Do byznysu s novým designem
V poslední době rozšiřuje společnost DoDo své podnikání zejména do regionů, kde vidí nejen velký potenciál pro využití jejich služeb, ale také konkurence. Na spolupráci s franšízovými partnery tak franšízor oceňuje zejména jejich znalost regionů a měst, ve kterých se rozhodli logistické služby této značky nabízet. V rámci expanze pak chce kráčet spíše cestou kvality než kvantity. A podle toho si své budoucí partnery vybírá.
„Ke každému z našich franšízantů přistupujeme individuálně, zajišťujeme jim veškeré provozní i obchodní poradenství a tou největší výhodou, kterou jim DoDo nabízí, je záruka dostatečného objemu klientů, aby byla spolupráce pro naše franšízové partnery profitabilní,“ říká franšízový ředitel DoDo Group Stanislav Nečas s tím, že důraz je kladen na neustálou zpětnou vazbu. Vedení společnosti pořádá workshopy či týmové akce, na kterých se samotní franšízanti podílejí na zlepšování franšízového konceptu.
Značka pro úspěch
Jednou z čerstvých změn, kromě růstu počtu franšízových partnerů, kterou se značka DoDo může pochlubit, je nová identita. Ta má podle slov Stanislava Nečase dospělejší design reprezentující unikátní kompetenci v chytré městské logistice, která je na trhu čím dál žádanější, a to hlavně se vzrůstajícím tlakem na kvalitu i ekonomickou a environmentální udržitelnost služeb v e-commerce. Nová identita navíc znamená definitivní ukotvení DoDo v segmentu B2B, a tedy i jasnější definování jeho postavení při vstupu na nové evropské trhy.
Kromě České republiky působí franšízový koncept DoDo Partner i za našimi hranicemi, konkrétně na Slovensku a v Maďarsku. Největší úspěch v současné době dosahuje na maďarském trhu, nicméně, jak upozorňuje Stanislav Nečas, ten německý je těsně za ním a dá se očekávat, že jej brzy předstihne. „V Maďarsku máme téměř stejný systém franšízingu jako v ČR nebo na Slovensku, ale v Německu se potýkáme s úplně jinými výzvami, jako je legislativa, obtížnost a povaha trhu nebo jiný typ trhu práce. Německo a Rakousko tedy spravujeme spíše na partnerské než franšízové úrovni. Celkově však vnímáme náš franšízový program DoDo Partner jako velmi atraktivní,“ dodává.
Ani franšízantům DoDo se nevyhýbají těžkosti, se kterými se aktuálně potýká snad každý podnikatel. Velký dopad na jejich podnikání měly, a stále mají vysoké ceny pohonných hmot. Pravdou je, že na nějakou dobu se cena pohonných hmot téměř ztrojnásobila. Vzhledem k tomu, že právě a automobily a pohonné hmoty tvoří obrovskou část nákladové základny, byla situace až kritická. Poskytovatel franšízy však na ni okamžitě reagoval. Jednak zvýšením jednotkové ceny za objednávku, ale také zrušením průběžného franšízového poplatku na delší dobu.

PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Stravování v krabičkách se prosadilo v českých domácnostech i kancelářích. Jak na to jde česká franšíza FITeat?
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...