Jste připraveni na franšízu nebo ne?
Rozhodnutí o investici do zapojení se do franšízového systému je pro vás jako budoucího franšízanta významným krokem. Před tím, než ho učiníte, měli byste nějaký čas věnovat rozvahám, které vám napoví, že jste na podnikání pod zavedenou značkou připraveni. Jak to poznat?
Nápad vzbuzující nadšení
Vybrali jste si franšízový koncept a produkt či službu, která souzní s vaším osobním nastavením, odpovídá vašim zálibám. Po dlouhé době rozvažování jste našli takovou značku, která vás nejvíce oslovuje. Je to důležité, protože připojením se k franšízové síti vstoupíte do byznysu, který budete několik následujících let budovat a rozvíjet. Vaše práce by vás tak měla bavit. Vášeň pro to, co děláte, je totiž jedním z předpokladů budoucího úspěchu.
Konzultovali jste výběr s odborníky
Říkáme to stále a zopakujeme to i tentokrát – „Nespoléhejte se pouze na informace poskytnuté franšízorem“. Pokud se rozhodnete svůj plán konzultovat s franšízovým poradcem, případně právníkem se zkušenostmi z oblasti franšízingu, jste na dobré cestě. Tito odborníci jsou schopni vám poradit, zda franšízorem nastavený koncept a také jeho pravidla jsou pro vás výhodné a jestli je plán sestavený franšízorem životaschopný. Prověření franšízy od odborníků vám jistě poskytne určitou míru jistoty pro učinění správného rozhodnutí.
Máte obchodní plán
Kromě odhodlání rozvíjet podnikání se silným partnerem v zádech máte i plán. Na základě veškerých informací jste si vytvořili strategii, máte tedy představu, jak bude vaše franšízová pobočka fungovat. A co je nejdůležitější, vytvořili jste si podrobný obchodní plán. To vše vám zprostředkuje důležité informace, podle nichž si můžete nastavit vaše očekávání.
Před vstupem do franšízy je třeba dát pozor na řadu dalších věcí – zejména při sestavování vlstního obchodního plánu. Co může vaši přípravu pokazit?
Neudělali jste si svůj průzkum
Rozjezd jakéhokoli podnikání si vyžaduje pečlivý průzkum. Než uděláte první kroky, měli byste se seznámit s franšízou, její historií a trhem, jinak byste se mohli dočkat neúspěchu. Využijte co nejvíce dostupných zdrojů k plánování a studiu svého budoucího podnikání.
Slepá víra
"Důvěřuji, ale prověřuj." Jednou z mnoha chyb, kterým lze zabránit, je přílišná důvěra v poskytovatele licence a jeho tým. Právní záležitosti a odpovědnosti, se kterými se jako nový majitel firmy setkáte, mohou být skličující, když se s nimi budete muset vypořádat sami. Najměte si kompetentního franšízového právníka, který vám pomůže.
Jste finančně nepřipravení
Start jakéhokoli podnikání, i toho pod hlavičkou franšízového konceptu, představuje určitou míru rizika. Jednou z nejdůležitějších věcí, kterou je třeba prověřit jsou vaše finanční možnosti. V tomto ohledu se rozhodně vyplatí využít služeb účetního či poradce, který má zkušenosti s fungováním franšízových sítí. Právě on vás provede procesem „počítání rizika“. Zkušený franšízový účetní či konzultant vám může pomoci s prognózami cash-flow, rozpočtováním a hodnocením potřeb provozního kapitálu.
Podnikání s franšízou sice víše zmíněné riziko neúspěchu do jisté míry snižuje, je však potřeba se na něj pečlivě připravit. Jen tak se můžete vyhnout nemilým překvapením po podpisu franšízové smlouvy. Dobrou zprávou pro vás v tomto ohledu je, že se můžete obrátit na odborníky, kteří mají s nastavováním franšízových konceptů dlouholeté zkušenosti.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť podnikatelských networkingových klubů Business for Breakfast propojuje podnikatele celé republiky a pomáhá jim posílit byznys.
Franšízová síť 360pizza nabízí rebranding stávajícím provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franchisingová smlouva je základem, na kterém je postaven vztah mezi franchisorem a franchisantem.
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI