Prací k úspěchu / „Zájemci o franšízu Lomax by měli mít hlavně trpělivost a ochotu učit se novým věcem. Výsledky nemusí přijít hned, ale s poctivou prací se úspěch dostaví,“ říká franšízant Lomax Michal Šperl.
Středa
21.09.2022
K podnikání pod hlavičkou franšízové sítě Lomax v Rakovníku se Michal Šperl dostal vlastně náhodou. Jak se mu daří?
 

Před tím, než se z Michala Šperla stal franšízant značky Lomax, působil v oblasti stavebnictví. Jako živnostník se zaměřoval hlavně na kovovýrobu a různé montážní práce. Jednoho dne za ním přišel bývalý spolužák se zajímavou nabídkou. „V té době pracoval pro Lomax, ale chtěl se věnovat něčemu jinému. Vzhledem k tomu, že mě představa podnikání pod tímto brandem zaujala, byl jsem rád, když mě pak u vedení sítě doporučil jako svého nástupce,“ vzpomíná na své začátky.

Vstup do franšízového byznysu byl pro středočeského podnikatele změnou. Dříve byl totiž dle svých slov zvyklý pracovat spíše pro stavební firmy jako subdodavatel. Jako franšízant se musel naučit komunikovat s koncovými zákazníky. Výzvou pro něj pak bylo vybudování jména ve svém regionu, v němž byl do té doby prakticky neznámý.

V současné době provozuje Michal Šperl vzorkovnu Lomax v Rakovníku. Zároveň je jako franšízový partner odpovědný nejen za okolí Rakovnicka, ale také za oblast Kadaně a Podbořan. S otevřením nové rakovnické vzorkovny jde ruku v ruce jeho plán ji vybavit sortimentem tak, aby v ní každý našel to, co hledá.

Podpora franšízora

Na spolupráci s franšízorem Lomax oceňuje majitel franšízy řadu věcí. „Ulehčení vidím například v tom, že nám každý den z centrály přijdou poptávky, které by k nám z ulice jen tak nedoputovaly,“ vysvětluje. Tím však podpora ze strany franšízora nekončí. Všichni franšízoví partneři mají k dispozici tým techniků, regionálního manažera a další pracovníky centrály, na které se mohou kdykoli obrátit v momentě, kdy potřebují poradit. Velkým přínosem jsou pak i školení ohledně nových technologií a produktů, které Lomax používá a nabízí.

Důkladné školení předcházelo i samotnému zahájení podnikání Michala Šperla pod značkou Lomax. Během něj absolvoval technické a obchodní školení týkající se všech produktů. Jako důležitou pak vnímá i marketingovou podporu ze strany centrály Lomax při samotném rozjezdu jeho byznysu.

Negativa i pozitiva pandemie

Jako přátelskou podporu vnímá rakovnický franšízant i pravidelný „dozor“ franšízora. Díky ní se totiž může vypořádat i se složitými situacemi, které dříve nebo později přijdou v každém podnikání. V kontaktu je také i s ostatními partnery sítě, a to jednak díky pravidelným školením a setkání obchodních partnerů. „S některými kolegy se potkáváme i mimo oficiální akce Lomaxu a troufám si tvrdit, že jsme přáteli,“ dodává.

Jednou z těch složitějších situací bylo určitě i období pandemie, které byznys Michala Šperla poznamenala zejména narušenými dodavatelsko-odběratelskými řetězci. „Zásadní nedostatky jsme pocítili hlavně v elektronice, když se přestaly dodávat čipy do ovladačů a pohonů. Také jsme se potýkali se zvýšenou nemocností, a tím pádem pracovní absencí našich kolegů,“ prozrazuje Michal Šperl. Na druhou stranu však viděl, že fakt, že lidé trávili více času doma, toužili si vytvořit prostor, kde jim bude dobře. A tak v této době zaznamenal rostoucí poptávku a tím pádem i více práce pro jeho franšízu. 


Investice na start / Franšízanti české značky Lomax se musí připravit na počáteční investici ve výši zhruba 490 tisíc Kč. Tato částka mimo jiné zahrnuje i tříměsíční nájem vzorkovny a její vybavení.