Zaměřeno na vzdělávání
Mnoho vzdělávacích franšíz si již na tuzemském trhu vybudovalo svou pevnou pozici, další pak na své první franšízanty či master-franšízové partnery teprve čekají.
V příštím roce oslaví 20 let fungování v ČR franšízový systém Helen Doron English, který v současnosti působí na více jak 80 místech a jeho kurzy navštěvuje téměř 12 tisíc studentů. Metodu výuky anglického jazyka pro děti od 3 měsíců do 19 let, která je v rámci této franšízy využívána, vyvinula britská lingvistka Helen Doron. Program Helen Doron English imituje princip, kterým si děti osvojují svůj mateřský jazyk. Většinu franšízantů Helen Doron English tvoří učitelé nebo partneři se zkušenostmi s prací s dětmi. Všichni mají za sebou administrativní, marketingové a personální školení. Zároveň disponují osnovami pro výuku dětí a teenagerů ve věku od 3 měsíců do 19 let a celou škálou speciálně vytvořených učebních materiálů. Dobrou zprávou pro ty, kteří by se chtěli stát součástí této značky, je, že i přes poměrně hustou síť výukových míst zde stále je prostor pro franšízanty či nezávislé učitele, kteří by s touto značkou rádi spojili svou budoucnost.
O nové franšízové partnery stojí také koncept Doučování doma, jehož zakladatelka a majitelka Michaela Entrichová, která si v loňském roce odnesla hlavní cenu v prestižní soutěži IBM Firma roku 2022 Královéhradeckého kraje. Franšíza, která se zaměřuje na individuální lekce všech školních předmětů a cizích jazyků, má ambice rozrůst se z Královéhradeckého kraje do dalších regionů. Pomoci by jí v tom měli právě franšízanti. Rozjet svou vlastní pobočku Doučování Doma není spojeno s nákupem drahých strojů, budov nebo vybavení. Potřeba je ale čas, zhruba 3 až 6 měsíců, vstupní investice ve výši přibližně 300 tisíc Kč, dvě kanceláře, potažmo učebny a zbytek zařídí franšízor.
V roce 2016 vstoupil na tuzemský trh mezinárodní franšízový koncept Logiscool. Od roku 2020 zde má svého master-franšízanta, jehož cílem je rozšiřovat síť škol zaměřených na vzdělávání dětí a teenagerů v oblasti programování do dalších regionů. A to jak do větších měst formou klasické franšízy, tak i do menších lokalit, pro které má připraven koncept franšízy light. Investice pro franšízové partnery začíná na 4000 eur, začít lze však také jako licenční partner s nižší investicí, která se odvíjí od lokality a rozsahu služeb.
IT i Engineering
Teprve nedávno našla na českém i slovenském trhu master-franšízového partnera původem polská vzdělávací franšíza Coders Lab. Jde o jednu z nejstarších IT škol v Evropě, která expanduje do zahraničí prostřednictvím franšízingu. Jako franšízor poskytuje partnerům kompletní sadu vzdělávacích a marketingových materiálů, výukové materiály a know-how pro spuštění a efektivní řízení školicího zařízení. V Polsku, Rumunsku, Kosovu, Španělsku, Rakousku a Indonésii absolvovalo kurzy Coders Lab již více než 9 000 studentů.
Ve fázi hledání prvních franšízantů je na například značka Edukido, která vznikla před zhruba osmi lety v Polsku. Kurzy, které prostřednictvím franšízových partnerů nabízí, mají ambici zabavit a dále rozvíjet děti ve věku 3 až 10. Prostřednictvím zábavy, kterou na pravidelných kurzech zažijí i díky kostkám Lego, se jim otevírá svět poznání všeho kolem nás – přírody, techniky i vědy. Franšízoví partneři této sítě pak mimo tyto kurzy pořádají i nejrůznější workshopy ve školách a školkách, příměstské tábory zaměřené na konkrétní témata nebo narozeninové oslavy. To vše jim přináší nejen dobrý pocit ze smysluplné práce, ale také možnost zvyšovat svůj příjem pod hlavičkou této značky. Investice do pořízení individuální licence začíná na 850 eurech za lokalitu s cca 20 tisíci obyvateli, za licenci na působení v oblasti se 120 tisíci obyvateli franšízant zaplatí 5 000 eur. Nutným výdajem, se kterým franšízant musí počítat, je ten na zakoupení sad stavebnice LEGO, která je hlavní učební pomůckou. Ty ho přijdou na 3 000 eur. Za marketingové materiály zaplatí poplatek ve výši 350 eur.
Své zastoupení na tuzemském trhu chce mít i vzdělávací franšíza Young Engineers zaměřená na vzdělávání v oblasti vědy, techniky, strojírenství a matematiky najít i u nás, a to prostřednictvím franšízantů. Ti by se dali rozdělit do dvou skupin. Část z nich má zkušenosti s dětmi. Vědí, jak k nim přistupovat, jak s nimi komunikovat, jak jim vysvětlit jednoduchá i složitější témata. Druhým typem franšízantů jsou lidé, kteří mají k poslání velmi blízko, ale nemají na samotnou výuku schopnosti, nebo nemají zájem vést kurzy sami. Ani to však není u tohoto franšízového konceptu problém, protože si mohou najmout instruktory. Zájemci o připojení se k síti, která funguje v 50 zemích světa, se musí připravit na investici ve výši zhruba 1,5 až 20 tisíc dolarů, která pokryje náklady spojené s otevřením pobočky. Konečná výše investice je ovlivněna velikostí pobočky a také jejím vybavením. Každé centrum Young Engineers získá územní exkluzivitu pro její spádovou oblast se zhruba 100 tisíci obyvateli, díky čemuž je podle franšízora zajištěn úspěšný provoz dané jednotky.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Rodiče si čím dál více uvědomují, že je třeba děti vzdělávat v této oblasti už odmala,“ říká Michaela Jelínková z franšízové sítě vzdělávacích IT kurzů pro děti Logiscool.
„Naše franšízy vedou většinou ženy, které jsou aktivní a motivované dosahovat výsledků vlastními silami,“ říká manažerka Helen Doron English Barbora Tošenovská.
Máte podnikavého ducha a talent pro práci s dětmi? Seznamte se Helen Doron English.
Originální vzdělávací franšízový program pracuje s oblíbenou dětskou stavebnicí. Čím by mohly jejich kurzy zaujmout u nás?
„Každý, kdo rozpozná krásu našeho vzdělávacího poslání, je způsobilý stát se franšízantem Young Engineers,“ říká zakladatel tohoto amerického vzdělávacího konceptu Amir Asor.
Nejčtenější
Koncept Trdlokafe zjednodušil a zautomatizoval procesy tak, aby se ze stánku s trdelníky a kávou stala pasivnější investice a hledá franšízanty.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšíza s luxusním designovým nábytkem Divani & Sofa vstupuje na náš trh. Umí zaujmout koncové i B2B klienty.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz