Franšíza, která pomáhá firmám i přírodě
DoDo je data-driven logistická platforma pro retail, fast-food a e-commerce, která využívá pokročilé technologie k tomu, aby firmám usnadnila doručování objednávek a zároveň jim umožnila snižovat negativní dopad logistiky na městské prostředí. Historie společnosti sahá do roku 2015, kdy začala v Praze poskytovat službu osobního asistenta. V roce 2016 se značka zaměřila na logistiku poslední míle pro několik B2B partnerů, včetně KFC, se kterým spolupracuje dodnes. V roce 2017 začala společnost působit v Plzni a Brně a následně v roce 2018 expandovalo DoDo i do zahraničí.
V současné době působí firma v 6 zemích a celkem 50 městech. První franšíza zahájila svoje fungování v roce 2020 v Praze. Momentálně má 15 franšízových partnerů, a to nejen v Česku, ale také na Slovensku a v Maďarsku. Ambicí značky je však dál růst. Během prvních tří měsíců příštího roku by měli začít pod značkou DoDo působit franšízanti v Jihlavě, Brně, Ostravě a Plzni. „V současné době vidíme v tuzemsku potenciál pro zhruba 20 franšízových partnerů. Nemusí to však být číslo konečné, uvidíme, jak se bude vyvíjet situace na trhu,“ prozrazuje Tereza Kobličeková, Franchise Specialist společnosti DoDo Czech.
„Kromě výše zmíněných měst nám zůstávají ještě některá menší česká města. Momentálně také pracujeme na zónové logistice, která by měla primárně začít fungovat v lokalitách větších měst, kde se už některé z našich franšíz také nacházejí. Zároveň cílíme i na zahraniční trhy,“ doplňuje Kobličeková.
Klienti na prvním místě
Zájemce o podnikání pod hlavičkou konceptu DoDo by měl být profesionál, který je připraven aktivně řídit svůj tým kurýrů, mít organizační a komunikační dovednosti a také být schopen své zaměstnance motivovat. Připraven by měl být učit se novým postupům a také zvládat stresové situace. Samozřejmostí by pak mělo být určité finanční zajištění franšízanta. Do rozjezdu svého byznysu s franšízou DoDo by měl být schopen investovat minimálně 350 tisíc Kč. Výsledná investice se odvíjí od lokality, ve které chce začít podnikat. Dobrou zprávou pro uchazeče o licenci je, že franšízor nevyžaduje zkušenosti z oblasti logistiky. Jsou však samozřejmě výhodou.
Úkolem franšízanta je zejména poskytování kvalitních služeb klientům, zajišťování dodržování postupů podle klientských manuálů a neustálé zefektivňování procesů na své pobočce a také naplňování stanovených KPI. Ponese také odpovědnost za své zaměstnance, a to včetně náboru a školení nových kurýrů. Sám si také povede účetnictví a ve spolupráci s fleet oddělením franšízora bude odpovědný za péči o svůj vozový park.
V rámci spolupráce získá franšízant know-how franšízora, a to během několikatýdenního tréninkového programu, během něhož jej vyškolí zkušení profesionálové. Získá také mimo jiné možnost zapůjčení vozidel DoDo za výhodných podmínek, nebo vybrat si segment rozvozu. Franšízant obdrží i manuál zisku a poradenství v každé oblasti podnikání.

PŘEČTI ČLÁNKY

„Jsme jedinou franšízovou sítí v oboru v EU, která nabízí jednoroční zkušební období „partnerství“, říká Radek Straka, majitel franšízy Extra Services.
Rok 2023 byl pro některé franšízové značky ve znamení změn, a to nejen co se rozšiřování sítě týká.
Společnost DoDo otevřela letos na podzim nové franšízové pobočky. Další rozšiřování sítě franšízantů chystá na rok 2023.
Technologicko-logistická společnost DoDo Group získává od investorů 1,5 miliardy Kč. Pomoci mají s rozvojem za hranicemi. A to i prostřednictvím franšízingu.
„Uchazeči o naši franšízu nemusí mít zkušenosti z oboru logistiky. Naším franšízantem je i bývalý bankéř," prozrazuje Stanislav Nečas, Head of Franchise konceptu DoDo.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Popularita kebabu je v posledních letech ve střední Evropě velká. Grilovaná kuřata zde zase mají tradici. Právě na to sází franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Jak vypadá současný trh s nemovitostmi a co chtějí současní klienti v tomto oboru? Právě to nám přiblížil generální ředitel franšízové sítě realitních kanceláří Re/Max Jan Hrubý.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...