Ocenění českých podnikatelek zná vítězky
V roce 2022 bylo z 25 133 firem ve 100% vlastnictví ženy do soutěže nominováno 2394 semifinalistek s nejlepšími ekonomickými výsledky. Do finále15. ročníku OCP se pak dostalo 112 žen, kterým se i v nelehké době daří rozvíjet své firmy. Tradičně si úspěšné podnikatelky rozdělily ceny v kategoriích podle velikosti firmy. Rozdána byla také zvláštní ocenění pod patronací partnerů projektu. Záštitu letošnímu ročníku udělilo stejně jako v předchozích letech Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky. Patronkou byla Romana Ljubasová, majitelka a jednatelka společnosti Inca Collagen.
České podnikatelky podle organizátorů soutěže i v krizových letech 2020 až 2022 potvrdily svou sílu, pracovitost, schopnost inovovat a nevzdávat se. „Každý obor je jiný, ale všechny mají jedno společné, a to jsou inovace. Firmy nejvíce řeší úspory v oblasti energetiky a činí s tím spojené kroky. Tradičním aspektem žen je podpora různorodých sociálních aktivit ve svých regionech,“ popisuje zakladatelka OCP a Podnikatelské platformy Helas Helena Kohoutová.
Podle člena představenstva společnosti CRIF – Czech Credit Bureau Pavla Fingera ženy vlastní spíše menší firmy, a to jak z hlediska obratu, tak i počtu zaměstnanců. Mnohé z nich působí na trhu delší dobu. „Dokládají tak, že se měnícím se ekonomickým podmínkám dokázaly zdárně přizpůsobit nejen v minulosti, ale i umí se vypořádat i se současnou krizí. Důležité je mít vizi dalšího rozvoje firmy, která je sice náročná, ale zároveň i naplnitelná,“ domnívá se Finger.
Zkušenosti jako základ úspěchu
Loni bylo nejvíc semifinalistek ze skupiny žen, které začaly podnikat mezi 31 a 40 rokem života. To znamená, že nejprve sbíraly cenné zkušenosti, které pak využily pro rozjezd vlastního byznysu. „Letos je více než třetina semifinalistek ve věku od 41 do 50 let, za touto skupinou se umístily ženy ve věku 51 až 60 let. Pětinu tvořily ženy starší 60 let. Mladší ženy podnikají v menší míře, což souvisí s výchovou dětí, která spočívá stále ještě převážně na jejich bedrech,“ upozorňuje Pavel Finger.
Největší podíl semifinalistek tvoří firmy založené v letech 2012 až 2015, tudíž ty, které na trhu působí do 10 let. Výrazný podíl však mají rovněž i firmy fungující více než 20 let. „Semifinalistky vlastní nejen malé firmy, pětina z nich má do tří zaměstnanců, ale také větší podniky, protože téměř pětina z nich zaměstnává 41 a více lidí. Nejvíce semifinalistek podniká v Praze, a to 40 procent. Další v pořadí regionů s nejvyšším počtem semifinalistek je Jihomoravský kraj, který se podílí 14 procenty,“ doplňuje zástupce CRIF – Czech Credit Bureau.
Vítězky z nejrůznějších oborů
Vítězkou kategorie Malá společnost se stala Jaroslava Smutná, majitelka společnosti JVS SERVICE, která nabízí širokou škálu čistících a úklidových služeb. Za ní se umístila Pavlína Torhanovou a její poradenskou společností 201 consulting specializující se na zpracování potřebné dokumentace spojené s podáním žádostí o dotaci ze strukturálních fondů EU. Třetí příčka patří Heleně Matějkové, zakladatelce a majitelce společnosti Jannai orientující se na prodej dárků kvalitních značek.
V kategorii Střední společnost si první cenu online převzala Martina Kyselková, majitelka firmy Kv.Řezáč zabývající se výrobou sítí a provaznických produktů. Druhé místo patří Janě Márové, majitelce vzdělávací společnosti Profima Effective. Třetí příčku obsadila Jana Nováková se svou stavební společností Trustav. Prvenství v kategorii Velká společnost získala Romana Assadová, majitelka a zakladatelka přepravní společnosti ASS Truck, druhá příčka náleží franšízantce McDonald´s Kamile Kleiblové, která v současné době provozuje 9 restaurací této značky a zaměstnává přibližně 750 lidí na plný i částečný úvazek. V prvním kvartále roku 2023 by ráda počet navýšila na “kulatých“ 10 provozoven. Třetí místo obsadila Ilona Klímová, majitelka společnosti Aspius, která se specializuje na vlastní výrobu, dovoz i prodej masa.
Cena ČSOB – Výjimečná podnikatelka letos patří Terézii Svátové, majitelce české rodinné společnosti Terezia Company, která se zabývá vývojem, výrobou a distribucí vlastních doplňků stravy ze zdraví prospěšných hub a rostlin, zdravotnických prostředků, kosmetiky a kořenících směsí VEGI. Cenu za inovativní řešení pod patronací Generali Česká pojišťovna získala majitelka potravinářské firmy IDC-Food Hana Reuterová. Cenu za digitální transformaci udělovanou pod patronací společností Microsoft a Dataclue, si odnesla majitelka účetní kanceláře Kateřina Audyová. Pod patronací společnosti Dermacol & Leonardo da Vinci Academy byla udělena Cena za výjimečný růst, její majitelkou se stala Jana Chladová se svou společností Kolorky.cz. Cena odpovědného podnikání pod patronací HealthyLongevity.clinic pak patří Martině Jiřičkové Žočkové, majitelce projekční společnosti Atira CZ, držitelkou Ceny pro výrobní podnik v rukách české ženy pod patronací IN-EKO Team se stala Romana Bartschová, majitelka společnosti Naturprodukt CZ, která se soustředí na výrobu doplňků stravy s bylinným základem.
Mediálním partnerem Ocenění Českých Podnikatelek je i portál Franchising.cz.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízing způsobil revoluci v globálním podnikání tím, že umožnil rychlou expanzi s osvědčeným obchodním modelem. Objevte největší franšízové sítě, které formují průmyslová odvětví po celém světě.
Balenciaga, Chanel, L´OR nebo Lego – to jsou jen některé ze značek, které nedávno v Česku otevřely své první prodejny. Jsou mezi nimi i franšízy?
Česká pošta pokračuje v reorganizaci a rozšiřuje počet pošt Partner. Jejich provozovatelům navyšuje platby.
Podle předběžných hospodářských výsledků za rok 2021 vzrostl obrat společnosti Broker Consulting v České republice a na Slovensku meziročně o 33 % na 2,03 miliardy korun.
Zakladatel a majitel společnosti Rohlik Group zvítězil ve velké konkurenci. Do finále se dostali i podnikatelé, kteří mají zkušenosti s franšízou.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI