Rebranding jako klíč k rozvoji
Hned několik franšíz se totiž zaměřilo na rebranding. S novou identitou na podzim loňského roku přišla technologicko – logistická značka DoDo. Jejím výsledkem je dle franšízového ředitele DoDo Group Stanislava Nečase dospělejší design reprezentující unikátní kompetenci v chytré městské logistice, která je na trhu čím dál žádanější, a to hlavně se vzrůstajícím tlakem na kvalitu i ekonomickou a environmentální udržitelnost služeb v e-commerce. Nová identita navíc znamená definitivní ukotvení DoDo v segmentu B2B, a tedy i jasnější definování jeho postavení při vstupu na nové evropské trhy. Podle vyjádření společnosti DoDo odráží její přerod z původně lokálního startupu v segmentu B2C do mezinárodní společnosti s expertízou v logistice poslední míle a důrazem na technologie a udržitelnost pro významné partnery z B2B.
Znáte Extra Services? Tak tento franšízový koncept, který v sobě zahrnuje možnost začlenění se do spolupráce, a to v rámci různých odvětví pracovních a řemeslných služeb, které na sebe navzájem navazují – v minulosti známé jako Extra Stěhování, Extra Uklízení a Extra Hodinový manžel a nakonec jako Extra služby. Důvodem, proč se vedení společnosti RISS Company, která za franšízou Extra Services stojí, rozhodlo k tomuto kroku je její ambice s tímto systémem expandovat dále do Evropy. Faktem totiž je, že díky jednotnému názvu je expanze a zejména komunikace s potenciálními zájemci o franšízové licence snazší.
Nové jméno i podoba
Ke změně názvu konceptu přistoupila i gastrofranšíza, kterou jsme donedávna mohli znát jako Mr. Sushito. Nově tak pobočky tohoto konceptu rychlého stravování zaměřeného na zdravá a originální jídla výhradně z čerstvých surovin, na trhu najdeme pod značkou Mr. Poke. Změna odráží zejména to, že původní nabídka pokrmů již nezahrnuje „jen“ originální sushi burrito, ale postupně rozšiřuje svou nabídku i o další pokrmy tak, aby si cestu do restaurací této značky našli všichni milovníci zdravých, chutných a čerstvých jídel.
V loňském roce v rebrandingu a modernizaci svých poboček pokračovala i síť PONT to go. A během letoška v tom bude pokračovat. Na celý rok má již rozplánované rekonstrukce prodejen, které se doposud změny podoby nedočkaly. Zároveň chce přikročit i k inovaci produktové nabídky a zaváděním automatizací pro objednávky. Cílem automatizace je uvolnit ruce vedoucím prodejen, kteří tak nebudou muset trávit hodiny objednávkami, ale budou se moci více věnovat vzhledu prodejny a samotným zákazníkům.
„Pro franšízové sítě je rebranding vždy velkým tématem, zejména pro ty, které mají na trhu více poboček. Vždy je třeba k rebrandingu přistupovat s rozmyslem a jasně komunikovat všem v síti, co je jeho cílem, jaký bude mít vliv na jednotlivé franšízanty a zejména také to, jakým způsobem bude financován a do jaké míry se budou na změně finančně podílet samotní franšízanti,“ vysvětluje expertka na franšízing portálu Franchising.cz Lenka Nováková s tím, že ve velké většině případů je rebranding cestou vpřed a mnohdy pomůže k většímu rozšíření povědomí o samotné značce na trhu, což může ve výsledku pozitivně ovlivnit byznys franšízových partnerů.

PŘEČTI ČLÁNKY

Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
„Jsme jedinou franšízovou sítí v oboru v EU, která nabízí jednoroční zkušební období „partnerství“, říká Radek Straka, majitel franšízy Extra Services.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Stravování v krabičkách se prosadilo v českých domácnostech i kancelářích. Jak na to jde česká franšíza FITeat?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI