7 let ve franšíze
Před tím, než se z Michala Šperla stal franšízant značky Lomax, působil v oblasti stavebnictví. Jako živnostník se zaměřoval hlavně na kovovýrobu a různé montážní práce. Jednoho dne za ním přišel bývalý spolužák se zajímavou nabídkou. „V té době pracoval pro Lomax, ale chtěl se věnovat něčemu jinému. Vzhledem k tomu, že mě představa podnikání pod tímto brandem zaujala, byl jsem rád, když mě pak u vedení sítě doporučil jako svého nástupce,“ vzpomíná na své začátky.
Vstup do franšízového byznysu byl pro středočeského podnikatele změnou. Dříve byl totiž dle svých slov zvyklý pracovat spíše pro stavební firmy jako subdodavatel. Jako franšízant se musel naučit komunikovat s koncovými zákazníky. Výzvou pro něj pak bylo vybudování jména ve svém regionu, v němž byl do té doby prakticky neznámý.
V současné době provozuje Michal Šperl vzorkovnu Lomax v Rakovníku. Zároveň je jako franšízový partner odpovědný nejen za okolí Rakovnicka, ale také za oblast Kadaně a Podbořan. S otevřením nové rakovnické vzorkovny jde ruku v ruce jeho plán ji vybavit sortimentem tak, aby v ní každý našel to, co hledá.
Podpora franšízora
Na spolupráci s franšízorem Lomax oceňuje majitel franšízy řadu věcí. „Ulehčení vidím například v tom, že nám každý den z centrály přijdou poptávky, které by k nám z ulice jen tak nedoputovaly,“ vysvětluje. Tím však podpora ze strany franšízora nekončí. Všichni franšízoví partneři mají k dispozici tým techniků, regionálního manažera a další pracovníky centrály, na které se mohou kdykoli obrátit v momentě, kdy potřebují poradit. Velkým přínosem jsou pak i školení ohledně nových technologií a produktů, které Lomax používá a nabízí.
Důkladné školení předcházelo i samotnému zahájení podnikání Michala Šperla pod značkou Lomax. Během něj absolvoval technické a obchodní školení týkající se všech produktů. Jako důležitou pak vnímá i marketingovou podporu ze strany centrály Lomax při samotném rozjezdu jeho byznysu.
Negativa i pozitiva pandemie
Jako přátelskou podporu vnímá rakovnický franšízant i pravidelný „dozor“ franšízora. Díky ní se totiž může vypořádat i se složitými situacemi, které dříve nebo později přijdou v každém podnikání. V kontaktu je také i s ostatními partnery sítě, a to jednak díky pravidelným školením a setkání obchodních partnerů. „S některými kolegy se potkáváme i mimo oficiální akce Lomaxu a troufám si tvrdit, že jsme přáteli,“ dodává.
Jednou z těch složitějších situací bylo určitě i období pandemie, které byznys Michala Šperla poznamenala zejména narušenými dodavatelsko-odběratelskými řetězci. „Zásadní nedostatky jsme pocítili hlavně v elektronice, když se přestaly dodávat čipy do ovladačů a pohonů. Také jsme se potýkali se zvýšenou nemocností, a tím pádem pracovní absencí našich kolegů,“ prozrazuje Michal Šperl. Na druhou stranu však viděl, že fakt, že lidé trávili více času doma, toužili si vytvořit prostor, kde jim bude dobře. A tak v této době zaznamenal rostoucí poptávku a tím pádem i více práce pro jeho franšízu.

PŘEČTI ČLÁNKY

Přemýšlíte o rozjetí vlastního byznysu, ale investovat více jak 1 milion Kč se vám nechce? I tak si svůj podnikatelský sen můžete splnit – díky franšíze.
„Hledáme lidi, kteří mají odvahu se postavit na vlastní nohy a mají touhu budovat své podnikání," říká Miroslav Kubík, jednatel společnosti Lomax.
Další rozšiřování sítě a dobudování nové výrobní haly. Takové jsou letošní plány společnosti Lomax. Jaké jsou podmínky spolupráce?
V Česku chceme otevřít 5 nových poboček a na Slovensku 10. Nabízíme tak příležitost dalším zájemcům o franšízu, říká Jan Malysz, obchodní ředitel společnosti Lomax.
Rostoucí poptávka vede českého výrobce vchodových dveří a garážové a stínící techniky Lomax k dalšímu rozšiřování franšízové sítě. Jaké franšízanty hledá?
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Stačí zajistit prostor o velikosti minimálně 50 m2, mít finanční prostředky na jeho proměnu a vybavení a můžete začít podnikat. Třeba se spodním prádlem.
Vítěze ve všech krajích České republiky vybere odborná porota z 1356 společností. Podniky mohou přihlášky do projektu posílat již nyní.
Letošek by pro koncept pojízdných kaváren Kofi Kofi měl být ve znamení rozvoje franšízové sítě. Do jakých lokalit se svými KofiTrucky míří?
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář