Koloběžky si na sebe vydělají brzy
Přiblížíte nám činnost franšízy HOPP?
Značka Hopp byla původně založena v Reykjavíku v roce 2019, aby ukázala místním, že existují lepší způsoby pohybu po městě než používání auta. Po obrovském úspěchu v Reykjavíku jsme si uvědomili, že existuje mnoho dalších menších měst, kde by mohly být služby sdílení elektrických skútrů užitečné, ale nejsou k dispozici, protože větší hráči na trhu o ně nemají zájem. Proto jsme zřídili naše služby jako franšízu, abychom umožnili místním podnikatelům zřídit a provozovat úspěšný místní podnik sdílené mobility. Začali jsme se skútry a poté rozšiřovali byznys na sdílená auta a taxíky.
Kde všude nyní působíte?
Máme více než šedesát poboček ve 13 zemích. Působíme ve Švédsku, Dánsku, Finsku, Polsku, Německu, Španělsku, Budapešti, Bahrajnu a Dominikánské republice a dalších.
Co je třeba udělat, abyste se stali franšízantem?
Prvním krokem je navštívit naši franšízovou stránku a tam vyplnit dotazník. Snažíme se, aby naše franšízové řešení co nejpřístupnější. Pracujeme osobně s každým zájemcem, abychom pochopili, zda je jeho záměr proveditelný.
Jaká je požadovaná finanční investice?
Značně to záleží na velikosti města a počtu skútrů, ale může se pohybovat od 20 000 euro až do 500 000 euro.
Jaké jsou franšízové poplatky?
Pro franšízanta zajišťujeme veškeré centralizované operace, jako je například zpracování plateb a mnoho dalšího. Franšízanti nám pak odvádějí poplatek ve výši 18 % z čistého výnosu.
Jaké jsou nutné kroky k otevření franšízy?
Franšízanti jsou zodpovědní za veškeré místní operace, což znamená, že musíte zakoupit skútry, importovat je, zřídit sklad, jednat s místní vládou, najmout personál, získat správní vozidla atd. Samozřejmě jsme tu s franšízantem v každém kroku a pomohli jsme již více než 60 franšízantům po celém světě se stejnými úkoly, takže s naší zkušeností můžeme být velmi užiteční.
Jak franšízor asistuje franšízantovi při začátcích? Jsou k dispozici nějaká školení, pomoc při výběru místa a implementaci?
Hodně jim pomáháme před spuštěním a během první fáze. Jeden z našich manažerů má před zahájením provozu každý týden schůzky s franšízantem a se vším mu pomáhá.
Jaké jsou očekávané potenciální příjmy?
Ty se značně liší v závislosti na počtu skútrů a parametrech místa. Ale naši franšízanti jsou obvykle provozně v plusu od prvního dne a počáteční investice do skútrů se vrátí do 20 měsíců.
Existuje nějaká speciální platforma pro uživatele?
To, co nás jako franšízu odlišuje, je naše zaměření na software. Veškeré interakce uživatelů probíhají v naší aplikaci, kterou můžete najít v app storu pod názvem Hopp.
Jaké povinnosti čekají franšízanta?
Franšízant je zodpovědný za vše, co se děje na místě a na ulici. To je velmi různorodé, ale obecně to znamená údržbu skútrů, jejich nabíjení, jednání s obcí, personál, místní marketing a další.
Jaké jsou plány do budoucna?
Jsme na cestě zdravého růstu, který si chceme především udržet. Navíc pracujeme na rozšíření našich hlavních služeb pro zákazníky, aby zahrnovaly i sdílení aut a přepravu na vyžádání.

PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
„Jsme jedinou franšízovou sítí v oboru v EU, která nabízí jednoroční zkušební období „partnerství“, říká Radek Straka, majitel franšízy Extra Services.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...