Sladká příležitost k podnikání
Mapa poboček La Donuteria se rozrůstá o řadu zajímavých míst – kromě mateřského Slovenska a blízkého Česka franšízanti obstáli v gastronomické konkurenci také ve Francii, Německu, Švýcarsku, Španělsku, v Litvě a nedávno také ve Velké Británii. Daří se jim tedy jak v oblasti bývalého východního bloku, tak v zemích, kde má podnikání dlouhou tradici a zákazníci jsou zvyklí na vysoký standard kvality zboží i služeb. Už v loňském roce La Donuteria oznámila nové pobočky například v Ománu, Kataru, Spojených Arabských Emirátech, Saúdské Arábii, další pobočnu otevírá v Abu Dhabi.
Pro potenciální franšízanty tento expanzivní vývoj znamená, že stále existuje řada příležitostí pro nové pobočky a také že se mohou opřít o celkovou popularitu a známost této značky. Ve své zemi původu na Slovensku jsou už licence vyprodané, ale Česká republika se svými sedmi pobočkami rozhodně ještě nemá vyčerpaný potenciál. „Franšízy bychom rádi otevřeli ve všech krajských městech a také Praha určitě pojme mnohem více poboček,“ říká Šimon Mladý, manažer expanze franšízové sítě La Donuteria. „Počáteční investice je přístupná i pro začínající podnikatele, je to kolem 60 000 eur. Z našich zkušeností vyplývá, že návratnost této investice je rok až dva, závisí to na umístění pobočky, a především aktivitě franšízanta. Stejně tak vypadá ziskovost, mezi pobočkami jsou velké rozdíly, menší města mohou generovat obrat mezi 3 až 8 000 euro měsíčně, větší města až 40 000 euro,“ doplňuje k otázce ekonomiky franšízové spolupráce Šimon Mladý. Ziskovost záleží také na tom, jakou formu řízení pobočky franšízanti zvolí – některé z nich jsou vedené jedním majitelem, který se aktivně podílí na chodu provozu. Nejsou však výjimkou ani franšízanti, kteří spravují více poboček přes manažery a provozní.
Gastronomie je vysoce konkurenční prostředí a zákazníci jsou zvyklí vyhledávat změny a zkoušet nové produkty. Součástí zákaznického chování v tomto oboru je také význam celkové image a estetické stránky. Právě v tomto ohledu La Donuteria se snaží své franšízanty dobře připravít. „Aktuálně se zaměřujeme na marketingovou podporu kávy a novinky donut bites, tyto doplňkové produkty mají potenciál,“ říká Šimon Mladý.
Proč se v gastronomii rozhodnout právě pro prodej jednoho variabilního produktu a několika doplňkových? Na základě zkušeností s rozvojem sítě Šimon Mladý shrnuje hlavní důvody, proč s nimi franšízanti vstupují do spolupráce: „Na trhu nás odlišuje jednoznačně kvalita Máme silný mezinárodní růst a velmi „lean operation" model, čili náklady na provozování pobočky jsou výrazně nižší oproti konkurenci. Samotný brand je velmi líbivý a estetický, zákazníci jej velmi rádi doporučují dál a sdílejí na sociálních sítích.“
PŘEČTI ČLÁNKY
La Donuteria se za pár let stala love brandem, který expanduje u nás i v zahraničí. Co se v této franšíze stalo za poslední rok? Odpovídá Petr Straňák, zakladatel & CEO.
Franšízová síť La Donuteria letos slaví 6 let na českém trhu. Jak se jí podařilo u nás prorazit a oslovit zákazníky i zájemce o licence?
Původně si chtěli otevřít malý vinný bar. Dnes Lukáš Jakubek spolu se Stanislavem Virdzekem provozují franšízu La Donuteria v Praze. Kdy přišla změna?
„V Česku plánujeme aktuálně otevírat nové pobočky ve městech s více jak 50 tisíci obyvateli,“ prozrazuje Peter Straňák, majitel franšízové sítě La Donuteria.
Za poslední rok se La Donuteria rozrostla z 15 na 40 poboček ve 14 evropských zemích. Kolik musí franšízant do podnikání s touto značkou investovat?
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...