá lokalita obsazena a potenciální franšízant by si rád otevřel pobočku právě zde, nabídneme mu místo toho jinou, předem vytipovanou oblast. V rámci naší sítě však nevnímáme nové kolegy jako rivaly, ale naopak podporujeme vzájemnou pomoc, a především spolupráci na obchodních případech i v rámci jednotlivých franšíz. Majitelé si moc dobře uvědomují, v jaké pozici nováčkové jsou, a proto ve vlastním zájmu rádi nabízí nové kanceláři své zkušenosti a podporu. Tento přístup také dělá RE/MAX naprosto jedinečným konceptem.

PŘEČTI ČLÁNKY

Od začátku letošního roku otevřela realitní síť Re/Max více jak 10 nových franšízových poboček. Aktuálně jich tak na trhu funguje 170.
Žebříček největších světových franšíz ovládly fastfoody. Uspěly i značky působící v Česku.
Kdo si odnesl titul Franchisa roku 2020? Který koncept vyhodnotila veřejnost jako ten nejlepší? Čtěte dál.
Realitní síť Re/Max znamenala během prvního letošního pololetí nejlepší výsledky v dosavadní historii.
Korporátní svět nebyl nic pro něj. Svou budoucnost viděl franšízant Re/Max Štěpán Gjurič ve vlastním podnikání. Našel ji v realitách.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Popularita kebabu je v posledních letech ve střední Evropě velká. Grilovaná kuřata zde zase mají tradici. Právě na to sází franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Populární na fóru
Jsme obchodníci, ne prodavači
Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...
Jsme obchodníci, ne prodavači
Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!
Jsme obchodníci, ne prodavači
Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti
Mobilní domy míří do Prahy
MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu
jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...
Asociace bez dvou realitek
Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...
Asociace bez dvou realitek
Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda
myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.