Rekreační byznys na celý rok
S původem českým franšízovým konceptem zaměřeným na glamping se podnikání franšízantů neomezuje jen na dobu letních prázdnin, kdy jsou zdejší kempy plné turistů, kteří chtějí zažít „dobrodružství“ v přírodě. Provoz glampingových lokalit je totiž celoroční. Svědčí o tom i fakt, že obě dvě lokality, které v současné době poskytovatel licence na českém trhu provozuje – Glamping Pošumaví a Glamping Brdy, mají až do listopadu naplněné kapacity. Sezónnost se tak tomuto byznysu vyhýbá.
Podnikatelé, kteří chtějí svým klientům dopřát spojení přírody, luxusu a komfortu, se musí připravit na investici ve výši minimálně 2,5 milionu Kč. Její konečná výše závisí na typu glampingového zařízení, plánu ohledně počtu glampingových stanů a také velikosti pozemku, na kterém se franšízant rozhodl podnikat. Právě místo je klíčové i pro získání franšízové licence. Ideální samozřejmě je, pokud jde o pozemek ve vlastnictví potenciálního franšízora. Ani, to, že ho má zájemce o podnikání pod touto značkou v dlouhodobém pronájmu, však získání licence nebrání.
Cílem franšízora je rozšiřovat síť do míst, které jsou turisticky atraktivní. To pravé místo pro Colony Glamping by mělo být v tiché a klidné lokalitě a měl by disponovat určitou geografickou výjimečností. Tou se myslí například nějaká vodní plocha, hory, louky, krásný výhled nebo nějaká zajímavost v jejím okolí.
Pro získání licence jsou neméně důležité i finance. Uchazeč o franšízu by tak měl být schopen financovat počáteční investici, a to buď prostřednictvím vlastního kapitálu, tak například i bankovním či nebankovním úvěrem. Návratnost investice, která úzce souvisí s velikostí glampingové lokality, může franšízant očekávat v horizontu jednoho roku až tří let.

PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Stravování v krabičkách se prosadilo v českých domácnostech i kancelářích. Jak na to jde česká franšíza FITeat?
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...