Pro franšízanty jsme přítelem a průvodcem
Co vedlo společnosti Bright World ke spojení právě se značkou LG?
Pro nás je to druh strategické spolupráce a pro LG zcela nový byznys. Společnost LG diverzifikovala svůj byznys a zaměřila se na jedné straně na domácnosti a na straně druhé na profesionální provozy. Naše společnost Bright World se stala výhradním partnerem pro rozvoj značky LG ve východoevropském regionu, a to dvěma způsoby. Jedním z nich je expanze prostřednictvím franšízového modelu high-tech samoobslužných prádelen. Tím druhým pak je vytváření sítě subdodavatelů, kteří mohou prodávat vybavení například do hotelů, nemocnic a dalších podobných provozů.
Jaký dopad měla globální pandemie na konceptu LG Laundry Lounge?
Tato pandemie zasáhla všechny druhy podniků. Celosvětově je největším trhem pro tento typ podnikání USA. Podívali jsme se na data a zjistili jsme, že v tomto oboru došlo k velkému poklesu, protože došlo ke změně. Lidé v USA kupují kvůli pandemickým opatřením pračky do svých domovů v daleko větší míře než dříve. Přesto očekáváme, že se věci vrátí zpět na úroveň před pandemií, až se opatření více uvolní. Ovlivněno bylo i podnikání v našem regionu. Východní Evropa však není plně rozvinutým trhem jako USA. Některé z našich projektů jsme odložili, ale letos v nich budeme pokračovat. Navíc máme stále velký počet uchazečů se zájmem provozovat franšízové prádelny. Až se věci stabilizují, půjdeme s nimi vpřed.
Jaké projekty byly odloženy a kdy si myslíte, že se obnoví?
V tuto chvíli je zpožděný projekt ve Skopje, hlavním městě Severní Makedonie. Pobočka je plně vybavena a čeká na otevření. V Polsku je také několik zpožděných provozoven, které také svůj provoz zahájí během letoška.
Jak moc je LG Laundry Lounge závislé na cestovním ruchu?
Prádelny mají různé druhy investorů. Někteří investoři pocházejí z míst, jako je Chorvatsko, Řecko, Albánie, kteří otevírají pobočky v blízkostech atraktivních míst z pohledu cestovního ruchu. Druhým typem investorů jsou pak ti, kteří se soustředí na podnikání ve velkých městech jako je Praha, Varšava a Budapešť. Nyní tedy máme nové investory otevírající obchody v těchto městech, protože COVID v nich nebude mít na podnikání tak velký vliv. Věříme však, že s postupujícím očkováním a návratem do normálu začnou pobočky zaměřené na poskytování služeb turistům zase nabírat na atraktivitě pro nové investory. Totéž vidíme v dalších turistických destinacích v Rumunsku a Bulharsku, která mají velký potenciál s velkým počtem obyvatel a stálým přílivem turistů.
Jak vypadá ideální kandidát na franšízanta?
Nehledáme nic konkrétního, speciálního. Nejdůležitější věcí je „vůle“ stát se podnikatelem. Další důležitou věcí je financování… Všechno tkví v přípravě. Nejlepší kandidát je ten, který pokládá mnoho otázek, kdo využívá našich rad a zkušeností ohledně marketingového plánu, přičemž při vytváření svého podnikání zohledňuje vše. Vím, že to může znít složitě, ale pokud mají správný přístup a jsou ochotni projít tímto procesem, vidíme je jako vhodné kandidáty. Investujeme také svůj čas a know-how, takže kandidáti musí být opravdu oddaní svému cíli - nejen my. Pokud jde o podnikání, musí mít správné myšlení. Máme celou řadu lidí, kteří otevřeli podnikání prostřednictvím Bright World. Někteří z nich byli například studenti ekonomie. Proto měli teoretické znalosti o podnikání a základní znalosti toho, co budou na podnikatelské cestě potřebovat.
Co mohou franšízanti očekávat z hlediska podpory od Bright World?
Máme vytvořený speciální balíček. Poskytujeme veškeré vybavení franšízové pobočky. Naši franšízanti rovněž získají propagační materiály, pomůžeme jim s kalkulacemi, výběrem vhodné lokality a pomohou vybrat správné umístění a správný balíček produktů, které budou na začátku podnikání potřebovat. Pomáháme jim také s přípravou na otevření pobočky. Snažíme se přizpůsobit jejich individuálním potřebám, abychom dosáhli nejlepších výsledků. Někdy jim preventivně říkáme, ať nekupují na začátku tolik vybavení, aby již v první roce byla ziskoví. Nechceme vidět naše franšízanty své pobočky jen otevírat a zavírat. Jsme tu jako přítel a průvodce – proto nám důvěřují. Novinkou, kterou také nabízíme, je pomoc s využíváním sociálních sítí pro propagaci. Pomáháme jim se šablonami a návody, jak mít pořádek na sociálních sítích, které vypadají atraktivně – což také odpovídá zásadám LG. Opravdu nejsou v celém tomto procesu sami. Když o tom přemýšlíme, snažíme se vžít do situace úplného začátečníka a naším cílem je, aby jejich přechod na majitele firmy byl co nejplynulejší.

PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...