Rebranding jako klíč k rozvoji

Logická proměna / Změna vizuální identity franšízového konceptu by měla mít logický důvod – například přínos pro další expanzi, modernizace zastaralého designu, změna či rozšíření zaměření konceptu. Nepromyšlené kroky v tomto ohledu mohou nadělat více škody než užitku.
pondělí
09.01.2023
Rok 2023 byl pro některé franšízové značky ve znamení změn, a to nejen co se rozšiřování sítě týká.
 

Hned několik franšíz se totiž zaměřilo na rebranding. S novou identitou na podzim loňského roku přišla technologicko – logistická značka DoDo. Jejím výsledkem je dle franšízového ředitele DoDo Group Stanislava Nečase dospělejší design reprezentující unikátní kompetenci v chytré městské logistice, která je na trhu čím dál žádanější, a to hlavně se vzrůstajícím tlakem na kvalitu i ekonomickou a environmentální udržitelnost služeb v e-commerce. Nová identita navíc znamená definitivní ukotvení DoDo v segmentu B2B, a tedy i jasnější definování jeho postavení při vstupu na nové evropské trhy. Podle vyjádření společnosti DoDo odráží její přerod z původně lokálního startupu v segmentu B2C do mezinárodní společnosti s expertízou v logistice poslední míle a důrazem na technologie a udržitelnost pro významné partnery z B2B.

Znáte Extra Services? Tak tento franšízový koncept, který v sobě zahrnuje možnost začlenění se do spolupráce, a to v rámci různých odvětví pracovních a řemeslných služeb, které na sebe navzájem navazují – v minulosti známé jako Extra Stěhování, Extra Uklízení a Extra Hodinový manžel a nakonec jako Extra služby. Důvodem, proč se vedení společnosti RISS Company, která za franšízou Extra Services stojí, rozhodlo k tomuto kroku je její ambice s tímto systémem expandovat dále do Evropy. Faktem totiž je, že díky jednotnému názvu je expanze a zejména komunikace s potenciálními zájemci o franšízové licence snazší.

Nové jméno i podoba

Ke změně názvu konceptu přistoupila i gastrofranšíza, kterou jsme donedávna mohli znát jako Mr. Sushito. Nově tak pobočky tohoto konceptu rychlého stravování zaměřeného na zdravá a originální jídla výhradně z čerstvých surovin, na trhu najdeme pod značkou Mr. Poke. Změna odráží zejména to, že původní nabídka pokrmů již nezahrnuje „jen“ originální sushi burrito, ale postupně rozšiřuje svou nabídku i o další pokrmy tak, aby si cestu do restaurací této značky našli všichni milovníci zdravých, chutných a čerstvých jídel.

V loňském roce v rebrandingu a modernizaci svých poboček pokračovala i síť PONT to go. A během letoška v tom bude pokračovat. Na celý rok má již rozplánované rekonstrukce prodejen, které se doposud změny podoby nedočkaly. Zároveň chce přikročit i k inovaci produktové nabídky a zaváděním automatizací pro objednávky. Cílem automatizace je uvolnit ruce vedoucím prodejen, kteří tak nebudou muset trávit hodiny objednávkami, ale budou se moci více věnovat vzhledu prodejny a samotným zákazníkům.

„Pro franšízové sítě je rebranding vždy velkým tématem, zejména pro ty, které mají na trhu více poboček. Vždy je třeba k rebrandingu přistupovat s rozmyslem a jasně komunikovat všem v síti, co je jeho cílem, jaký bude mít vliv na jednotlivé franšízanty a zejména také to, jakým způsobem bude financován a do jaké míry se budou na změně finančně podílet samotní franšízanti,“ vysvětluje expertka na franšízing portálu Franchising.cz Lenka Nováková s tím, že ve velké většině případů je rebranding cestou vpřed a mnohdy pomůže k většímu rozšíření povědomí o samotné značce na trhu, což může ve výsledku pozitivně ovlivnit byznys franšízových partnerů.


Logo jako poutač / Než se pustíte do změny loga, zeptejte se sami sebe, zda je to nezbytné. Uvažujte nad hodnotami vaší značky, principy, které uznáváte a také nad vaší cílovou skupinou. To vše by totiž správné logo mělo odrážet.
Ing. Barbora Štanglová
Redaktorka

Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017