Školní bufety ve franšíze

Aktivní podnikání / Cílem franšízora je najít zejména partnery, kteří se budou chtít osobně podílet na chodu svých poboček. Přímo v provozovně by pak měli trávit minimálně tři dny v týdnu.
Středa
04.01.2023
Koncept školních bister ReFresh Bistro otevřel první pilotní provozovnu v září 2017. Od té doby roste jejich počet každoročně o 7 až 10 nových.
 

V dynamickém rozvoji chce síť, která aktuálně čítá 45 poboček, i nadále pokračovat. Pomoci jí v tom má i franšízový systém, který nabízí možnost spolupráce dalším partnerům. „Bistra jsme od začátku budovali tak trochu franšízově, aniž bychom o tom věděli. Postupně jsme si vytvořili návody a postupy prakticky na vše co se u nás děje od administrativy přes marketing až po samotný provoz. Tím, se nám velmi zrychlila možnost expanze, jelikož jsme v podstatě jen vše kopírovali a tím celý proces rozšiřování počtu poboček výrazně zrychlil,“ říká Marek Leffler, CEO společnosti Designex Food, která za celou sítí stojí.

V současné době se vedení společnosti soustředí primárně na základní, střední a vysoké školy, se kterými již má zkušenosti. Podle Lefflera je však celý koncept navržen tak, že perfektně zapadne prakticky do každé "veřejné" budovy, ať už jde o nemocnici, úřad, soud či firemní kantýnu. De facto tedy kamkoliv, kde je žádoucí zajistit rychlé a dobré jednoduché občerstvení. V Česku má poskytovatel licence vytipovaných 570 škol, které jsou pro umístění ReFresh Bistra vhodná, a dalších cca 140 veřejných budov, kam by se bistra také hodila. „Do 10 let bychom rádi obsadili alespoň 25 % potenciálního počtu poboček, a mít tedy zrhuba 180 poboček. Věříme, že tento cíl budeme schopni naplnit právě díky spolupráci s novými franšízovými partnery,“ doplňuje Leffler.

Finance i nasazení

Zájemce o franšízovou licenci nemusí mít zkušenosti z oblasti gastronomie. Důležité je zapálení pro tento druh byznysu a snaha posouvat celou síť společně s jejím vedením. Klíčovou roli pak hrají také finance. Uchazeč o franšízu by měl mít dostatek prostředků na financování vstupní investice ve výši zhruba 250 tisíc Kč. Využít může jak vlastní, tak i externí kapitál. Poskytovatel licence se podílí na spolufinancování vybavení provozovny franšízanta, a to ve výši zhruba 40 % jeho ceny. Dále se musí potenciální franšízant připravit na placení pravidelných měsíčních poplatků. Franšízový poplatek činí 4 % z obratu, na marketing pak měsíčně posílá 1 % z obratu. Návratnost investice odhaduje Franšízor na 4 - 8 měsíců od otevření bistra.


Start byznysu / Mezi nabízené varianty franšízy patří možnost převzetí stávající zavedené pobočky, vyhledání a zavedení nové lokality na míru franšízantovi nebo převzetí či vytvoření více bister v jednom regionu.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015