Podnikání s 3D technologiemi i při práci či studiu

Možnost vedlejšího příjmu / „Podnikání s Educenter – EDU3D lze rozjet i při jiném zaměstnání, rodičovské dovolené nebo během studia VŠ. Stačí mu věnovat 2 až 4 hodiny denně," říká Nichole Trumpichová.
pondělí
25.08.2025
Educenter – Edu3D reaguje na rostoucí zájem o mimoškolní vzdělávání rozvojem franšízové sítě. Jaké podmínky partnerům nabízí přibližuje jednatelka Nichole Trumpichová.
 

Aktuálně podepisujete smlouvu s prvním franšízantem. Kde bude působit a s jakými kurzy začne?

Ano, je to tak, tento měsíc podepisujeme smlouvu s naším prvním franšízantem. Tato spolupráce je pro nás důležitým milníkem a potvrzením, že náš koncept má potenciál růstu prostřednictvím franšízového modelu. Náš franšízant přebírá již zavedené odpolední kurzy v lokalitách Stará Boleslav, Kralupy nad Vltavou a Praha 7. Páteční kurzy na Praze 10 zůstávají zatím volné, proto v této oblasti aktivně hledáme dalšího franšízanta.

Součástí převzaté agendy jsou také příměstské tábory ve Staré Boleslavi a v Satalicích, které franšízantovi zajišťují první garantované příjmy. Zároveň pro něj spouštíme cílenou marketingovou kampaň pro oslovení základních a středních škol, kde bude bude představovat moderní 3D technologie.

Pro první franšízanty nabízíte zvýhodněné podmínky. Můžete k tomu říci více?

Zvýhodněné podmínky platí pro 5 prvních franšízantů. Vstupní investice zahrnuje pořízení základního vybavení pro výuku, kam patří například 3D pera, školní notebooky či 3D tiskárna Xmaker. Tuto počáteční investici franšízanti nemusí platit jednorázově, cenu je možné rozložit do splátek na jeden rok. Další výhodou je, franšízové poplatky budou hradit až po třech měsících provozu. Tím získávají dostatek času na rozjezd byznysu.

Zároveň aktuálně vyjednáváme možnost rekvalifikačního kurzu přes úřad práce, který by mohl pokrýt část nákladů na 15 denní školení. Pokud bude schválen, vejde se vstupní investice do 40 tisíc korun.

Jak vypadá rozvoj značky Educenter – Edu3D od loňského vstupu na český trh?

Kurzy se nám daří naplňovat. Největší zájem evidujeme ve věkové skupině 5–9 let, kde je patrná vysoká motivace dětí i rodičů zapojit se do moderního a smysluplného vzdělávání.

Odpolední kroužky s 3D perem nabízíme již pro děti od 5 let. V tomto věku je klíčové rozvíjet prostorovou představivost a manuální zručnost ještě před tím, než se děti naučí pracovat s počítačem. Na tento základ navazuje náš další cyklický kroužek 3D technologie a informační technika, určený dětem od 7 let a učí se tu pracovat s notebookem a modelovat vlastní 3D tiskoviny. Další oblastí je robotika a programování, kde děti využívají znalosti k sestavování a ovládání robotických modulů. Tím vším vytváříme ucelený vzdělávací koncept, který propojuje kreativitu, techniku a logické myšlení.

Na jaké regiony se při hledání nových franšízantů zaměřujete?

Chceme oslovit i starší děti v menších obcích mimo Prahu, kde podobné technologické kroužky často vůbec nejsou dostupné. Věříme, že právě tady může mít náš koncept největší dopad – přinést kvalitní a moderní vzdělávání i tam, kde zatím chybí lektor nebo pedagog. Chceme tímto podpořit školní systém, protože víme, že učitelé jsou často přetížení a nemají kapacitu věnovat se specializovaným technologiím. Proto se nepovažujeme za konkurenci, ale spíše za podpůrný program ke vzdělávacímu systému MŠMT.

Fungování franšízy se může lišit podle velikosti města – ve větších městech je větší konkurence, ale také více škol a dětí. V menších lokalitách je zase výhoda osobních vazeb, komunitního prostředí a nižších nákladů.

Koho považujete za ideálního franšízanta pro vaši síť?

Klíčem k úspěchu je nadšení, důvěra a chuť vzdělávat novou generaci. Aktivně hledáme franšízanty, kteří vidí potenciál ve svém rodném městě nebo okolí. Ideální franšízant nemusí mít nutně pedagogické vzdělání nebo technické zkušenosti – důležitý je zájem o vzdělávání, chuť pracovat s dětmi a motivace přinést něco nového do svého regionu.

Proč by si z oblasti technologického vzdělávání měl zájemce vybrat spolupráci právě s Vámi?

V první řadě je důležité říct, že nejsme konkurencí stávajícím vzdělávacím aktivitám, naopak. Naši potenciální franšízanti často již dnes vedou kurzy s LEGO stavebnicemi, 3D tiskem, angličtinou nebo jinými volnočasovými aktivitami. My jim nabízíme možnost rozšířit jejich stávající nabídku o 3 až 5 nových prvků, které tematicky obohatí jejich program a posunou ho směrem k přípravě dětí na technologie 21. století.

Děti dnes tráví velkou část volného času na mobilech, tabletech nebo u konzolových her. Náš program jim dává možnost rozvíjet digitální dovednosti a tvořit vlastní 3D modely či roboty.Zajišťuje také přístup k technologiím i pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí, a tím zvyšuje jejich šanci uplatnit se v IT, robotice, průmyslovém designu či kreativních odvětvích.

Kde vidíte Educenter – Edu3D za několik let? Jaké jsou vaše dlouhodobé cíle?

Naší vizí je vytvořit silnou a živou síť 100 až 300 aktivních franšízantů po celé České republice, kteří budou přinášet moderní technologické vzdělávání do škol, komunitních center i menších obcí. Chceme, aby se náš koncept stal běžnou součástí mimoškolního vzdělávání a přirozeným doplňkem školního systému.

Plánujeme také rozšířit náš sortiment – kromě stávajících kroužků a příměstských táborů připravujeme například workshopy pro studenty a dospělé, témata zaměřená na umělou inteligenci nebo využití 3D brýlí ve výuce. Tam, kde to prostorové podmínky dovolí, chceme navíc otevírat dílny, kde si děti budou moci prakticky vyzkoušet to, co se naučily v našich cyklických kroužcích. Tím, že se lidé budou v těchto dílnách pravidelně scházet a tvořit, podpoříme také sociální výchovu a komunitní rozvoj. 


Kurzy, workshopy i dílny / Franšízanti mohou začít s pravidelnými kroužky 3D technologií či robotiky a postupně nabídku rozšiřovat třeba i o kurzy dospělé nebo dílny pro děti.