Doprava ve městě? Vezměte to Hoppem!
Vtipným řešením, jak se dopravit po městě včas, ekologicky a bez zbytečných nákladů, je pronájem elektrokoloběžky. Hopp je průkopníkem této udržitelné dopravy po městě – usiluje o čistší a ekologičtější městské cestovaní. Už na samotném počátku tohoto byznysu stála myšlenka, aby byl uhlíkově negativní. Příběh této ekologické značky začal poměrně nedávno – v roce 2019 na Islandu tým softwarových developerů, nadšených pro mikro mobilitu, spustil novou aplikaci. Už je nebavilo, že Reykjavík velcí hráči mikro mobility přehlížejí, není tu moc aktivit zeleného hnutí ani technických inovací. Služba začala s 65 elektrickými skútry. Dnes má jen v Reykjavíku 3 000 takových elektrických skútrů a 35 poboček po celém světě.
Základ pro podnikání formou franšízy dal dobrý software, který původní autoři nápadu vyvinuli. Dovede analýzu poptávky, řízení směn zaměstnanců, podporu v aplikaci, automatické účetnictví a další vychytávky. Vzhledem k tomu, že většina softwaru byla automatizována, bylo zřejmé, že jejich úspěch lze zopakovat i na jiných místech. Jako první životaschopnost vyzkoušel v roce 2020 franšízant v Orihuela Costa ve Španělsku a od té doby pobočky neustále rostou.
V Česku se ekologická doprava teprve rozjíždí
Doprava autem po našich metropolích se stává přežitkem – zdlouhavá, neekonomická a produkující ekologickou zátěž. Mladší generace už se na tuto situaci dívají jinak – hledají dopravní prostředek, se kterým budou nezávislí. Ale opatrovat kolo nebo koloběžku ve městě, starat se o bezpečné zaparkování a spoustu dalších věcí je opět další omezení. Právě v tom je nápad sdílené koloběžky, kterou si vyhledáte pomocí aplikace, jednoduchý a nepřekonatelný. Věděli jste například, že více než polovina cest autem bývá kratších než osm kilometrů? Tady už je prostor pro inovaci, která navíc už byla vymyšlena, stačí se včas svézt na vlně, která se teprve rozjíždí. Franšízanti Hopp při vstupu na trh získají kompletní podnikatelský model a vše, co k němu potřebují. Začít lze v podstatě okamžitě – od rozhodnutí ke spuštění provozu se dá vše stihnout za dva týdny. Navíc Hopp nabízí svým vybraným franšízantům až 80 % financování jejich službou Start Hopp.
Šance na úspěch
Franšízor zdůrazňuje, že hledá lidi, kteří sdílejí její hodnoty a mají skutečný zájem o témata mikro mobility a životního prostředí. Bez něj totiž bude franšízant těžko hledat cesty, jak oslovit zákazníky a službu jim přiblížit. Ideální je spojení originálního myšlení a obchodních zkušeností.
Počáteční franšízový poplatek společnosti Hopp je zhruba 110 000 Kč a minimální investice asi 550 000 Kč, což znamená, že franšízant bude mít minimálně 52 elektrických skútrů. Měsíčně pak odvádí asi 18 % z čistého zisku. Pokud si ale spočítáte, že jej odvádí z průměrného měsíčního zisku 170 000 až 370 000 Kč u flotily o sto koloběžkách, jedná se o obchodně životaschopný model. Úspěch hodně záleží na velikosti městské oblasti, životním stylu obyvatel a dostupnosti velkých pracovišť a vysokých škol.
Koncept je mimořádně jednoduchý na zařizování – vybavení zajistí franšízor. Pamatuje ale také na dlouhou životnost a jednoduchou údržbu – koloběžky jsou vodotěsné, odolné proti vloupání a s vyměnitelnou baterií o dosahu 50 km. Není je proto třeba odtahovat do garáže kvůli nabíjení.
Postarat se o koloběžky a jejich umístění je povinností franšízanta. Systém aplikací pomáhá tím, že informuje, kde se koloběžky obvykle nechávají. Franšízant je také zodpovědný za místní marketing na sociálních sítích a uzavírání obchodů s jinými společnostmi na akce a cestování do práce.

PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
„Jsme jedinou franšízovou sítí v oboru v EU, která nabízí jednoroční zkušební období „partnerství“, říká Radek Straka, majitel franšízy Extra Services.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...