Profesionálové franšízingu / Synergy Stocktaking v roce 2019 získali poprvé ocenění "Service franchise of the year," udělované Irskou franšízovou asociací. Letos své prvenství opět obhájili.
pondělí
06.05.2024
Máte rádi přesnost a pořádek v číslech? Právě to může být start vašeho nového franšízového podnikání se Synergy Stocktaking.
 

Pro podnikatele v gastronomii je správně provedená inventura zásadní – potřebují jasnou kontrolu nad tím, že poměr tržeb a prodaného zboží odpovídá. V praxi se však majitelé gastronomických provozů potýkají se dvěma problémy – důvěra a čas. Pokud se podnikatel chce vyhnout častému problému, jako jsou záměrné či nezáměrné omyly při inventuře prováděné interním personálem, nabízí se možnost provedení externí firmou. Nemůže se mu tak stát, že někdy týdny a měsíce neví, jaký je reálný stav zásob. I pokud majitel podniku svému personálu naprosto důvěřuje, často se setká s nedostatkem lidských zdrojů, které vytíží na provozních záležitostech a běžném chodu podniku. Také zde je optimálním řešení externí firma. „Mnoho našich klientů jsou cizinci, kteří chtějí mít jasnou kontrolu nad svým podnikem a neznají dobře zdejší poměry, proto si zvou nezávislou firmu. Další klienty získáváme například na doporučení, třeba DJ jednoho klubu nás doporučí dalšímu klubu, kde hraje, a tak se postupně stáváme známějšími,“ říká k fungování master-franšízant pro Českou republiku Filip Cvrček.

Franšízová síť poskytující nezávislé inventury Synergy Synergy Stocktaking, má původ v Irsku a působí tam už 20 let. V České republice se značka rozšiřuje od roku 2019 a realizuje zhruba 80 inventur za měsíc pomocí tří zaměstnanců. Pro franšízanty je bezpochyby zajímavé, že vztahy s klienty jsou dlouhodobé. Inventury se totiž provádějí pravidelně zhruba jednou až dvakrát za měsíc, u některých je to mnohem více. Od franšízora navíc dostanou úvodní akvizice v podobně prvních čtyř klientů. „Někteří klienti požadují inventury denně, jsou to například velké hudební kluby v Praze, které jsou otevřené do časných ranních hodin. Než večer znovu otevřou, naše inventura musí být hotová. Nemají na to vlastní kapacity a často majitelé chtějí nezávislé provedení inventury,“ vysvětluje Filip Cvrček.

Mezi klienty ale nepatří jen velké podniky z metropole, služby si mohou dovolit i mnohem menší provozy. Naopak u nich často přesný přehled pomáhá nalézat prostor pro úspory. „Nyní se rozhlížíme po nových franšízantech, kteří nám pomohou koncept rozšířit dál po České republice. Samozřejmě, že je to podnikatelská příležitost pro například provozní z gastronomie, kteří chtějí změnit obor. Ale práce tohoto typu půjde komukoli, kdo má blízko k číslům, účetnictví a má logické myšlení. Základem je umět dobře počítat a automaticky zvládat početní operace,“ vysvětluje Filip Cvrček.

Kromě Prahy by se Synergy Stocktaking rádi rozšířili do mnoha krajských měst, zatím mají pokryté Brno, Plzeň a České Budějovice. Budoucí franšízant musí počítat s investicí okolo milionu a čtvrt. V ceně má pak vše – váhy, počítače, systémy. Dostane také vypracovány manuály pro řešení chyb a mnoho dalších materiálů včetně úvodního školení, které probíhá po dobu jednoho měsíce přímo v Dublinu a franšízanta perfektně připraví na budoucí práci a naučí ho řešení nejčastějších problémů. Průměrně se investice podle franšízora vrátí do dvou let, v případě aktivnějších franšízantů i dříve. 


Vybavení v ceně / Součástí vstupní investice je také naprosto veškeré vybavení pro vážení a měření zásob. Franšízant získá také první čtyři klienty.