Franšízy (nejen) pro řemeslníky
Jednou ze značek, které mají na tuzemském trhu dlouhou tradici a hledají pro zastoupení v regionech franšízanty, ke například Lomax. Její historie sahá až do roku 1992, kdy zahájila činnost v oboru garážové a stínící techniky. Pro rozjetí franšízy je nutné mít prostory pro showroom, dodávku, nářadí a finance na provoz spojený se standardním užíváním těchto nástrojů k podnikání. Počáteční investice se pohybuje okolo 290 tisíc Kč. Zájemci o licenci nemusí mít žádné zkušenosti z oboru. Cílem vedení Lomaxu je najít takové franšízanty, kteří mají odvahu se postavit na vlastní nohy a touhu budovat své podnikání. Franšízant zastupuje značku v daném regionu. Jeho úkolem je prodej, montáž a servis jejích výrobků. Při startu spolupráce si franšízor s franšízantem stanovuje reálný plán prodeje na 3-5 let dopředu a za tímto cílem společně jdou.
Podnikání s inovacemi
Další ze společností, která působí ve stavebním byznysu a má ambice růst v regionech, je Maxeco. Cílem společnosti, která funguje od roku 2015, je ve spolupráci s franšízovými partnery vytvořit síť poboček s nabídkou úsporného vytápění pod značkou Maxeco na území celé republiky. Franšíza Maxeco může zajímavou příležitostí pro stavebnické firmy, které se chtějí orientovat na moderní technologii, jenž je zároveň konkurenceschopná, a oslovuje podle vedení společnosti téměř všechny druhy investorů a stavebníků. Výhodou pro potenciální franšízanty jsou kontakty v oboru – na projektanty, developery, stavební firmy. Naopak v oboru stavebnictví či elektro franšízanti mít žádné zkušenosti nemusí. Každý z nich projde kompletním školením, ať už půjde o investora, či franšízanta, který se bude podílet přímo i na provozu franšízy.
Okna a dveře do byznysu
Do franšízy se také pustil tradiční český výrobce oken a dveří VPO Protivanov. Značka má zastoupení zejména na Moravě, do dalších regionů Česka by ráda expandovala za pomoci franšízových partnerů. Těm se nabízí příležitost i v menších městech, ve kterých má značka s franšízou již zkušenosti. Zájemce o podnikání pod značkou VPO Protivanov investuje do rozjezdu svého nového byznysu zhruba 290 tisíc Kč. Tato částka zahrnuje kromě nájmu vzorkovny, který činí zhruba 20 až 30 tisíc Kč, také její vybavení v hodnotě cca 50 tisíc Kč, vozidlo s přizpůsobením pro transport výrobků a příslušenství, nářadí a další vybavení potřebné k bezproblémovému rozjetí a dalšímu budování podnikání franšízanta. Pro rozjezd podnikání je třeba, aby měl budoucí franšízant nebo partner k dispozici vhodný prostor. Ten by se měl nacházet v širším centru města, ale být může i mimo něj. Důležité je, aby zákazník pobočku snadno našel a pohodlně u ní zaparkoval.
Ve stejném oboru působí i značka Solodoor, která do regionů expanduje prostřednictvím franšízových poboček Solodoor Centrum. Uchazeč o franšízovou licenci nemusí mít zkušenosti z oboru. Hlavním hlavním předpokladem úspěšného franšízanta je podle franšízora podnikatelský duch a tah na branku. V Solodoor mají franšízanti k dispozici mimo samotného zaškolení i detailní franšízovou příručku, kde jsou všechny potřebné informace nutné k úspěšnému startu a provozu prodejny. Každý partner také prochází intenzivním zaškolením zaměřeným jak na produkty samotné, tak i na prodejní dovednosti. Tato školení se pak v průběhu roku opakují. Franšízanti Solodoor Centra mají k dispozici i IT podporu, a to v účetní oblasti, ale především mají k dispozici intuitivní objednávkový program, který jim pomáhá při vytváření cenových nabídek a tvorbě objednávek. Nedílnou součástí konceptu je tým obchodních zástupců, kteří poskytují podporu franšízantům přímo v jejich prodejně.

PŘEČTI ČLÁNKY

Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Stavební společnost Easy Homes působí na trhu 10 let. Aktuálně hledá partnery, kteří by zajistili realizaci zakázek v některých regionech.
„Zaškolení a předání know-how ze strany Lomaxu zabere pouze pár týdnů. Franšízant tak může začít brzy vydělávat," říká Miloslav Kopeček, obchodní ředitel B2B sítě Lomax.
Jak uspořit za teplo, otázka, která zejména letošní zimu trápila řadu lidí nejen v Česku. Byla to však i šance na úspěch franšízantů konceptu Maxeco.
Výrobce interiérových dveří a zárubní dosáhl v roce 2022 tržeb přes 420 milionů Kč. Výrazně se na tom podílely i franšízové pobočky.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Popularita kebabu je v posledních letech ve střední Evropě velká. Grilovaná kuřata zde zase mají tradici. Právě na to sází franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Jak vypadá současný trh s nemovitostmi a co chtějí současní klienti v tomto oboru? Právě to nám přiblížil generální ředitel franšízové sítě realitních kanceláří Re/Max Jan Hrubý.
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář